Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - raakt niet op toeren

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1202 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #55770 - raakt niet op toeren
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 2404 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Henk-88 6-4-2009 21:19 Print reply

Posts: 26703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: cedric
ik zie wel maar ik weet niet waar ik sproeiers in de buurt moet vinden. kan ik gwn voorlopig niet mn luchtfilter een deel toe plakken?



Nee, je gaat nu je carb loshalen van je cilinder (eerst je luchtfilter er afhalen denk ik) en daarna ga je doen wat ik je heb opgedragen, je kunt er geen soa van krijgen
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
Santa Cruz 6-4-2009 21:21 Print reply

Posts: 716
wel benzine vergiftiging is gevaarlijk want je laat rookscheten.

je hebt gelijk want anders gaat het er toch nie meer van komen. heb je ongeveer een idee hoeveel maten ik moet verhogen?
 
2takt of 4takt? Supermotard!
Henk-88 6-4-2009 21:25 Print reply

Posts: 26703
Eerst doe je het luchtfilter helemaal als 'ie hoort (tape eraf) en daarna draaj je de luchtschroef er helemaal in en dan anderhalve slag eruit. Dan de naald van je gasschuif in het midden zetten en daarmee ff gaan rijden.
Daarna vertel je hier hoe je brommer rijdt en dan krijg je wel weer tips over hoe verder

Dit bericht is gewijzigd door Henk-88 op 6-4-2009 om 21:25 uur.
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
Santa Cruz 6-4-2009 21:27 Print reply

Posts: 716
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Henk-88
Eerst doe je het luchtfilter helemaal als 'ie hoort (tape eraf) en daarna draaj je de luchtschroef er helemaal in en dan anderhalve slag eruit. Dan de naald van je gasschuif in het midden zetten en daarmee ff gaan rijden.
Daarna vertel je hier hoe je brommer rijdt en dan krijg je wel weer tips over hoe verder

Dit bericht is gewijzigd door Henk-88 op 6-4-2009 om 21:25 uur.

ok merci zit die luchtschroef ook in de vlotterbak of naast de stationairschroef

http://img4.imagesha...img4/152/img1257.jpg
 
2takt of 4takt? Supermotard!
Henk-88 6-4-2009 21:30 Print reply

Posts: 26703
Je luchtschroef lijkt me die goudkleurige die rechts van die dikke (met dat veertje) zit.

Maar als iemand er anders over denkt dan moet 'ie ff iets zinnigs melden



edit: Als je dat zwarte bakje er af hebt dan moet je wss een nieuwe pakking scoren want ik zie allemaal vloeibare-pakking-beunhazerij.

Dit bericht is gewijzigd door Henk-88 op 6-4-2009 om 21:32 uur.
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
Wauter 6-4-2009 21:30 Print reply
Posts: 229
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: cedric
[...]

ok merci zit die luchtschroef ook in de vlotterbak of naast de stationairschroef

http://img4.imagesha...img4/152/img1257.jpg



die zit naast je stationairschroef
 
ChielTZR 6-4-2009 21:32 Print reply

Posts: 6016
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Henk-88
Je luchtschroef lijkt me die goudkleurige die rechts van die dikke (met dat veertje) zit.

Maar als iemand er anders over denkt dan moet 'ie ff iets zinnigs melden


Is idd de goudkleurige!

 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
Santa Cruz 9-4-2009 9:52 Print reply

Posts: 716
hallo iedereen terug.

ik heb dus gedaan wat henk-88 me heeft opgedragen. nu heb terug het zelfde effect: brommer start goed, draaid mooi stationair. eerste helft trekt ie goed, kom ik over 1/2 gas gaat ie stotteren. als ik meer dan 1/2 gas geef dan is het precies of ie slaat af, brommer houd in. laat ik gas iets terug komen dan gaat alles terug goed.
in principe zou ie nu dus teveel lucht moeten krijgen maar waarom doet ie dan hetzelfde als de vorige keer toen ie te weinig lucht kreeg?

wat ook zo raar is, is dat ie toen ik op mijn terugweg was plots wel hoog in de toeren ging in zn 2de maar in 3de deed hij dit dan weer niet.

kan het geen ander probleem zijn dan de afstelling? ontsteking ofzo?
ook wordt mn cilinder op korte afstand zeer warm.

weet er iemand raad? alvast bedankt

edit:sproeier maat is 85 en onderaan staat er ook nog INC
 
2takt of 4takt? Supermotard!
Banaan 9-4-2009 9:57 Print reply

Posts: 5725
Vertel eerst eens even wat je setup is
 
Santa Cruz 9-4-2009 10:00 Print reply

Posts: 716
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Banaan
Vertel eerst eens even wat je setup is


setup: yamaha dt mx

52cc
19 dell'orto
sproeier 85 (INC)
16mm spruitstuk
cdi ontsteking
schuimfilter
5n6 cil kop

 
2takt of 4takt? Supermotard!
Banaan 9-4-2009 10:01 Print reply

Posts: 5725
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: cedric
[...]


setup: yamaha dt mx

52cc
19 dell'orto
sproeier 85 (INC)
16mm spruitstuk
cdi ontsteking
schuimfilter
5n6 cil kop



Wrm geen 19mm spruitstuk? Want in feite heb je nu nog maar een 16mm carb dr op zitten he!

Maareuh, probeer eens te rijden met chocke er (gedeeltelijk) op, kijk even wattie dan doet!
 
Santa Cruz 9-4-2009 10:05 Print reply

Posts: 716
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Banaan
[...]


Wrm geen 19mm spruitstuk? Want in feite heb je nu nog maar een 16mm carb dr op zitten he!

Maareuh, probeer eens te rijden met chocke er (gedeeltelijk) op, kijk even wattie dan doet!


vind het ook dom van dat spruitstuk maar ik heb hem zo gekocht, btw met 16mm zou ie het beste moeten rijden, heb ik horen zeggen

met choke op gaat alles beter, niet perfect want op half gas trekt ie dan even hard dan op volgas maar hij maakt wel toeren met choke op, wel wordt ie dan zeer snel warm
 
2takt of 4takt? Supermotard!
Banaan 9-4-2009 10:06 Print reply

Posts: 5725
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: cedric
[...]


vind het ook dom van dat spruitstuk maar ik heb hem zo gekocht, btw met 16mm zou ie het beste moeten rijden, heb ik horen zeggen

met choke op gaat alles beter, niet perfect want op half gas trekt ie dan even hard dan op volgas maar hij maakt wel toeren met choke op, wel wordt ie dan zeer snel warm


Dan zou ik toch eens een (redelijk) grotere sproeier proberen

Of kijk eens of je hier wijs uit kan:
http://www.brommerforum.nl/faq/artikel/187

Dit bericht is gewijzigd door Banaan op 9-4-2009 om 10:07 uur.
 
Santa Cruz 9-4-2009 10:14 Print reply

Posts: 716
als ie stottert bovenin moet je toch kleinere sproeier hebben of krijgt ie gewoon teveel lucht?

hoeveel sproeiermaten moet ik vergroten?
 
2takt of 4takt? Supermotard!
Banaan 9-4-2009 10:21 Print reply

Posts: 5725
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: cedric
als ie stottert bovenin moet je toch kleinere sproeier hebben of krijgt ie gewoon teveel lucht?

hoeveel sproeiermaten moet ik vergroten?


Bovenin stotteren moet je een grotere sproeier

Alstie stottert voor je powerband moet je een kleinere sproeier

Ik zou sproeier 100/105 eens proberen
 

Dit topic is 2404 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved