Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - 4 takt "tikt"

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1007 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #55800 - 4 takt "tikt"
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 7281 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

vinnie 7-4-2009 20:22 Print topicpost

Posts: 3505
Dames en heren.

een vraag. ik ben voor iemand aan een 4 takt scooter bezig met een qy6 blok.

v snaar was gebroken. ik alles eraf, nieuwe snaar derop alles goed.
ding loopt.. maar bij stationair gaat ie raar en langzaam tikken...
wie o wie
 
nu ook schakel,scooter,auto en fietssjon

Malaguti RST 7-4-2009 20:23 Print reply

Posts: 1668
kleppen stellen
 
[[-]] (()) [[\]] [[)) //-\\
Martijn II - Forum en Sales Moderator 7-4-2009 20:24 Print reply

Posts: 9841
koud of warm?

als ie warm niet meer tikt is er niets aan de hand, dan is het je klepspeling.

aangezien het stationair is (doet ie het bij meer toeren ook? onder belasting?) zou het wel eens een klapperende distributieketting kunnen zijn...

er vanuitgaande dat dat ding wel een bovenliggende nokkenas heeft...

 
Too cool for school!
riccardot 7-4-2009 20:25 Print reply

Posts: 1096
Als de v-snaar is gebroken is er toch wel een kans dat de zuiger een van de kleppen heeft geraakt. Misschien een van de kleppen scheef?
 
Thijsje 7-4-2009 21:37 Print reply

Posts: 1687
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: riccardot
Als de v-snaar is gebroken is er toch wel een kans dat de zuiger een van de kleppen heeft geraakt. Misschien een van de kleppen scheef?

nee.
als distrubutieriem of ketting gebroken is wel...
 
http://www.youtube.com/watch?v=8NcqvivbcB8
riccardot 7-4-2009 21:40 Print reply

Posts: 1096
Oke, foutje.
Wist niet dat die scootertjes een v-snaar en een distributieriem hebben. Waar dient die v-snaar dan voor? Waterpomp ofzo?
 
Thijsje 7-4-2009 21:40 Print reply

Posts: 1687
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: riccardot
Oke, foutje.
Wist niet dat die scootertjes een v-snaar en een distributieriem hebben. Waar dient die v-snaar dan voor? Waterpomp ofzo?


aandrijving ja
 
http://www.youtube.com/watch?v=8NcqvivbcB8
Derbi-Olaf 7-4-2009 21:46 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: riccardot
Oke, foutje.
Wist niet dat die scootertjes een v-snaar en een distributieriem hebben. Waar dient die v-snaar dan voor? Waterpomp ofzo?

scooter
voor de aandrijving van je nokkenas wordt nooit een gewone V-snaar gebruikt aangezien die altijd wel wat slippen.
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
riccardot 7-4-2009 21:57 Print reply

Posts: 1096
Ja idd dat snap ik. Maar dat de waterpomp wordt aangedreven door een v-snaar bij een scooter is normaal toch gewoon met een tandwiel?
 
Thijsje 7-4-2009 22:01 Print reply

Posts: 1687
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: riccardot
Ja idd dat snap ik. Maar dat de waterpomp wordt aangedreven door een v-snaar bij een scooter is normaal toch gewoon met een tandwiel?


aandrijving zei ik he..

wel ff lezen



 
http://www.youtube.com/watch?v=8NcqvivbcB8
mtx-motard 7-4-2009 22:06 Print reply

Posts: 14947
aandrijving van je achterwiel, zodat je kunt rijden word geregeld door de V-snaar.

de nokkenas word geregeld met een (inwendige) ketting, de nokkenas bepaald wanneer de kleppen open en dicht gaan.
 
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami
Martijn II - Forum en Sales Moderator 7-4-2009 22:11 Print reply

Posts: 9841
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: riccardot
Als de v-snaar is gebroken is er toch wel een kans dat de zuiger een van de kleppen heeft geraakt. Misschien een van de kleppen scheef?

onbewust kun je toch wel gelijk hebben.

als de vsnaar onder belasting is gebroken zal de motor hoogstwaarschijnlijk overtoeren gemaakt hebben en dan is de kans groot dat de kleppen de zuiger geraakt hebben.

gewoon zeggen dat je dat bedoelde

toch krijg je van kromme kleppen geen getik. Ik denk dat het dus de ketting is. Als het een lager was of een versleten zuiger zou je het juist onder belasting harder moeten horen.

 
Too cool for school!
Thijsje 7-4-2009 22:12 Print reply

Posts: 1687
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mtx-motard
aandrijving van je achterwiel, zodat je kunt rijden word geregeld door de V-snaar.

de nokkenas word geregeld met een (inwendige) ketting, de nokkenas bepaald wanneer de kleppen open en dicht gaan.


bij scooters, word daar ook een riem gebruikt?
als het mogelijk is ook een argument dabij
 
http://www.youtube.com/watch?v=8NcqvivbcB8
Martijn II - Forum en Sales Moderator 7-4-2009 22:15 Print reply

Posts: 9841
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Thijsje
[...]


bij scooters, word daar ook een riem gebruikt?
als het mogelijk is ook een argument dabij


de getande riem bij een scooter is nog steeds een v-snaar... enige reden dat die tandjes erinzitten is dat ie flexibeler is, maar verder is het niet bedoeld als tandriem.

ik weet niet of je dat bedoelt? je reply is een beetje dyslectisch

 
Too cool for school!
Thijsje 7-4-2009 22:19 Print reply

Posts: 1687
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Martijn II
[...]


de getande riem bij een scooter is nog steeds een v-snaar... enige reden dat die tandjes erinzitten is dat ie flexibeler is, maar verder is het niet bedoeld als tandriem.

ik weet niet of je dat bedoelt? je reply is een beetje dyslectisch



bedoelde de distributieketting.
waarom word er een ketting gebruikt (dus van staal) ipv een riem (zoals bij autos)

en wáárom kiezen ze dan voor distributie ketting. welke voordelen heeft deze ten opzichte van een riem...

dat bedoel ik eigenlijk..

kort gezegd, verschil tussen distributie ketting en riem... (voordelen/nadelen)
 
http://www.youtube.com/watch?v=8NcqvivbcB8
koetjeboe91 7-4-2009 22:21 Print reply

Posts: 2096
ketting is in het algemeen minder onderhoudsgevoelig en gaat langer mee. ook kan het grotere krachten overbrengen. dit zijn de enige redene.
 
dubstep dropping beats so hard that Korea wishes their bombs could drop that hard.

Dit topic is 7281 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved