Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Bing 15 mm en imitatie bing 15mm prestatie verschil?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 849 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #55833 - Bing 15 mm en imitatie bing 15mm pr...
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 7285 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Nukehazard 8-4-2009 22:00 Print topicpost
Posts: 74
Hallo,

Ik ben van plan een nieuwe 15 mm carb te kopen, maar zit er enig verschil tussen een imitatie bing en een echte ( buiten het feit van verschillende sproeiers om ) ? aangezien 20 euro toch wel een vrij groot prijsverschil is.
 

stephan777 8-4-2009 22:02 Print reply

Posts: 7259
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Nukehazard
Hallo,

Ik ben van plan een nieuwe 15 mm carb te kopen, maar zit er enig verschil tussen een imitatie bing en een echte ( buiten het feit van verschillende sproeiers om ) ? aangezien 20 euro toch wel een vrij groot prijsverschil is.



de imitatie bing is moeilijk af te stellen en je heb andere sproeiers ervoor nodig en die hebben niet alle dealer.

Dus gewoon een tweedehanse ECHTE bing kopen.

Dit bericht is gewijzigd door stephan777 op 8-4-2009 om 22:02 uur.
 
Paultje Pils 8-4-2009 22:02 Print reply

Posts: 2110
moeilijker af te stellen en de afwerking misschien
 
If you can't dodge it, ram it.
Nukehazard 8-4-2009 22:09 Print reply
Posts: 74
Ok, naja dan ga ik voor een tweedehandsje idd.
Btw iemand een idee waar ik blauwe koppeling veertjes kan krijgen, in mn drieklauws koppeling zitten nu volgens mij de standaard dingetjes.

En dan nog een klein vraagje( ben nu toch bezig XD ) ik heb een 70 cc cilinder met een 50 cc originele puch kop, lekker late zitten of vervangen voor iets anders ( als het echt verschil maakt )
?
 
Paultje Pils 8-4-2009 22:12 Print reply

Posts: 2110
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Nukehazard
Ok, naja dan ga ik voor een tweedehandsje idd.
Btw iemand een idee waar ik blauwe koppeling veertjes kan krijgen, in mn drieklauws koppeling zitten nu volgens mij de standaard dingetjes.

En dan nog een klein vraagje( ben nu toch bezig XD ) ik heb een 70 cc cilinder met een 50 cc originele puch kop, lekker late zitten of vervangen voor iets anders ( als het echt verschil maakt )
?

ik rijd ook met 50cc kop en 70cc cilinder, kan wel, erg veel compressie. Alleen hoorde ik dat je krukas overmatig kan gaan slijten.
 
If you can't dodge it, ram it.
Nukehazard 8-4-2009 22:24 Print reply
Posts: 74
Ahh ok, en heeft erg veel compressie nog een voordeel op iets ?
 
ikkejw 8-4-2009 22:25 Print reply

Posts: 9886
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Nukehazard
Ahh ok, en heeft erg veel compressie nog een voordeel op iets ?



meer vermogen.

moet je wel euro 98 tanken, of octaanbooster erbij kieperen
 
Preserve nature - Always wear a helmet
Nukehazard 8-4-2009 22:28 Print reply
Posts: 74
dus of euro 98 en dan zelf mengen met mengsmeer (1:50) ?
of bij de brommerpomp en dan octaanbooster er bij mikken als je klaar ben met tanken ?


Dit bericht is gewijzigd door Nukehazard op 8-4-2009 om 22:28 uur.
 
Royal Club 8-4-2009 22:30 Print reply

Posts: 60390
zie eerst maar eens een compressie van 1:15 te krijgen, en daarna 98 tanken ja :P
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
Nukehazard 8-4-2009 22:32 Print reply
Posts: 74
Haha, okay dan :P Zal wel ff aant rekenen gaan met die tooltjes op puchmaxi.nl zit nu op een compressie van 2.4 :1 ( http://www.puchmaxi.nl/toeren.php laatste reken tootje 50/70 )

Waar kan je trouwes blauwe veren voor je koppeling krijgen ?

Dit bericht is gewijzigd door Nukehazard op 8-4-2009 om 23:05 uur.
 
Trax - Forum, Sales & Projecten Mod 9-4-2009 0:42 Print reply

Posts: 13700
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Nukehazard
Haha, okay dan :P Zal wel ff aant rekenen gaan met die tooltjes op puchmaxi.nl zit nu op een compressie van 2.4 :1 ( http://www.puchmaxi.nl/toeren.php laatste reken tootje 50/70 )

Waar kan je trouwes blauwe veren voor je koppeling krijgen ?

Dit bericht is gewijzigd door Nukehazard op 8-4-2009 om 23:05 uur.


Kan dus van ze leven niet, zal eerder bij de 1/10 - 1/8 liggen. Je moet je zuiger in het BDP zetten, en dan spul erin kiepen en bijhouden hoeveel je erin kiept. Dat is de inhoud van je kop.
 
PRO TUNING 9-4-2009 9:06 Print reply

Posts: 4000
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Trax
[...]


Kan dus van ze leven niet, zal eerder bij de 1/10 - 1/8 liggen. Je moet je zuiger in het BDP zetten, en dan spul erin kiepen en bijhouden hoeveel je erin kiept. Dat is de inhoud van je kop.


Leg dat eens precies uit ?

 
Nukehazard 9-4-2009 9:56 Print reply
Posts: 74
@trax,

Zou je aub willen vertellen hoe ik daarmee de compressie dan bereken, ik ben best bereid wat spul er in te kiepen, maar dan wil ik wel weten wat ik daarna moet doen XD
 
Nukehazard 11-4-2009 17:21 Print reply
Posts: 74
Ik ben vanplan mijn 12mm bing uit te boren naar 15 mm, schijnt goed te kunne, heeft iemand er ervaring mee kwa prestaties .. ?
 
gerwin88 11-4-2009 17:45 Print reply

Posts: 5197
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Nukehazard
Ik ben vanplan mijn 12mm bing uit te boren naar 15 mm, schijnt goed te kunne, heeft iemand er ervaring mee kwa prestaties .. ?


zo eerder voor een 'echte' 15mm gaan.
het is niet alleen even een boortje erdoor heen halen he..
 
VW rider for live
Nukehazard 11-4-2009 17:49 Print reply
Posts: 74
Wat moet ik dan nog meer doen ? Sproeier vergroten en meer niet toch :p ?
 

Dit topic is 7285 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved