Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - BlokOlie Suzuki TSX

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1093 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #55778 - BlokOlie Suzuki TSX
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 8007 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Shinigami 7-4-2009 9:38 Print topicpost

Posts: 797
Wat voor olie moet er in een Suzuki TSX, en welk merk raden jullie aan?
En is het nog aan te raden om er evt. geakke shit aan toe te voegen?
 
...

Ikkie 7-4-2009 10:02 Print reply
Posts: 66
10w40 moet er in
Olie voor multiplaats koppeling (of natteplaten koppeling)
als dat erop staat is het goed

zelf heb ik er meestal Valvoline inzitten, maar dat is alleen maar omdat dat het enige merk is wat ik bij het tankstation kan kopen
 
Goeindag!
honda fryslan 7-4-2009 10:20 Print reply

Posts: 1914
kroon, valvoline maakt niet veel uit, als het maar 10w40 is
beter koop je niet van die eigenmerk olie van bv de esso.

en al helemaal geen rommel aan je olie toevoegen!
 
2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 Nederlandskampioen Brommersprint Automatenklasse
TSX-Rider 7-4-2009 11:19 Print reply

Posts: 550
kun je ook olie uit de autogarage in je brommer gooien? (olie die eigelijk bestemt is voor auto`s. zo ja, welke olie moet je dan hebben (10w40, 5w40, of weet ik wat je allemaal hebt)
 
http://www.brommerforum.nl/gallery/view/3045/1/last
Joel_koningslust 7-4-2009 11:20 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: TSX-Rider
kun je ook olie uit de autogarage in je brommer gooien? (olie die eigelijk bestemt is voor auto`s. zo ja, welke olie moet je dan hebben (10w40, 5w40, of weet ik wat je allemaal hebt)


kan niet
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
Malaguti RST 7-4-2009 11:27 Print reply

Posts: 1668
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: TSX-Rider
kun je ook olie uit de autogarage in je brommer gooien? (olie die eigelijk bestemt is voor auto`s. zo ja, welke olie moet je dan hebben (10w40, 5w40, of weet ik wat je allemaal hebt)

Kan wel hoor maar dat ie lkkr loopt of schakelt is wat anders die 10W40 is te dik,
Je moet gewoon vol synthetische 10w40 bak olie kopen bij een brommer zaak of motor zaak.

Castrol
Valvoline
Mobil 1
enzo dat zijn de betere merken

En volgens mij rijden TSXen het prettigste met 650cc olie er in (dat doet "Steef-TS70X" altijd)

Dit bericht is gewijzigd door Malaguti RST op 7-4-2009 om 11:30 uur.
 
[[-]] (()) [[\]] [[)) //-\\
Shinigami 7-4-2009 11:31 Print reply

Posts: 797
lijkt me sterk, op de carter staat namelijk 850cc olie bij verversen
 
...
Malaguti RST 7-4-2009 11:32 Print reply

Posts: 1668
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Shinigami
lijkt me sterk, op de carter staat namelijk 850cc olie bij verversen

Ja weet ik maar hij zegt altijd dat het lekkerste rijd.
Dan loopt ie wat spoeler volgens hem.

In me Aprilia doe ik altijd rond de 700cc in ofzo
maar dat is een kompleet ander blok.

Dit bericht is gewijzigd door Malaguti RST op 7-4-2009 om 11:35 uur.
 
[[-]] (()) [[\]] [[)) //-\\
steef ts70xk 7-4-2009 11:35 Print reply

Posts: 3244
auto olie ken makkelijk nooit problemen mee gehad gewoon 10w 40 en geen 850mm in doen loopt hij kut.... mijn ervaring ik doe er rond 650/750 in
 
Toettoet 7-4-2009 12:29 Print reply
Posts: 780
Auto olie heb ik zelf ook nog nooit problemen mee gehad ( aldi auto olie zelfs XD ) gewoon 10w40

Je moet nooit de totale 850cc er in flikkeren! Omdat er altijd nog 100cc ofzo blijft hangen tussen alle plekjes in je blok, versnellings bak, koppelings, etc. Dus altijd iets van 750 er in gooien.
 
steef ts70xk 7-4-2009 12:37 Print reply

Posts: 3244
prc als maar smeert
 
PuchMaxiS72 7-4-2009 18:16 Print reply

Posts: 343
Juist wèl 850cc. Waarom?

In het onderhoudsboek staat dat er een liter in het blok gaat. Dit als het blok dus nieuw (schoon en leeg van binnen) is. Laat je je olie eruit lopen, dan gaan ze er bij suzuki vanuit dat er 150cc blijft zitten. Dus wordt er geadviseerd dan 850cc toe te voegen, hetgeen mij toch echt prima bevalt zo.
 
TSX gereviseerd
Pixl 7-4-2009 18:19 Print reply

Posts: 3125
ik zou ook niet weten waarom geen 850cc. dat heb ik er ook in gedaan en hij schakelt/loopt heerlijk
 
So fuckin' what!?
mtx-motard 7-4-2009 18:21 Print reply

Posts: 14947
in auto olie zit geen natteplaten koppeling toevoeging.
daarmee glazuren je koppelingsplaten waardoor ze sneller slijten en eerder slippen.

dus als je een vuile beun boer bent gooi je er auto olie in.

wil je het goed voor elkaar en geen problemen dan gooi je er van een bekend merk natte platen olie in (staat vaak een motorfiets op de verpakking afgebeeld)
 
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami
Martijn II - Forum en Sales Moderator 7-4-2009 18:27 Print reply

Posts: 9841
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Malaguti RST
[...]

Kan wel hoor maar dat ie lkkr loopt of schakelt is wat anders die 10W40 is te dik,
Je moet gewoon vol synthetische 10w40 bak olie kopen bij een brommer zaak of motor zaak.

Castrol
Valvoline
Mobil 1
enzo dat zijn de betere merken

En volgens mij rijden TSXen het prettigste met 650cc olie er in (dat doet "Steef-TS70X" altijd)

Dit bericht is gewijzigd door Malaguti RST op 7-4-2009 om 11:30 uur.


wat lul jij nou weer voor onzin? 10W40 is 10W40, of het nou autoolie is of brommerbakolie, de viscositeit is hetzelfde en is dus precies even dik.

Verschil is dat er aan auto-olie andere dopes zijn toegevoegd dan aan bakolie voor de brommer/motor waardoor je koppeling het niet zo leuk vindt.

 
Too cool for school!
Shinigami 7-4-2009 18:32 Print reply

Posts: 797
hoeveel cc moet er nou in? 850 of toch 700?
 
...

Dit topic is 8007 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved