Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Technical Forum - Topic #55796 - Verbruik verlagen
|
Pagina 2 van 3
|
Dit topic is 4093 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Malaguti RST |
7-4-2009 19:47 |
Posts: 1668 |
je sproeier is volgens mij wel wat aan de grote kant. maar ik denk dat je rem wel heel veel doet.
Hoe veel elektra heb je erop? (dat tapt ook kracht af dus meer toeren dus benzine) dit is denk alleen als je mega xeon lichten heb of een stereo geval.
|
|
[[-]] (()) [[\]] [[)) //-\\ |
|
Maeddy |
7-4-2009 19:57 |
Posts: 1059 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Malaguti RST
je sproeier is volgens mij wel wat aan de grote kant. maar ik denk dat je rem wel heel veel doet.
Ja, mee eens. Sinds de brommer helemaal weer klaar is, vorige week woensdag, rijd ik weer. De rem begint net vandaag een beetje normaal te doen. En vandaag heb ik ook weer getankt. Ik denk dat dit het inderdaad is. Wat de sproeier betreft, de sproeier moet misschien 1 maat kleiner, maar het scheelt niet heel veel. Toen ik 126 er in had, haperde hij wat met terugvallen, en de bougiekleur was niet zo mooi. Dat was wel met hittegraad 9, en nu zit er een 8 in. Nu heb ik wel het idee dat hij wel weer terug mag naar 126, en dat ga ik ook even proberen zo gauw ik tijd heb.
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Malaguti RST
Hoe veel elektra heb je erop? (dat tapt ook kracht af dus meer toeren dus benzine) dit is denk alleen als je mega xeon lichten heb of een stereo geval.
Mijn kleinlicht is wel om het zo maar te zeggen: 'Huge'. Tegenliggers verblind ik zowat .
|
|
GO YAMAHA ! ! ! ! ! ! ! |
|
Malaguti RST |
7-4-2009 20:17 |
Posts: 1668 |
koplampen doen mestal niet zo veel.
bij stationeer draaien merk ik het wel op mijn AF1 als koplampen op groot staan zakt ie paar honderd toeren.
|
|
[[-]] (()) [[\]] [[)) //-\\ |
|
markhispania3 |
7-4-2009 20:17 |
Posts: 1971 |
volgens mij heb je de brommer afgesteld met valse lucht.
|
|
|
|
Maeddy |
7-4-2009 20:21 |
Posts: 1059 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: markhispania3
volgens mij heb je de brommer afgesteld met valse lucht.
Kan ik inderdaad naar gaan kijken. Dat deed je toch door stationair draaiend er deo op te spuiten?
Maar dit lijkt mij wel vrij onwaarschijnlijk want toen ik hem kocht, deels ontgrenst, zat er als sproeier 116 in. Maar aangezien kijken geen kwaad kan, ga ik dat maar even checken.
Iedereen bedankt voor de hulp tot nog toe.
Maar nu rest de vraag nog, als ik een andere uitlaat er op gooi, want ik wil nog iets sneller, kan ik er dan een kleinere sproeier in gooien?. (vrij raar misschien, maar ik heb hier eens van gehoord).
|
|
GO YAMAHA ! ! ! ! ! ! ! |
|
Thijsje |
7-4-2009 20:21 |
Posts: 1687 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Maeddy
[...]
- Ik rijd altijd 9500 toeren, misschien aan de hoge kant, maarja ik moet naar school rijden, en tergerlijkertijd mijn maten proberen bij te houden.
- Ik rijdt gewoon op asfalt
- Mijn brommer is zwaar, 124 kg, plus 15 liter benzine, plus mezelf.
- Mijn rem is net gereviseerd en moet nog even inlopen, maar dat is bijna gedaan.
Dat van die rem lijkt mij inderdaad nog wel aannemelijk, want hij loopt nog een beetje aan, het ergste is eraf. Dat verklaart misschien wel dat asociaal hoge verbruik.
Maar dan zit ik nog met die sproeiergrootte. Die is toch ook erg groot?
kan nog wel eens zijn dat je valse lucht hebt..
dan ga je afstellen, maar omdat hij valse lucht heeft (dus veel te veel) pomp je er ook een veel te grote sproeier in..
waardoor hij dus zuipt als n malle.
mijn rijstijl met mn brommer is vrij ruig, maar haal toch nog 1:23.
vind wel erg erg hoor, 1:10
zeker wat aan het handje, en dat dat door de rem komt, ljikt mij ook niet aannemelijk..
edit
hmm antwoord was al gegeve
en ja, valse lucht kun je contrroleren met deo..
ff deo spuiten, als toerental verandert, heb je op die plek valse lucht....
maaar om op je laaste vraag te komen:
als je een snellere uitlaat monteerd, zal hij dus nog meer gaan drinken, en moet er dus toch een grotere sproeier in.
maar als blijkt dat jij straks wél valse lucht hebt, moet je dit verhelpen, en opnieuw afstellen...
licht er als je de benzine kraan open laat ook altijd een plas onder de brommer???
Dit bericht is gewijzigd door Thijsje op 7-4-2009 om 20:24 uur.
|
|
http://www.youtube.com/watch?v=8NcqvivbcB8 |
|
Malaguti RST |
7-4-2009 20:22 |
Posts: 1668 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Maeddy
[...]
Kan ik inderdaad naar gaan kijken. Dat deed je toch door stationair draaiend er deo op te spuiten?
Maar dit lijkt mij wel vrij onwaarschijnlijk want toen ik hem kocht, deels ontgrenst, zat er als sproeier 116 in. Maar aangezien kijken geen kwaad kan, ga ik dat maar even checken.
Iedereen bedankt voor de hulp tot nog toe.
Maar nu rest de vraag nog, als ik een andere uitlaat er op gooi, want ik wil nog iets sneller, kan ik er dan een kleinere sproeier in gooien?. (vrij raar misschien, maar ik heb hier eens van gehoord).
het is altijd wel een beetje testen en klooien met sproeiers. hoe hard gaat ie nu?
|
|
[[-]] (()) [[\]] [[)) //-\\ |
|
Maeddy |
7-4-2009 20:23 |
Posts: 1059 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Malaguti RST
[...]
het is altijd wel een beetje testen en klooien met sproeiers. hoe hard gaat ie nu?
op de teller 75-80, hij geeft iets te weinig aan. Maar dit is ook vrij sloom voor een ontgrensde brommer, niet?
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Thijsje
[...]
kan nog wel eens zijn dat je valse lucht hebt..
dan ga je afstellen, maar omdat hij valse lucht heeft (dus veel te veel) pomp je er ook een veel te grote sproeier in..
waardoor hij dus zuipt als n malle.
mijn rijstijl met mn brommer is vrij ruig, maar haal toch nog 1:23.
vind wel erg erg hoor, 1:10
zeker wat aan het handje, en dat dat door de rem komt, ljikt mij ook niet aannemelijk..
edit
hmm antwoord was al gegeve
en ja, valse lucht kun je contrroleren met deo..
ff deo spuiten, als toerental verandert, heb je op die plek valse lucht....
maaar om op je laaste vraag te komen:
als je een snellere uitlaat monteerd, zal hij dus nog meer gaan drinken, en moet er dus toch een grotere sproeier in.
maar als blijkt dat jij straks wél valse lucht hebt, moet je dit verhelpen, en opnieuw afstellen...
licht er als je de benzine kraan open laat ook altijd een plas onder de brommer???
Dat ik dan opnieuw moet afstellen, dat is mij duidelijk . En nee, er ligt geen plas benzine onder de brommer!
Dit bericht is gewijzigd door Maeddy op 7-4-2009 om 20:26 uur.
|
|
GO YAMAHA ! ! ! ! ! ! ! |
|
Thijsje |
7-4-2009 20:25 |
Posts: 1687 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Maeddy
[...]
op de teller 75-80, hij geeft iets te weinig aan. Maar dit is ook vrij sloom voor een ontgrensde brommer, niet?
welke brommer?
±80 vind ik vrij netjes hoor
|
|
http://www.youtube.com/watch?v=8NcqvivbcB8 |
|
Malaguti RST |
7-4-2009 20:25 |
Posts: 1668 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Maeddy
[...]
op de teller 75-80, hij geeft iets te weinig aan. Maar dit is ook vrij sloom voor een ontgrensde brommer, niet?
mwa 75-80 is niet echt mega snel volledig ontgrenst zou ik 85-90 verwachten. ken aan je tand wiel setup liggen hoor.
|
|
[[-]] (()) [[\]] [[)) //-\\ |
|
Maeddy |
7-4-2009 20:27 |
Posts: 1059 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Malaguti RST
[...]
mwa 75-80 is niet echt mega snel volledig ontgrenst zou ik 85-90 verwachten. ken aan je tand wiel setup liggen hoor.
De tandwiel verhouding origineel is 11-47, nu zit er 12-47 op vanwege overtoeren.
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Thijsje
[...]
welke brommer?
±80 vind ik vrij netjes hoor
Yamaha TZR 2004.
Wat zijn de symptomen van valse lucht?
Hij loopt slecht af in toeren het lijkt vaak alsof je kabel niet lekker terug gaat
(Klopt een klein beetje)
Je krijgt hem maar niet afgesteld, er zit vaak een hele grote sproeier in vergeleken met andere brommers met dezelfde setup.
(128 is groot ja)
Je hebt je luchtschroef vaak helemaal ingedraaid zitten.
(valt aardig mee)
Hij start vaak slecht en stationair loopt ie vrij hoogtoerig en vaak wat onregelmatig.
(starten gaat wel slecht, sationair 1500 toeren netjes)
Je cilinder wordt veel te heet
(de cilinder wordt naar mijn idee wel warm, fatsoenlijk vast pakken kan niet)
Dit bericht is gewijzigd door Maeddy op 7-4-2009 om 20:34 uur.
|
|
GO YAMAHA ! ! ! ! ! ! ! |
|
Thijsje |
7-4-2009 21:06 |
Posts: 1687 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Maeddy
[...]
De tandwiel verhouding origineel is 11-47, nu zit er 12-47 op vanwege overtoeren.
[...]
Yamaha TZR 2004.
Wat zijn de symptomen van valse lucht?
Hij loopt slecht af in toeren het lijkt vaak alsof je kabel niet lekker terug gaat
(Klopt een klein beetje)
Je krijgt hem maar niet afgesteld, er zit vaak een hele grote sproeier in vergeleken met andere brommers met dezelfde setup.
(128 is groot ja)
Je hebt je luchtschroef vaak helemaal ingedraaid zitten.
(valt aardig mee)
Hij start vaak slecht en stationair loopt ie vrij hoogtoerig en vaak wat onregelmatig.
(starten gaat wel slecht, sationair 1500 toeren netjes)
Je cilinder wordt veel te heet
(de cilinder wordt naar mijn idee wel warm, fatsoenlijk vast pakken kan niet)
Dit bericht is gewijzigd door Maeddy op 7-4-2009 om 20:34 uur.
wat raar, je noemt symptomen van valse lucht op
ff deo spuiten, zodat je weet wáár je valse lucht trekt.
voetpakking, membraam, carb/spruitstuk, olieaansluiting etc etc
|
|
http://www.youtube.com/watch?v=8NcqvivbcB8 |
|
MarTijn tzr |
8-4-2009 7:20 |
Posts: 6970 |
je moet inderdaad een andere uitlaat neme.
ik had met originele uitlaat sproeier 128 erin. daarmee reed ik ook ongeveer 1:10.
toen heb ik er een leovinci v6 en 19mm carberateur opgedaan. en toen liep die bij stadsgebruik ongeveer 1:25. lange afstanden deed ie ongeveer 1:30.
en er zat toen sproeier 100 in.
k hoor wel is vaker dat originele tzr-uitlaat heel veel benzine slurpt
|
|
minder blauw op straat zorgt ervoor dat ik harder gaat! |
|
stephan777 |
8-4-2009 8:46 |
Posts: 7259 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: MarTijn tzr
je moet inderdaad een andere uitlaat neme.
ik had met originele uitlaat sproeier 128 erin. daarmee reed ik ook ongeveer 1:10.
toen heb ik er een leovinci v6 en 19mm carberateur opgedaan. en toen liep die bij stadsgebruik ongeveer 1:25. lange afstanden deed ie ongeveer 1:30.
en er zat toen sproeier 100 in.
k hoor wel is vaker dat originele tzr-uitlaat heel veel benzine slurpt
Daar had ik dus geen last van met me tzr. 1:20/25 redde ik makkelijk en ik reed door.
|
|
|
|
Dark_Falcon |
8-4-2009 9:09 |
Posts: 96 |
mijn TZR reed met sproeiertje 112, dus valt wel mee. Ieder voertuig is anders. Ze zeggen dat ze met race uitlaten met sproeier 160 rijden op mijn motor. Nou in mijn motor zit nu 124 en hij staat nog steeds iets te rijk. Nog een kleine stottering en me bougie is nog gewoon zwart. Oja BR9ES rijd straks beter in de zomer op langere afstanden Is een graad kouder. Mijn TZR reed verneukt op de BR8ES Naja ik had wel het 2007 model die volledig ontgrensd was.
Tip check wanneer je bougie lichter word en als hij goed door zijn toeren komt bij een kleinere sproeier is dat natuurlijk beter. Let wel op dat je hem niet te schraal af gaat stellen.
Mijn brommer reed standaard eerst 1:19, prop er uit 1:15, cdi-begrenzing er uit 1:25, race uitlaat, 1:30.
Ik heb nog een race uitlaat liggen die lekker klinkt en best lekker rijd, mag voor weinig weg. Stuur maar een bericht als je interesse heb (zie profiel TZR voor foto's)
Tipje, ga telkens 1 sproeiermaat omlaag en hou de bougie en de geluid van het blok in de gaten.
**Mijn motor reed met sproeier 132 namelijk max 60 XD, dus kon niet anders dan omlaag gaan ** ff om aan te tonen dat ieder voertuig verschillend reageert op de afstelling
Dit bericht is gewijzigd door Dark_Falcon op 8-4-2009 om 9:15 uur.
|
|
Mazda 323P Hatchback 1998 || Yamaha FZR 400 3EN1 1988 |
|
Dit topic is 4093 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 2 van 3
|
|