Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - 10 mm carburateur

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1141 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #55825 - 10 mm carburateur
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 2530 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

jbreems 8-4-2009 18:30 Print topicpost
Posts: 6
Hallo,

pas geleden heb ik een snorpuch gekocht. Het is een z-one. Hij heeft alleen een 10 mm bing carburateur, is dit normaal voor een snorpuch, omdat ik vaak lees dat de meeste brommers een 12 mm carburateur hebben? En, ik wil graag een proma gp uitlaat eronder zetten, kan dit bij een 10 mm carburateur, of moet ik dan echt een 12 mm kopen?

Alvast bedankt
 

mikeo26 8-4-2009 18:46 Print reply

Posts: 664
dat verschil zul je zomaar niet merken..
 
Nu bezig met mh ryz projectje:P
ChielTZR 8-4-2009 18:47 Print reply

Posts: 6016
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mikeo26
dat verschil zul je zomaar niet merken..


idd, van 10 naar 12 merk je niet echt, beter koop je dan een 16 mm. maar dat licht er maar aan wat je wilt!
 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
Harold 8-4-2009 18:48 Print reply

Posts: 1052
Ja, is normaal. Brommers mogen meer vermogen hebben dan snorfietsen en hebben dus een grotere carburateur.

Die uitlaat kun je er gerust op zetten, zal ook nog wel effect hebben op de snelheid. 12mm carb is dus niet noodzakelijk.

Kies je er wel voor om er een 12mm op de zetten, meet je spruitstuk dan ook na. Als deze 10 mm is, moet die ook vervangen worden door een 12mm. Ook in de inlaat op de cilinder kan een busje geperst zitten met een doorlaat van 10mm. (weet het niet zeker of dit bij jou het geval is). Zit dat busje er, dan moet deze er ook uit wil het effect hebben.

Bij een standaart bromfietsje zal er geen mega verschil zitten tussen een 10 en 12 mm carb qua snelheid.
 
jbreems 8-4-2009 18:52 Print reply
Posts: 6
oke, bedankt.
ik wil gewoon zo goedkoop en makkelijk mogelijk harder rijden en optrekken, vandaar een andere uitlaat. Maar hoeveel km zou een proma gp schelen op een snorpuch met 10 mm?
 
ChielTZR 8-4-2009 19:05 Print reply

Posts: 6016
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jbreems
oke, bedankt.
ik wil gewoon zo goedkoop en makkelijk mogelijk harder rijden en optrekken, vandaar een andere uitlaat. Maar hoeveel km zou een proma gp schelen op een snorpuch met 10 mm?


moeten we eerst weten wat er nu opzit?
 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
jbreems 8-4-2009 19:08 Print reply
Posts: 6
gewoon alles standaard en orgineel
10 mm carburateur, 50 cc standaard en standaard tandwielen
 
Paultje Pils 8-4-2009 19:13 Print reply

Posts: 2110
Is het verschil met een snor en een brom niet, dat de snor een andere cilinderkop heeft (minder compressie>? Als dat zo is, een andere kop fixen


Dit bericht is gewijzigd door Paul_GTS50 op 8-4-2009 om 19:14 uur.
 
If you can't dodge it, ram it.
ChielTZR 8-4-2009 19:25 Print reply

Posts: 6016
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Paul_GTS50
Is het verschil met een snor en een brom niet, dat de snor een andere cilinderkop heeft (minder compressie>? Als dat zo is, een andere kop fixen


Dit bericht is gewijzigd door Paul_GTS50 op 8-4-2009 om 19:14 uur.


of even wat vlakken, als dat mogelijk is! krijg je ook wel meer compressie

 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
Harold 9-4-2009 23:10 Print reply

Posts: 1052
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Paul_GTS50
Is het verschil met een snor en een brom niet, dat de snor een andere cilinderkop heeft (minder compressie>? Als dat zo is, een andere kop fixen


Dit bericht is gewijzigd door Paul_GTS50 op 8-4-2009 om 19:14 uur.


Volgensmij is de inlaatpoort begrenst van de cilinder. Voor de rest is het hetzelfde. Tenminste ik heb eens zo'n snor blok in de handen gehad waarbij dat zo was. Kan best zo zijn dat ze dat door de jaren heen op andere manier hebben gedaan.
 
Frysk 9-4-2009 23:50 Print reply

Posts: 34928
naja met 12mm en ander uitlaatje merk je toch wel iets meer in vermogen inlaat is trouwens ook begrenst, is verschrikkelijk klein..

beetje beun maar veel boren de inlaatpoort ook uit met een wat grotere boor ff met schuurpapier bijwerken zodat er geen scherpe randjes in zitten en dan heeft de 12mm wel het zekere effect
 
giggitybyte
just_pelmke 10-4-2009 1:32 Print reply

Posts: 1349
sterkere veren in de koppeling?
dan pakt ie pas in hogere toeren,dus meer kracht,dus sneller optrekken
 
86 cc rs XD ---- trek limburgse wijsheid nooit in twijfel

Dit topic is 2530 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved