Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Honda MB - 70 CC Polini wil niet starten etc.

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 832 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #55872 - Honda MB - 70 CC Polini wil niet st...
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 2324 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Stiffmeister 10-4-2009 18:19 Print topicpost

Posts: 1582
Hallo,
ik had even een vraagje namens een vriend van mij

Hij heeft laatst een 70 cc polini met 20 mm carb en powerfilter (etc -> accecoires en opzet spullen) gekocht.

- alles er netjes opgezet etc.. heeft wel 5 sec gelopen.. (aantal keren wel aangeslagen.. maar viel weer uit.. en verzoop zodra er gas werd gegeven)


- sproeier 100 / 110 / 114 geprobeerd
- in combinatie met standaard uitlaat = verkeerd?
- powerfilter = verkeerd (of te veel lucht ofzo?)
- combinatie met standaard uitlaat = verkeerd?

Ik heb verder weinig ideeën wat het kan zijn of is..

Nog 1 dingetje (wat ik zelf nogal vaag vindt..)
hij zegt dat er geen membraam tussen zit.. of dat deze er tussenuit is gekomen.. maar hij heeft dus altijd prima gereden eerst met die 50cc standaard.. "zover ik weet.. kan je niet of slecht rijden zonder membraam?"


Alvast bedankt voor alle hulp enzo
MvG
Patrick
 
.. Retro Active

steef ts70xk 10-4-2009 18:20 Print reply

Posts: 3244
membraan heb hij geloof wel nodig
 
mtx freak 10-4-2009 18:27 Print reply

Posts: 2711
het is membraan en geen membraam ten 1e.
En ten 2e, membraan er tussen en afstellen, ori uitlaat zou ik er niet onder gooien, dan haal je eigenlijk geen vermogen uit de setup. Hoogtoerige cilinder met laagtoerige uitlaat.
 
Thaantje 10-4-2009 18:27 Print reply
Posts: 185
zonder membraam kan je tog niet rijden??:P
 
Nipo_5 10-4-2009 18:31 Print reply
Posts: 193
Nee zonder membraam duwt ie het mengsel van je krukaskamer terug je carb in ipv door je spoelpoorten in je cilinder. Hij zal misschien heel af en toe een slag geven maar starten zal ie zeker niet.
 
Stiffmeister 10-4-2009 18:56 Print reply

Posts: 1582
Dan zit er dus zeker wel een membraan tussen .. want hij starte wel, en liep dan voor 5 seconden.. en viel weer weg ..

Dit ligt dus totaal aan de afstelling?
- sowiezo andere Uitlaat eronder? (hij heeft nog een "proma" liggen

Alvast bedankt voor de snelle replies iig
.. hoop dat er meer volgen

MvG
Patrick
 
.. Retro Active
mtx-motard 10-4-2009 19:11 Print reply

Posts: 14947
er moet 100 procent zeker een membraan tussen, want een honda mb is membraan gestuurd, en niet zoals puch zuigergestuurd.

haal je spruitstuk er even af en kijk of je een driehoekig ding tegen komt met 2 of 4 flinterdunne metalen/carbonnen plaatjes.

hou hem even tegen het licht en kijk of je tussen die plaatjes door kan kijken, is dat het geval dan sluit je membraan niet goed af.


 
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami
Thijsje 10-4-2009 20:39 Print reply

Posts: 1687
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mtx freak
het is membraan en geen membraam ten 1e.
En ten 2e, membraan er tussen en afstellen, ori uitlaat zou ik er niet onder gooien, dan haal je eigenlijk geen vermogen uit de setup. Hoogtoerige cilinder met laagtoerige uitlaat.

membraam met een m, is duits voor membraan ghi


verder zou ik je membraam dan zoiezo controleren. zeker weten of niet, losdraaien die hap.
als er maar een uitlaat onder zit, zónder uitlaat zou hij in prencipe ook gewoon moeten kunnen blijven lopen, en dus niet na 5 sec uitvallen..



haal luchtfilter er eens af, en hou je hadn voor inlaat gat..
zo kun je zelf bepalen hoeveel lucht je hem geeft, of heel veel of juist weinig zuurstof..

zo weet je raps genoeg of het aan de afstelling licht, of aan een ander (electrisch) probleem...



krijgt hij wel genoeg benzine?



valse lucht???(deo test)
 
http://www.youtube.com/watch?v=8NcqvivbcB8
ChielTZR 10-4-2009 20:52 Print reply

Posts: 6016
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Thijsje
[...]

membraam met een m, is duits voor membraan ghi


verder zou ik je membraam dan zoiezo controleren. zeker weten of niet, losdraaien die hap.
als er maar een uitlaat onder zit, zónder uitlaat zou hij in prencipe ook gewoon moeten kunnen blijven lopen, en dus niet na 5 sec uitvallen..



haal luchtfilter er eens af, en hou je hadn voor inlaat gat..
zo kun je zelf bepalen hoeveel lucht je hem geeft, of heel veel of juist weinig zuurstof..

zo weet je raps genoeg of het aan de afstelling licht, of aan een ander (electrisch) probleem...



krijgt hij wel genoeg benzine?



valse lucht???(deo test)


In nederland zeggen we gewoon membraan

 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
Thijsje 10-4-2009 21:15 Print reply

Posts: 1687
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: chieltl
[...]


In nederland zeggen we gewoon membraan


zeg ik toch
alleen wijs ik hem erop dat t niet fout is, aangezien in duistland het gewoon met n M word toegepast.. wie weet.
maar om dit topic niet te vervuilen zullen we onze bek nu maar eens moeten houden.
 
http://www.youtube.com/watch?v=8NcqvivbcB8
banus19 11-4-2009 17:38 Print reply

Posts: 425
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mtx freak
Hoogtoerige cilinder met laagtoerige uitlaat.


ik heb hier thuis ook ff 'n polini cilinder erop gedaan, met een athena zuiger, maar de powerband was van de 6 tot 8 duizend toeren, terwijl m'n imi die op 8 tot 10,5 heeft! (getuned)

of ligt dit aan de zuiger combi?

Die polini cilinder heeft ook een veeeel kleinere uitlaat poort (zowel hoogte als breedte) dan die athena...


hoogtoerig? :P
 
Honda's are like: Rawr
pitsko 11-4-2009 18:38 Print reply

Posts: 532
zit wel aardig grote sproeier in.
k heb net nog brommer afgesteld, honda mt5 met als setup 20mm en 70cc imi en die had 82 sproeier nodig. Dus ik zou er een veel kleinere sproeier inzetten, daarom verzuipt ie ook

Dit bericht is gewijzigd door pitsko op 11-4-2009 om 18:38 uur.
 
Dus.
Stiffmeister 13-4-2009 18:09 Print reply

Posts: 1582
Dat ie een membraaN/M nodig had wist ik wel ^^ ...
weet ook prima hoe die er uit ziet etc
Maarjah. hij kon er eerst geen 1 vinden.. dus vandaar :P
nu heeft ie et membraa n/m ertussen en doet het nog niet..
Hij zou dus zwaar verzuipen?

Verder is hij nu van plan om hem weg te brengen, maar alsnog bedankt voor de replies mensen

Later...
 
.. Retro Active

Dit topic is 2324 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved