suzuki rm |
7-4-2009 21:39 |
Posts: 1114 |
belangrijkste bij viertakt is het kleppen stellen
en olie goed bijhouden
|
|
|
|
feanster-derbi |
7-4-2009 21:43 |
Posts: 107 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: suzuki rm
belangrijkste bij viertakt is het kleppen stellen
en olie goed bijhouden
Ja ik bedoel meer heb je ook aandacht punten waar ik naar kan kijken
maar toch bedankt
|
|
- |
|
suzuki rm |
7-4-2009 21:44 |
Posts: 1114 |
bedoel je tips om op te letten wanneer je gaat kijken voor je hem gaat kopen?
|
|
|
|
feanster-derbi |
7-4-2009 21:44 |
Posts: 107 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: suzuki rm
bedoel je tips om op te letten wanneer je gaat kijken voor je hem gaat kopen?
juist:P
|
|
- |
|
Ryon |
7-4-2009 21:46 |
Posts: 950 |
Of hij niet tikt met stationair draaien, wiellagers controleren, balhoofdlagers controleren, en kijken of er niet aan het frame gelast is.
|
|
Høken is normaal |
|
kpotmake |
7-4-2009 21:47 |
Posts: 3065 |
speling op lagers op balhoofd, achterbrug etc. kijken voor roestplekken, en vreemde geluiden als hij loopt, en of hij goed start:
start hij slecht en zegt die vent: "doet ie wel vaker" o.i.d. dan zit het meestal wel goed, zegt hij: "doet ie anders nooit!!" --> Wegwezen!
|
|
alu lassen / tig lassen / frees-draaiwerk nodig? PM www.weekers.nl |
|
suzuki rm |
7-4-2009 21:47 |
Posts: 1114 |
kijk dan of hij goede compressie heeft. luister goed of je geen kleppen hoort tikken. kontroleren of de motor nog niet warm gedraaid is voor je gaat kijken, anders weet je nog niet of hij goed start wanneer hij koud is. verder zou ik kijken of het balhoofd,wielen, achterbrug enz speling heeft. en je zou ook kunnen kijken of je vering niet lek is. hoop dat je hier wat aan hebt
edit: zie dat anderen mij al voor waren
Dit bericht is gewijzigd door suzuki rm op 7-4-2009 om 21:47 uur.
|
|
|
|
feanster-derbi |
7-4-2009 21:58 |
Posts: 107 |
allemaal bedankt voor de reacties!
|
|
- |
|
Martijn II - Forum en Sales Moderator |
7-4-2009 22:13 |
Posts: 9841 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: suzuki rm
kijk dan of hij goede compressie heeft. luister goed of je geen kleppen hoort tikken. kontroleren of de motor nog niet warm gedraaid is voor je gaat kijken,
beetje tegenstrijdig he... koud hoor je namelijk bijna altijd de kleppen tikken... en hij moet koud zijn als je start?
kortom... getik enzo pas checken als ie warm is...tikjes bij warme motor zijn niet goed.
|
|
Too cool for school! |
|
Tombrom |
7-4-2009 22:16 |
Posts: 15925 |
en ff de bonnetjes vragen van het reviceren.
mensen zeggen wel meer n.l
|
|
|
|
Martijn II - Forum en Sales Moderator |
7-4-2009 22:26 |
Posts: 9841 |
idd.
en als ie zelf gereviseerd heeft zijn er alleen wat onderdelen vervangen en is er verder niets opgemeten, dus weet je nog niets over de staat van het blok.
|
|
Too cool for school! |
|
Garciyano |
7-4-2009 22:32 |
Posts: 616 |
ik weet niet of het een fabeltje is ma hier komt ie...
wat ik dus heb gehoord is als je met die dingetjes veel op het achterwiel gaat rijden dat die kleppen dan niet gesmeerd worden en dan nog wel is vervelend willen gaan doen
dat is wat ik gehoord heb..
ma miss kan iemand hier ff van zeggen of het waar is of nie want wil het zelf ook namelijk weten, want husqvarna zijn wel leuke dingetjes
|
|
Senda DRD RACING 07 || |
|
Derbi-Olaf |
7-4-2009 22:34 |
Posts: 14999 |
|
|
Heeft een SOHC in z'n broek! |
|
Garciyano |
7-4-2009 22:39 |
Posts: 616 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
[...]
Kan kloppen, het is met meerdere motoren zo (met 4-taktjes vooral) dat de top van je blok zonder smering komt te zitten als je op het achterwiel rijd
hmmm.., wel kut eigelijk kan je eindelijk lekkah gemakkelijk wielie trekken (motor heeft meer kracht) moet je nog voorzichtig doen :P
|
|
Senda DRD RACING 07 || |
|
ikkejw |
7-4-2009 22:44 |
Posts: 9886 |
een beetje crossmotor is gebouwd om wheelies te maken. als het erg slecht zou zijn zou er standaard wel een wheeliebar achter hangen.
4takt scooters daarentegen zullen het waarscijnlijk niet lang uithouden op het achterwiel.
|
|
Preserve nature - Always wear a helmet |
|