Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Rubbertje Toerenteller kabels

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 994 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #55766 - Rubbertje Toerenteller kabels
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1315 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Voetentje 6-4-2009 19:26 Print topicpost

Posts: 2356
Ik heb een tijdje terug een nieuwe toerenteller kabel gekocht omdat mn oude was afgebroken bovenaan. Alleen toen ik de oude eruit haalde (Bij het blok) toen kwam er een soort rood rubber dat helemaal vergaan was mee. Hij kan nu ook zo uit mijn blok schieten? Hoort hier een rubbertje tussen? Hij lekt nu ook bij mijn toerenteller kabel volgens mij blok olie, da is toch dat licht grijzige?
 
NSR en MTX onderdelen te koop PM bij intresse

Banaan 6-4-2009 19:27 Print reply

Posts: 5725
Wat voor blok?

En als je olie lichtgrijs is mag je dat weleens een x vervangen..
 
Voetentje 7-4-2009 10:05 Print reply

Posts: 2356
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Banaan
Wat voor blok?

En als je olie lichtgrijs is mag je dat weleens een x vervangen..


Het gaat om een Honda NSR AM 4 blok.

En het is nu ook sinds dat ie zo lekt ik hem soms niet meer in ze neutraal kan krijgen.

EDIT: Zijn er trouwens ook verschillende soorten blok olie?

Dit bericht is gewijzigd door Voetentje op 7-4-2009 om 10:09 uur.
 
NSR en MTX onderdelen te koop PM bij intresse
Banaan 7-4-2009 10:12 Print reply

Posts: 5725
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Voetentje
[...]


Het gaat om een Honda NSR AM 4 blok.

En het is nu ook sinds dat ie zo lekt ik hem soms niet meer in ze neutraal kan krijgen.

EDIT: Zijn er trouwens ook verschillende soorten blok olie?

Dit bericht is gewijzigd door Voetentje op 7-4-2009 om 10:09 uur.


hoe kom je er bij dat het een am4 blok is?
 
Voetentje 7-4-2009 10:14 Print reply

Posts: 2356
Ik dat dat honda NSR standaart een am blok er onder hadden liggen en dat het laaste cijfertje voor de aantal versnellingen stond, 4 dus bij mij Kan dus ook zijn dat ik me vergist heb.
 
NSR en MTX onderdelen te koop PM bij intresse
Banaan 7-4-2009 10:16 Print reply

Posts: 5725
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Voetentje
Ik dat dat honda NSR standaart een am blok er onder hadden liggen en dat het laaste cijfertje voor de aantal versnellingen stond, 4 dus bij mij Kan dus ook zijn dat ik me vergist heb.


Is gewoon een nsr blok met 4 versnellingen

Am is een serie blokken, am3 am4 am5 am6. Het getal duidt inderdaad het aantal versnellingen aan, alleen geen van deze blokken ligt onder een Honda.
 
honda fryslan 7-4-2009 10:18 Print reply

Posts: 1914
gewoon een nsr50 blok met 4 versnellingen dus..

maar als je blokolie lichtgrijs is, is er ergens een pakking lek oid en lekt er water/koelvloeistof naar je blokolie..

ff goed nakijken dus!
 
2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 Nederlandskampioen Brommersprint Automatenklasse
Voetentje 7-4-2009 10:40 Print reply

Posts: 2356
Einig idee welke pakking dan lek kan zijn?
 
NSR en MTX onderdelen te koop PM bij intresse
De Schout 7-4-2009 10:42 Print reply
Posts: 5327
toerenteller kabel hoort geborgd te zitten met een boutje. en er hoort een keerring onder, dus ook zonder kabel mag daar geen olie lekken. het geen wat je tegen bent gekomen was waarschijnlijk kit oid waarmee de vorige eigenaar de kabel er in heeft geplakt zodat het een beetje lekvrij was..
 
tune tweak fiddle bang bummer
honda fryslan 7-4-2009 10:46 Print reply

Posts: 1914
ik zou eerst maar eens kijken naar de pakking van je waterpomp.
is deze nog goed dan is waarschijnlijk je kering van je waterpompas versleten..
 
2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 Nederlandskampioen Brommersprint Automatenklasse
Voetentje 7-4-2009 10:47 Print reply

Posts: 2356
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: De Schout
toerenteller kabel hoort geborgd te zitten met een boutje. en er hoort een keerring onder, dus ook zonder kabel mag daar geen olie lekken. het geen wat je tegen bent gekomen was waarschijnlijk kit oid waarmee de vorige eigenaar de kabel er in heeft geplakt zodat het een beetje lekvrij was..


Ik denk niet dat het kit was, was namelijk rood en toch wel wel een rubbertje.
 
NSR en MTX onderdelen te koop PM bij intresse
De Schout 7-4-2009 10:48 Print reply
Posts: 5327
honda blokje is nog wel een beetje over nagedacht. zolang dat slangetje wat onder de waterpomp zit niet dicht is gemaakt kan er geen kvs bij de blokolie komen.

(heel) oude blokolie word ook gewoon grijs van het metaal en koppelingsslijpsel wat er in zit en van het vocht wat t opneemt uit de lucht over de tijd.
 
tune tweak fiddle bang bummer
honda fryslan 7-4-2009 10:55 Print reply

Posts: 1914
als de pakking van je waterpomp lek is of je keerring is lek gaat je koelvloeistof echt wel naar je olie hoor.

en neem maar eens een beetje olie en gooi er maar een beetje water bij en laat het even een uurtje staan en ga dan nog eens kijken welke kleur je olie heeft
 
2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 Nederlandskampioen Brommersprint Automatenklasse
De Schout 7-4-2009 11:01 Print reply
Posts: 5327
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda fryslan
als de pakking van je waterpomp lek is of je keerring is lek gaat je koelvloeistof echt wel naar je olie hoor.

en neem maar eens een beetje olie en gooi er maar een beetje water bij en laat het even een uurtje staan en ga dan nog eens kijken welke kleur je olie heeft



hmm, je hebt toch genoeg honda spul gehad, je zou toch moeten weten hoe zo'n waterpomp in elkaar zit.

pakking lek--> kvs achter het dekseltje uit naar buiten

keerring lek--> olie door het slangetje onder bij de waterpomp

seal lek--> kvs door het slangetje onder de waterpomp


het zou kunnen dat er kvs bij de olie komt, maar dan moet en de seal lek en het slangetje dicht zitten..
 
tune tweak fiddle bang bummer
Voetentje 7-4-2009 17:50 Print reply

Posts: 2356
Nou ja eerst maar een gewoon de blok olie verversen. Ik weet namelijk niet wanneer dat voor het laatst is gebeurt. En ook ff checken of de KVS op peil is. Wanneer mn olie weer grijs wordt ga ik kijken naar:

pakking lek--> kvs achter het dekseltje uit naar buiten

keerring lek--> olie door het slangetje onder bij de waterpomp

seal lek--> kvs door het slangetje onder de waterpomp

Maar in ieder geval bedankt voor de hulp
 
NSR en MTX onderdelen te koop PM bij intresse
Voetentje 7-4-2009 18:59 Print reply

Posts: 2356
Trouwens weet iemand nog een oplossing voor het dichten van mn toerenteller kabel?
 
NSR en MTX onderdelen te koop PM bij intresse

Dit topic is 1315 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved