Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - terugvoeren honda ss

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1336 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #55798 - terugvoeren honda ss
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 2571 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

evers01 7-4-2009 19:06 Print topicpost
Posts: 31
ik heb een honda ss50 alleen rijdt die 70/75 en moet hem laten keuren.
kan ik hierbij ook een prop in de uitlaat lassen of zijn er nog makkelijkere manieren.
ik heb wel gehoord dat je met kleinere carburateur ook de snelheid kon terugvoeren.

 

steef ts70xk 7-4-2009 19:07 Print reply

Posts: 3244
idd mis kleinere carb en een prop in luchtfilterbox?????? en mis andere twv?
 
st.nyksterdriver 7-4-2009 19:09 Print reply
Posts: 3376
bij oudere brommers doet een carb vaak heelveel geen idee waarom eigenlijks
 
Martijn II - Forum en Sales Moderator 7-4-2009 19:09 Print reply

Posts: 9841
met een prop in de uitlaat zal je motor minder makkelijk zn uitlaatgassen kwijtkunnen en daardoor minder efficient lopen, dus slomer lopen, kan dus gedaan worden om af te voeren.

nadeel is dat je blok er wel warmer door kan worden.

wat je ook kunt doen is je nokkenas een tandje later zetten, je ontsteking later zetten, een plaatje in je inlaat zetten die de doorlaat verkleint etc etc.

over die nokkenas moet iemand anders nog maar even reageren, want je moet niet hebben dat je kleppen je zuiger gaan raken, maar in veel gevallen kan het wel..

Is het de bedoeling dat ie permanent slomer rijdt? en goed rijdt? of is het tijdelijk voor die keuring?

 
Too cool for school!
RoelTrachsler 7-4-2009 19:23 Print reply
Posts: 141
Heb je wel 50cc?
Waarschijnlijk heb je een vastgezet vliegwiel, je moet een verlatende hebben. Als je het verschil niet weet moet je dat maar zeggen.
Je kan het beste foto's maken van je setup en vliegwiel, dan kan ik je beter helpen

Dit bericht is gewijzigd door RoelTrachsler op 7-4-2009 om 19:24 uur.
 
Wauter 7-4-2009 19:29 Print reply
Posts: 229
tis een 4takt dus een ring in de uitlaat zal niet zo heel veel uitmaken. een kleiner spruitstuk (goedkoper dan carburateur) doet wonderen
 
Scarface 7-4-2009 20:08 Print reply

Posts: 6023
Mischien een mooie ring in de carburateur zetten zoals ze bijvoorbeeld doen bij een motor met een 25 kw kitje?
 
:-) VOLGENS FRYSK EN NSRRACER OWN IK :-)
Martijn II - Forum en Sales Moderator 7-4-2009 20:11 Print reply

Posts: 9841
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Wauter
tis een 4takt dus een ring in de uitlaat zal niet zo heel veel uitmaken. een kleiner spruitstuk (goedkoper dan carburateur) doet wonderen


waarom zou dat niet uitmaken?

 
Too cool for school!
st.nyksterdriver 7-4-2009 20:12 Print reply
Posts: 3376
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Martijn II
[...]


waarom zou dat niet uitmaken?


een 4 takt is niet zinnig wat uitlaat betreft 2 takt wel
 
Martijn II - Forum en Sales Moderator 7-4-2009 20:14 Print reply

Posts: 9841
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: st.nyksterdriver
[...]

een 4 takt is niet zinnig wat uitlaat betreft 2 takt wel


wauw, wat een geweldig antwoord op mijn vraag.


maar als ik het goed begrijp kun je je uitlaatkleppen, je uitlaatpijp etc dus superklein maken, zonder dat het invloed heeft op je prestaties?

supervet, dan ga ik kleppen van 4mm dik en een uitlaatpijp van 0,5 mm diameter op mn auto zetten, dan rijdt ie net zo goed.


ow.? wat zeg je nu? maakt het dan opeens wel uit?

lul dan niet.

 
Too cool for school!
st.nyksterdriver 7-4-2009 20:15 Print reply
Posts: 3376
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Martijn II
[...]


wauw, wat een geweldig antwoord op mijn vraag.


maar als ik het goed begrijp kun je je uitlaatkleppen, je uitlaatpijp etc dus superklein maken, zonder dat het invloed heeft op je prestaties?

supervet, dan ga ik kleppen van 4mm dik en een uitlaatpijp van 0,5 mm diameter op mn auto zetten, dan rijdt ie net zo goed.


ow.? wat zeg je nu? maakt het dan opeens wel uit?

lul dan niet.


super klein is wat anders dan gewoon een beetje kleiner maken
 
Martijn II - Forum en Sales Moderator 7-4-2009 20:17 Print reply

Posts: 9841
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: st.nyksterdriver
[...]

super klein is wat anders dan gewoon een beetje kleiner maken


...ja... dus het is een kwestie van je uitlaatdoorgang klein genoeg maken om dat ding terug te voeren toch?


Dit bericht is gewijzigd door Martijn II op 7-4-2009 om 20:18 uur.
 
Too cool for school!
Wauter 7-4-2009 21:01 Print reply
Posts: 229
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Martijn II
[...]


waarom zou dat niet uitmaken?




2takt heeft een groot deel van z'n kracht te danken aan de uitlaat. kijk maar is op wikipedia bij 2takt of hier op het forum ergens.

bij 4takt is de uitlaat van veel minder groot belang, als je bij 2takt de uitlaat eraf haalt heb je heel veel prestatie verlies maar bij 4takt niet.

je zou natuurlijk wel een heel groot ringetje in kunnen doen want het optimale voor een 4takt uitlaat is de weg van de minste weerstand maar het lijkt mij persoonlijk beter voor je brommer om het inlaattraject te verkleinen aangezien dat je cilinder minder aantast. Het krijgt domweg minder benzine en dat lijkt me stuk minder schadelijk dan een heel dik ringetje in je uitlaat proppen.

ik blijf dus bij een kleiner spruitstuk
 
Martijn II - Forum en Sales Moderator 7-4-2009 21:03 Print reply

Posts: 9841
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Wauter
[...]



2takt heeft een groot deel van z'n kracht te danken aan de uitlaat. kijk maar is op wikipedia bij 2takt of hier op het forum ergens.

bij 4takt is de uitlaat van veel minder groot belang, als je bij 2takt de uitlaat eraf haalt heb je heel veel prestatie verlies maar bij 4takt niet.

je zou natuurlijk wel een heel groot ringetje in kunnen doen want het optimale voor een 4takt uitlaat is de weg van de minste weerstand maar het lijkt mij persoonlijk beter voor je brommer om het inlaattraject te verkleinen aangezien dat je cilinder minder aantast. Het krijgt domweg minder benzine en dat lijkt me stuk minder schadelijk dan een heel dik ringetje in je uitlaat proppen.

ik blijf dus bij een kleiner spruitstuk


kortom, je zegt precies hetzelfde als ik in mn eerste reply.

Dat een 2t meer prestaties haalt uit een uitlaat is geen argument dat een restrictie in de uitlaat bij een 4t niet werkt.


 
Too cool for school!
mtx-motard 7-4-2009 21:20 Print reply

Posts: 14947
idd plaatje tussen carb en spruitstuk zetten met hele kleine doorlaat. net zo'n grote doorlaat dat je 45 gaat.

dan hoef je de afstelling van de carb niet te veranderen. en verder ook niet.

eenmaal na de keuring plaatje er tussenuit en gasse maar
 
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami
Wauter 7-4-2009 22:22 Print reply
Posts: 229
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Martijn II
[...]


kortom, je zegt precies hetzelfde als ik in mn eerste reply.

Dat een 2t meer prestaties haalt uit een uitlaat is geen argument dat een restrictie in de uitlaat bij een 4t niet werkt.





nee klopt maar het is wel beter je inlaat te begrenzen zoals mtx motard zegt. het was mijn bedoeling niet om te zeggen dat het niet werkt maar dat het beter werkt als je de inlaat verkleint


Dit bericht is gewijzigd door Wauter op 7-4-2009 om 22:25 uur.
 

Dit topic is 2571 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved