Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Uiterlijk Forum - Topic #55820 - Velgen polijsten spikkels
|
Pagina 2 van 2
|
Dit topic is 10193 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Harold |
8-4-2009 16:43 |
Posts: 1052 |
Stralen heeft niet zoveel zin. Die putjes zijn vrij diep ingevreten door waarschijnlijk pekel. Als je het gaat stralen oogt het mooi egaal en de putjes worden schoon gestraald. Maar ga je het daarna glad schuren, dan krijg je die putjes weer te zien (het blijven kuiltjes waar het alu weggevreten is en die weggevreten spul komt niet terug naar het stralen). Stralen neemt nagenoeg geen materiaal wel, dus schuren is veel effectiever.
Stralen op aluminium trouwens altijd met glasparel doen, niet met gewoon grit. Band hoef je niet af te plakken, gebeurt niks mee, alleen de spaken omdat je hier de zinklaag van af straalt (gaat roesten daarna). De lagers ook niet vergeten.
Ik zou het gewoon glasparelen en het daarna zo laten.
Wil je het wil glimmend hebben zul je toch echt behoorlijk moeten gaan schuren, dat stralen er voor heeft dan weinig nut.
|
|
|
|
2t-crosser |
8-4-2009 16:56 |
Posts: 756 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Harold
Stralen heeft niet zoveel zin. Die putjes zijn vrij diep ingevreten door waarschijnlijk pekel. Als je het gaat stralen oogt het mooi egaal en de putjes worden schoon gestraald. Maar ga je het daarna glad schuren, dan krijg je die putjes weer te zien (het blijven kuiltjes waar het alu weggevreten is en die weggevreten spul komt niet terug naar het stralen). Stralen neemt nagenoeg geen materiaal wel, dus schuren is veel effectiever.
Stralen op aluminium trouwens altijd met glasparel doen, niet met gewoon grit. Band hoef je niet af te plakken, gebeurt niks mee, alleen de spaken omdat je hier de zinklaag van af straalt (gaat roesten daarna). De lagers ook niet vergeten.
Ik zou het gewoon glasparelen en het daarna zo laten.
Wil je het wil glimmend hebben zul je toch echt behoorlijk moeten gaan schuren, dat stralen er voor heeft dan weinig nut.
Als ik zo begrijp kan ik ze glasparelstralen en dan is de velg glad en heeft hij de normale grijze kleur. Of ik ga ze schuren maar dan houd ik de putjes maar dan kan ik ze wel laten glimmen.
klopt het trouwens ook dat de voor en achtervelg van een verschillend materiaal zijn gemaakt ?
Dit bericht is gewijzigd door 2t-crosser op 8-4-2009 om 16:57 uur.
|
|
|
|
Harold |
8-4-2009 18:40 |
Posts: 1052 |
Als de velgen glasgepareld zijn hebben ze een zijdeglans aluminium kleur. Meeste cross velgen zien er standaart zo uit(maar dan wel geandoiseerd voor een bescherm laagje).
Of schuuren en laten glimmen idd (ziet er als je er niet met je neus op zit nog steeds wel mooi uit).
Voor en achtervelg zijn van het zelfde materiaal. Achtervelg heeft vaak veel meer last van vuil omdat er ketting vet op spat. Dit houdt vuil vast wat op zijn beurt weer vocht en pekel vast houdt. Dus de achtervelg wordt sneller lelijk dan de voorvelg.
|
|
|
|
2t-crosser |
8-4-2009 19:40 |
Posts: 756 |
bedankt voor de replays, maar als ik het goed begrijp zou je hem kunnen glasparelstralen en daarna kunnen schuren tot een glimmende laag maar komen de putjes weer vrij. Zijn deze putjes dan schoon en valt dat niet op als het gepolijst is of zijn het weer dezelfde zwarte spikkels. Nu even aan een kennis vragen of die kan glasparelstralen.
|
|
|
|
2t-crosser |
8-4-2009 19:54 |
Posts: 756 |
|
|
|
|
Tombrom |
8-4-2009 19:58 |
Posts: 15925 |
langer schuren
strak krijg je ze wel maar das een langdurig klusje
|
|
|
|
Bart-Derbi |
8-4-2009 20:30 |
Posts: 6497 |
dit had ik ook bij mn drd's achtervelg, net wat tom zegt, harde arbeid loont, maar je bent echt ongelofelijk lang bezig met een klein stukkie, en met spaken en al is het vrijwel onmogelijk om ertussen goed schoon te maken.
heb het btw met die schuurpads gedaan, dat ging een stuk beter dan schuurpapier
|
|
|
|
2t-crosser |
8-4-2009 21:28 |
|
rubbert |
8-4-2009 21:32 |
Posts: 8825 |
beginnen met droog en behoorlijk grof schuurpapier, als je die putten één keer weg hebt kun je de groeven van het schuren met steeds fijner schuurpapier zo weer weg krijgen, probeer is met een band van zo'n bandschuurmachine, die dingen zijn heel hard, gaat meestal wat sneller dan
|
|
Draai- ontwerpwerk?--->PM |
|
2t-crosser |
8-4-2009 21:38 |
Posts: 756 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: rubbert
beginnen met droog en behoorlijk grof schuurpapier, als je die putten één keer weg hebt kun je de groeven van het schuren met steeds fijner schuurpapier zo weer weg krijgen, probeer is met een band van zo'n bandschuurmachine, die dingen zijn heel hard, gaat meestal wat sneller dan
oke, moet ik nog groffer gaan dan 120 droog want die putjes krijg ik nog niet weg.
|
|
|
|
rubbert |
8-4-2009 21:46 |
Posts: 8825 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: 2t-crosser
[...]
oke, moet ik nog groffer gaan dan 120 droog want die putjes krijg ik nog niet weg.
kan je wel doen, kan zelfs wel met 60, je hebt die groeven van dat groffe schuurpapier zo weg hoor, dat scheelt je heel wat werk
|
|
Draai- ontwerpwerk?--->PM |
|
Dit topic is 10193 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 2 van 2
|
|