Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Orion Rx50

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1098 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #55810 - Orion Rx50
Pagina 5 van 6
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 24424 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

jaspergk 8-4-2009 22:26 Print reply
Posts: 133
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: anthoniasss
ohja meuk he!!

Orion gaat zo hard in de markt komen met het nieuwe model de RX 50

oeioei alle derbi's en Honda'tjes gaan straks gewoon naar de klote, en nu er een crisis is krijgt Derbi het sowieso een stuk zwaarder

hahaha

komt er ook ff 1 reclame maken voor orion en van dat 250cc frame moet je het volges mij ook niet van hebben

IK ZEG KOOP EEN PUCH MAXI HEB JE DE MINSTE PROBLEMEN MEE :P ja het is waar
 
alexthegreat 8-4-2009 23:11 Print reply

Posts: 353
bij n puch komt het erop neer dat er bijna niets kapot kan gaan, omdat er gwn niet veel is ( niet van kwaliteit, maar van onderdelen)
 
men project: MTX Volledig perfect en origineel maken: http://www.brommerforum.nl/projects/detail_main/1318
stephan777 8-4-2009 23:13 Print reply

Posts: 7259
Puch is ook niet alles

Die krengen willen het wel is niet doen.
 
TECstar 8-4-2009 23:17 Print reply

Posts: 4664
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Trax
Voor een 2000,- heb je leuke 2dehands Derbi.



voor 1500 heb je een splinternieuwe orion

Quote:
oeioei alle [..] Honda'tjes gaan straks gewoon naar de klote


honda is tijdloos en die krengen blijven het 9 vd 10 keer gewoon doen
die dingen rijden op vloeistoffen waarvan een derbi spontaan uit mekaar valt als die het ziet

orion zal misschien een goede concurent worden van derbi, maar honda is gewoon honda...die koop je om het honda achtige eraan (en honda kan niet uitgeconcureert worden aangezien je alleen nog 2ehands honda's heb )

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: stephan777
Puch is ook niet alles

Die krengen willen het wel is niet doen.


het leuke van puch
je koopt voor 2 barkie een puch
en zodra het blok ermee uitscheid koop je een nieuw blok voor max 50 eurie


Dit bericht is gewijzigd door TECstar op 8-4-2009 om 23:18 uur.
 
briljant ppl drive briljant machines, thats y House drives Honda
alexthegreat 8-4-2009 23:19 Print reply

Posts: 353
en hoe ouder die dinge worde hoe meer die hondatjes waard worden concurreer daar maar eens tegen derbi of orion XD
 
men project: MTX Volledig perfect en origineel maken: http://www.brommerforum.nl/projects/detail_main/1318
4takker 8-4-2009 23:24 Print reply

Posts: 2395
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Garciyano
als ze dan te duur zijn had ik voor een wat oudere derbi gegaan kijk bijv. vanaf bj: 2002

Derbi is wel ff wat beter kwaliteit, als orion

en orion is een 4-takt, derbi senda 2-takt.

en een 4-takt kan je niet opvoeren, 2 takt wel


wat is dit dan http://www.daxdodo.c...2&products_id=45
ik heb nog wijnig 2takt meuk dit zien na doen op een orgineel blok

Dit bericht is gewijzigd door thunderbird op 8-4-2009 om 23:27 uur.
 
Never drive faster then your guardian angel can fly
thunderbird - Forum en Sales Moderator 8-4-2009 23:27 Print reply

Posts: 7728
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: 4takker
[...]


wat is dit dan http://www.daxdodo.c...2&products_id=45
ik heb nog wijnig 2takt meuk dit zien na doen op een orgineel blok

Dit bericht is gewijzigd door thunderbird op 8-4-2009 om 23:27 uur.

origineel blok?

Quote:
176cc TJR blok op bais van een nieuw Nice blok R20 nok 58 mm cilinder en zuiger Krukas TJR 66mm Bewerkte carters Verlichte oliecentrifugaal filter 5 plaats TJR koppeling Verlicht ontstekingsvliegwiel


maargoed, laten we er hier geen 2 vs 4-takt discussie van maken



Dit bericht is gewijzigd door thunderbird op 8-4-2009 om 23:28 uur.
 
Kèk nie zoe arrig, ik mèn weh ik zé!
alexthegreat 8-4-2009 23:30 Print reply

Posts: 353
3500 voor een blok...
de dag dat ik zoveel aan en blok geef,moet ie al van puur goud zijn...
 
men project: MTX Volledig perfect en origineel maken: http://www.brommerforum.nl/projects/detail_main/1318
Eat My Dust 9-4-2009 9:44 Print reply

Posts: 2562
ik heb hier een takegawa blokje liggen van 2500eu
tis maar net hoeveel geld je erin steekt
 
Eat My Dust Reply`s altijd +4
stephan777 9-4-2009 10:17 Print reply

Posts: 7259
Gewoon niet kopen die rotzooi. Net in de pauze liep ik langs het brommerhoek hierzo en er stond ook zown nieuwe orion. Graflelijke dingen en zag eruit dat het ieder moment kan breken.
 
Frysk 9-4-2009 11:16 Print reply

Posts: 34930
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: alexthegreat
3500 voor een blok...
de dag dat ik zoveel aan en blok geef,moet ie al van puur goud zijn...




blok is ongeveer 15/20kg

dus als je het van puur goud hebt dan kost het blok je 420000.00,-
 
giggitybyte
Vinna 23-6-2009 18:40 Print reply
Posts: 2
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: stephan777
gewoon voor de derbi gaan. Veel betere kwaliteit dan die chineze imitatie rommel.



Dit is klinkklare onzin,

Mijn broertje heeft nu al een geruime tijd een Orion RX50, 4000 Kilometer op de teller en geen ENKEL probleem gehad. Nu is het zo dat ik toen ik 16 was een Derbi Senda SM DRD 2003 heb gekocht ( Die ene met dubbele schijfrem voor ). Na ongeveer 2 maanden er op te hebben gereden (1000 km op de teller) kreeg ik OVERAL gezeik mee, me senda stond om de anderhalve maand ~ twee maanden bij de dealer. in de winter had ik altijd gezeur met me bobine en ik was sochtends zeker weten 2 minuten aan het kicken voordat ie eindelijk wou starten.
De RX50 reed als een zonnetje in de winter, geen startproblemen helemaal niks.
Ikzelf vind de RX50 beter rijden dan de senda die ik had, de RX50 is effe wat hoger en groter en rijd voor de wat langere mensen onder ons veel beter. Het opvoeren van een Senda ging echter wel veel makkelijker, Metrakitje, 17.5mm en andere vertanding en je reed 90~95.
Orion is bij 500 KM opgevoerd, andere vertanding, begrenzer van de carb en andere CDI en rijd nu 70~75, minder trek kracht en geen echte powerband zoals bij mijn Derbi maar dat komt omdat er (Nog) geen snellere uitlaatjes voor zijn.

Ik kan de Orion 100% aanraden als je een leuke betrouwbare crosser wilt die goed rijd en relatief weinig onderhoud nodig heeft ( in mijn geval 1000x zo weinig als de Derbi ) hij heeft pit zodra de begrenzers zijn verwijderd. Feit is dat 4takt ook gewoon minder snel mankementen vertoond en lekker zuinig is.

Wil je echter een crosser die je 100 wilt laten lopen zonder een andere cilinder er op te zetten koop dan een Derbi. Ik heb veel plezier gehad van me Derbi maar ik was wel heeeeeel veel kwijt aan reparaties en onderhoud.

Trek je niks aan van alle mensen hier die alles wat uit china komt over een kam scheren, ik heb beide crossers gereden en ik verzeker je dat de RX50 geen miskoop is. Het is de 1600 euro dik waard .


 
stephan777 23-6-2009 18:46 Print reply

Posts: 7259
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Vinna
[...]



Dit is klinkklare onzin,

Mijn broertje heeft nu al een geruime tijd een Orion RX50, 4000 Kilometer op de teller en geen ENKEL probleem gehad. Nu is het zo dat ik toen ik 16 was een Derbi Senda SM DRD 2003 heb gekocht ( Die ene met dubbele schijfrem voor ). Na ongeveer 2 maanden er op te hebben gereden (1000 km op de teller) kreeg ik OVERAL gezeik mee, me senda stond om de anderhalve maand ~ twee maanden bij de dealer. in de winter had ik altijd gezeur met me bobine en ik was sochtends zeker weten 2 minuten aan het kicken voordat ie eindelijk wou starten.
De RX50 reed als een zonnetje in de winter, geen startproblemen helemaal niks.
Ikzelf vind de RX50 beter rijden dan de senda die ik had, de RX50 is effe wat hoger en groter en rijd voor de wat langere mensen onder ons veel beter. Het opvoeren van een Senda ging echter wel veel makkelijker, Metrakitje, 17.5mm en andere vertanding en je reed 90~95.
Orion is bij 500 KM opgevoerd, andere vertanding, begrenzer van de carb en andere CDI en rijd nu 70~75, minder trek kracht en geen echte powerband zoals bij mijn Derbi maar dat komt omdat er (Nog) geen snellere uitlaatjes voor zijn.

Ik kan de Orion 100% aanraden als je een leuke betrouwbare crosser wilt die goed rijd en relatief weinig onderhoud nodig heeft ( in mijn geval 1000x zo weinig als de Derbi ) hij heeft pit zodra de begrenzers zijn verwijderd. Feit is dat 4takt ook gewoon minder snel mankementen vertoond en lekker zuinig is.

Wil je echter een crosser die je 100 wilt laten lopen zonder een andere cilinder er op te zetten koop dan een Derbi. Ik heb veel plezier gehad van me Derbi maar ik was wel heeeeeel veel kwijt aan reparaties en onderhoud.

Trek je niks aan van alle mensen hier die alles wat uit china komt over een kam scheren, ik heb beide crossers gereden en ik verzeker je dat de RX50 geen miskoop is. Het is de 1600 euro dik waard .





Anders kick je ff een topic van 2 maanden oud

Misschien had de vorige eigenaar de senda gewoon compleet afgeragd en had jou broertje er nu problemen mee omdat die niet onderhouden was.

Echt bullshit.

Derbi is gewoon beter en dat hebben ze bewezen ook. Chinezen imitatie shit is gewoon rommel en is het goedkoopste van het goedkoopste.
 
Vinna 23-6-2009 20:03 Print reply
Posts: 2
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: stephan777
[...]



Anders kick je ff een topic van 2 maanden oud

Misschien had de vorige eigenaar de senda gewoon compleet afgeragd en had jou broertje er nu problemen mee omdat die niet onderhouden was.

Echt bullshit.

Derbi is gewoon beter en dat hebben ze bewezen ook. Chinezen imitatie shit is gewoon rommel en is het goedkoopste van het goedkoopste.



Ik heb me derbi toendertijd nieuw gekocht. De Orion is ook nieuw gekocht, denk dat je t verkeerd hebt gelezen.
 
Royal Club 23-6-2009 20:04 Print reply

Posts: 60390
noem dan eens op wat er allemaal kapot ging aan je senda, want daar blijf je onduidelijk over.
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten

Dit topic is 24424 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 5 van 6
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved