Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Senda DRD uitlaat

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 780 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #55840 - Senda DRD uitlaat
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 1383 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

b0nes 9-4-2009 17:25 Print reply

Posts: 2058
dat roesten maakt niet veel uit als je goed kijkt zie je dat hij nu ook al roest dus het is niet echte rvs, moet wel kunnen volgens mijn pa

heb het zijtakkie er ook mee dicht gemaakt en zijtakkie er weer op
 
-simon- 9-4-2009 17:29 Print reply

Posts: 8211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: b0nes
dat roesten maakt niet veel uit als je goed kijkt zie je dat hij nu ook al roest dus het is niet echte rvs, moet wel kunnen volgens mijn pa

heb het zijtakkie er ook mee dicht gemaakt en zijtakkie er weer op


maar dan gaat het ook echt veel erger roesten.
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed
b0nes 9-4-2009 17:31 Print reply

Posts: 2058
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: -simon-
[...]


maar dan gaat het ook echt veel erger roesten.


hmm zolang hij niet doorroest vind ik het best...

beetje inolie'e en het is nu toch bij echt lente
 
bulteman 9-4-2009 17:34 Print reply

Posts: 1956
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: b0nes
dat roesten maakt niet veel uit als je goed kijkt zie je dat hij nu ook al roest dus het is niet echte rvs, moet wel kunnen volgens mijn pa

heb het zijtakkie er ook mee dicht gemaakt en zijtakkie er weer op



uitlaat is wel rvs, en hij roest niet, maar het is meer een soort van verkleuren + corrosie

maar je zijtakje heeft niet veel te verduren, als je de 2 delen aan elkaar maakt dan zou ik het toch goed doen met rvs draad, of laten tiggen. met gewone draad gaat de las erop liggen, ipv dat het materiaal mee smelt
 
Als het regent in September, valt kerst in December.
-simon- 9-4-2009 18:06 Print reply

Posts: 8211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bulteman
[...]



uitlaat is wel rvs, en hij roest niet, maar het is meer een soort van verkleuren + corrosie

maar je zijtakje heeft niet veel te verduren, als je de 2 delen aan elkaar maakt dan zou ik het toch goed doen met rvs draad, of laten tiggen. met gewone draad gaat de las erop liggen, ipv dat het materiaal mee smelt


en corrosie is roesten.
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed
bulteman 9-4-2009 18:14 Print reply

Posts: 1956
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: -simon-
[...]


en corrosie is roesten.


bij normaal metaal wel, alluminium en rvs kunnen ook last van corrosie hebben, hoewel het dan geen roest is!
 
Als het regent in September, valt kerst in December.
b0nes 9-4-2009 18:17 Print reply

Posts: 2058
me vader zegt dat het wel kan hoor , en die weet wel waardie mee bezig is

en die roest maakt niet veel uit is toch niet zoveel en je kan er weinig tegen doen
 
-simon- 9-4-2009 18:23 Print reply

Posts: 8211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bulteman
[...]


bij normaal metaal wel, alluminium en rvs kunnen ook last van corrosie hebben, hoewel het dan geen roest is!


ja klopt
roesten is oxideren/corrosie. oxidatie/corrosie is niet altijd roest.
maar bij dat goedkope rvs waar die uitlaten vaak van gemaakt zijn roest het ook gewoon. mischien wat minder snel als ijzer.
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed
jan-dx11 9-4-2009 18:25 Print reply

Posts: 4931
als je er niet rvs aan gaat lassen wil hij wel roesten ja dan roest zelfs he rvs weg
 
Er zijn meerdere wegen die naar de hoeren leiden.
bulteman 9-4-2009 18:27 Print reply

Posts: 1956
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jan-dx11
als je er niet rvs aan gaat lassen wil hij wel roesten ja dan roest zelfs he rvs weg


en je krijgt een las die er wel goed uit kan zien, maar niet goed 'doorgelast' is, maar dat moet hij nu zelf ook maar weten
 
Als het regent in September, valt kerst in December.
RS2Racer91 9-4-2009 19:07 Print reply

Posts: 1540
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: -simon-
[...]


ja klopt
roesten is oxideren/corrosie. oxidatie/corrosie is niet altijd roest.
maar bij dat goedkope rvs waar die uitlaten vaak van gemaakt zijn roest het ook gewoon. mischien wat minder snel als ijzer.

haha net zoiets als plastic is wel een kunststof maar kunstof is niet altijd plastic
 
Tombrom 9-4-2009 19:26 Print reply

Posts: 15925
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RS2Racer91
[...]

haha net zoiets als plastic is wel een kunststof maar kunstof is niet altijd plastic


en je moeder is je vader maar je vader is niet je moeder
 
b0nes 10-4-2009 18:32 Print reply

Posts: 2058
hmm ... men vader nog is laten kijken gisteravond en hij dacht dat het niet aan de uitlaat lach

wij met stetochcoop luisteren en constateren dat het de krukas lagers zijn....


blok mag dus gereviseerd worden, naja ik ga het zelf doen nog nooit gedaan maar is wel leuke uitdaging
 
mtx-motard 10-4-2009 19:06 Print reply

Posts: 14947
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bulteman
[...]


bij normaal metaal wel, alluminium en rvs kunnen ook last van corrosie hebben, hoewel het dan geen roest is!

he Sjaak

een metaal dat reageert met zuurstof noemen we corroderen. vaak onstaat er dan een laagje dat noem je corrosie.

bij aluminium zie je bijv wit (poederachtig) spul komen. en bij ijzer zie je bruine deeltjes. die bruine deeltjes noem je roest.
roest is dus alleen bij ijzer. roest is een ander woord voor corrosie van ijzer.
 
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami

Dit topic is 1383 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved