Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Senda DRD uitlaat

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 880 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #55840 - Senda DRD uitlaat
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1382 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

b0nes 9-4-2009 12:31 Print topicpost

Posts: 2058
hallo,

Nu maakte mijn brommer een raar geluid en na onderzoek blijkt wss mijn katalysator los gekomen te zijn.

naja ik dacht sloop ik er dan wel uit, alleen er is geen informatie te vinden hoe dat van binne in elkaar zit.

Alleen vanmiddag is het zo erg geworden dat je gewoon bang van het geluid word

dus nu zou ik graag willen weten hoe dat ding eruit moet.

hier op de las open slijpen?


ps. als die eruit is , grotere sproeier ? hoeveel maten ongeveer

mvg , mark

Dit bericht is gewijzigd door b0nes op 9-4-2009 om 12:35 uur.
 

Jasper Strahiem 9-4-2009 12:46 Print reply

Posts: 1950
Waar zie ik dat ding?

Je moet toch gewoon dat pijpje doorslijpen en dicht lassen?
 
Make the most of now
b0nes 9-4-2009 12:48 Print reply

Posts: 2058
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jasper Strahiem
Waar zie ik dat ding?

Je moet toch gewoon dat pijpje doorslijpen en dicht lassen?


dat is iets anders, dat is een soort begrenzing daar word je brommer feller door als je deze afknijpt.

ik heb hem eraf geslepen dicht gelast en weer terug gelast.

nu gaat het om de katalysator die zit in de bocht van je uitlaat is niet te zien.

nu vraag ik me af hoe je die het beste eruit kunt halen
 
Error1991 9-4-2009 13:25 Print reply

Posts: 939
dan moet je de uitlaat doorslijpen, anders kan je er niet bijkomen.
 
Mathijs MT5 9-4-2009 13:29 Print reply

Posts: 734
Men zegt op de las openslijpen (daar is hij volgens mij ook het dikst en dat is weer het makkelijkst met dicht lassen) en dan gewoon die katalysator eruit halen en dan weer dicht lassen. Heel moeilijk is het volgens mij niet ik neem aan dat je kan lassen anders zou je het niet eens vragen en die katalysator eruit halen wijst zichzelf wel als je hem open hebt gemaakt.

waar ga je hem eigenlijk weer mee dichtlassen?

 
b0nes 9-4-2009 13:35 Print reply

Posts: 2058
snap ik maar al gaat het fout en ik verneuk de uitlaat en iemand had hier een antwoord gegeven , beetje lullig
 
Error1991 9-4-2009 13:48 Print reply

Posts: 939
moet je ff op de search kijken, kan me herinneren dat er vaker topics over zijn geweest
 
b0nes 9-4-2009 13:52 Print reply

Posts: 2058
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Mathijs MT5
Men zegt op de las openslijpen (daar is hij volgens mij ook het dikst en dat is weer het makkelijkst met dicht lassen) en dan gewoon die katalysator eruit halen en dan weer dicht lassen. Heel moeilijk is het volgens mij niet ik neem aan dat je kan lassen anders zou je het niet eens vragen en die katalysator eruit halen wijst zichzelf wel als je hem open hebt gemaakt.

waar ga je hem eigenlijk weer mee dichtlassen?



klopt, is denk gewoon doen en dan maak ik miss nog wel foto's is makkelijk al heeft iemand het zelfde probleem.

uh weet niet is elektro volges mij

is met zon draad die eruit komt

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Error1991
moet je ff op de search kijken, kan me herinneren dat er vaker topics over zijn geweest


ya, klopt maar niemand weet het heeft foto's heb zo onderhand alle topics gezien denk ik
 
Joel_koningslust 9-4-2009 13:59 Print reply

Posts: 14514
met het lasapparaat wat jij hebt gaat het wss niet lukken om hem fatsoenlijk dicht te krijgen

beter laat je het ff ergens tiggen
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
b0nes 9-4-2009 14:08 Print reply

Posts: 2058
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
met het lasapparaat wat jij hebt gaat het wss niet lukken om hem fatsoenlijk dicht te krijgen

beter laat je het ff ergens tiggen


naja dan maak ik hem wel aan elkaar met 2 puntlasjes en laat hem idd goed aflassen of men vader moet denken dat het hem gaat lukken
 
bulteman 9-4-2009 17:00 Print reply

Posts: 1956
voor het loshalen paar lijntjes over de delen zetten, zodat je hem na de tijd weer 100%recht er aan kunt lassen

denk er wel aan dat het een rvs uitlaat is, en je dus bij mig/mag andere draad nodig hebt, en bij tig andere punt (het beste is ook ander gas)
 
Als het regent in September, valt kerst in December.
b0nes 9-4-2009 17:08 Print reply

Posts: 2058
die tip van de lijntjes is een goeie !

en me vader ziet het wel zitten om mijn uitlaat weer te lassen en als het niet lukt laat ik hem wel door metaal bedrijf bij maat van me lasse.

maar hoe zit het met die sproeier zal daar een grotere inmoeten(ik heb een themp meter )
 
bulteman 9-4-2009 17:10 Print reply

Posts: 1956
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: b0nes
die tip van de lijntjes is een goeie !

en me vader ziet het wel zitten om mijn uitlaat weer te lassen en als het niet lukt laat ik hem wel door metaal bedrijf bij maat van me lasse.

maar hoe zit het met die sproeier zal daar een grotere inmoeten(ik heb een themp meter )


denk iets grotere, maar dat moet je dan toch zelf maar uitvogelen

maar wat voor lasapparaat hebben jullie thuis dan?


 
Als het regent in September, valt kerst in December.
b0nes 9-4-2009 17:18 Print reply

Posts: 2058
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bulteman
[...]


denk iets grotere, maar dat moet je dan toch zelf maar uitvogelen

maar wat voor lasapparaat hebben jullie thuis dan?





nah papa heeft een garage met heel veel gereedschap en we hebben dan een die zon draad geeft en je moet stekker in stop contact doen en (gas?) fles opendraaien


weet niet hoe dat heet, elektrode ?
 
bulteman 9-4-2009 17:22 Print reply

Posts: 1956
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: b0nes
[...]



nah papa heeft een garage met heel veel gereedschap en we hebben dan een die zon draad geeft en je moet stekker in stop contact doen en (gas?) fles opendraaien


weet niet hoe dat heet, elektrode ?


dat heet CO2, oftewel mig/mag, als je hiermee jouw uitlaat wil (laten) lassen moet er wel andere draad in, speciaal voor rvs!

 
Als het regent in September, valt kerst in December.
-simon- 9-4-2009 17:22 Print reply

Posts: 8211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: b0nes
[...]



nah papa heeft een garage met heel veel gereedschap en we hebben dan een die zon draad geeft en je moet stekker in stop contact doen en (gas?) fles opendraaien


weet niet hoe dat heet, elektrode ?


mig/mag.
maar je uitlaat is rvs. dat kun je niet zomaar ff aan elkaar lassen.
ofja dat kan wel maar dan gaat hij gewoon roesten en dat wil niet fijn.
en je kunt hem ook beter door zagen als slijpen. dan haal je minder weg.
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed

Dit topic is 1382 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved