Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - gietijzeren wand -> zuiger

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1030 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #5576 - gietijzeren wand -> zuiger
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 2520 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

barry 24-9-02?10:37 Print topicpost

Posts: 7387
als je een gietijzeren wand hebt, wat voor zuiger kun je daar het beste in proppen? imi/proxx/meteor/ asso? met asso geen ervaring

ik kan namelijk op mijn school savonds mijn eigen cilinders honen moet dan alleen nog een zuigertje hebben op maat, maar wat voor zuiger is nou het beste voor gietijzeren want?

edit: het gaat hier overgens om een cilinder die ong 11-12000rpm draait, dus goede zuiger wil ik wel hebben maar ik heb daar niet zo'n ervaring in. dus graag jullie ervaring,mening

[This message is edited by $-Bill Gates-$ (barry) - tukkertje on 24-9-02 10:40]
 
He?

Nasic 24-9-02?11:01 Print reply
Posts: 890
pro-x is dacht is wel goed spul, met zachte veren erbij, voor de zachte slijtijzeren cilinderwand.
 
Ducati 900SS
gang_is_alles 24-9-02?12:34 Print reply
Posts: 34
Ook met meteor goede ervaringen, waar ik mijn cilinders liet honen kreeg ik altijd overmaat meteor erbij, liep altijd prima
 
MB 110cc malossi
Slammer 24-9-02?12:43 Print reply
Posts: 333
Zorg dr voor dat als je gietijzeren cilinder hebt je genoeg speling tussen de zuiger en de wand houdt, meer dan bij aluminium aangezien de uitzettingscoefficienten anders zijn. Als je dat niet doet loopt ie zo vast. (Had ik ook met mn gietijzeren polini) En schuur evt een fractie van de zuigerveer af zodat ie verder kan uitzetten voordat ie tegen het slotje aanzit.
Gietijzer houdt namelijk veel langer warmte vast dan alu. Goed opletten voordat je die dingen dus op zn donder geeft!
 
Oscar O. - [HRC Nijmegen] 24-9-02?13:52 Print reply

Posts: 7007
ik denk dat een Meteor wel best is, zijn goeie dingen
Pro-X maken ook crossmotorzuigers, dat zijn echt goeie zuigers alleen ook duur!
en hoezo kan je alleen 's avonds honen
breek je dan in en ga je cilindertjes honen?
 
nobody fuck with us!!
barry 24-9-02?14:01 Print reply

Posts: 7387
overdag heb ik school, dan heb ik daar geen tijd voor, en de school is altijd tot 10 uur savonds geopend...

maar ik dacht dus dat meteorzuigerveren had die harder dan gietijzer zijn dus dat dat niet goed gaat in combinatie en dat je dan het beste ook zuigerveren kunt hebben die voor gietijzer zijn gemaakt?
 
He?
Hier_ben_ik - Administrator 24-9-02?14:54 Print reply

Posts: 8499
nee meteor heeft zachte zuigerveren, daarom kun je ze ook zonder problemen in een cilinder zetten met chroomwand of nikasil wand. Ook in gietijzer lopen ze goed hoor

en natuurlijk is VERTEX het beste (crossmotorzuigertjes), pro-x is peperkoek.



 
Members zijn vervelend :-|
Martijn 25-9-02?22:33 Print reply
Posts: 10000
kekerpoep...

hmm kwist niet dat er andere zuigerveren in moesten bij gietijzer..is wel handig om te wete..
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
Hier_ben_ik - Administrator 26-9-02?11:14 Print reply

Posts: 8499
Bij gietijzer hoeven er geen andere zuigerveren op, bij chroom/nikasil wel dus.. daar bij moet je zachte veren hebben, bij gietijzer maakt het niet uit
 
Members zijn vervelend :-|
Martijn 26-9-02?13:25 Print reply
Posts: 10000
das een beetje onlogisch....nicasil is hard...slijt minder gauw...waaorm moeten daar dan zachte veren in?? en in gietijzer, wat harder slijt moeten hardere zuigerveren??? ehct nie...dan vreten die veren je cilinder op...
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
Joost 26-9-02?13:30 Print reply
Posts: 1108
Hmm, weet je wel zeker dat het een giet ijzeren cilinder is?? Alleen orgi cilinders zijn gietijzer. Imi hebben een stalen bus en zijn niet van giet ijzer! Giet ijzer is bijna even hard als chroom en nikasil. Zuiger materiaal maakt niet zoveel uit dacht, meschien dat je ff naar de uitzettings coeeficenten moet kijken maar dat weet ik zo niet. Je mag echter nooit giet-ijzeren veren in een giet-ijzeren wand gebruiken. Het zelfde geld voor nikasil en chroom. Als je twee de zelfde materialen op elkaar laat lopen heb je een hele grote kans dat ze aan elkaar gaan bakken! Ik zou aparte zuiger veren als je niet zeker weet waar de veren voor zijn gemaakt. Giet ijzeren veren zijn heel donker van kleur en zijn uit een stuk materiaal gemaakt. Dit in tegenstelling tot de alle andere veren die zijn gemaakt van veren staal met een dunne coating.
 
It is going to be a Endless summer...
Rudy 26-9-02?13:35 Print reply

Posts: 3471
Quote:
Originally posted by: Martijn Ts?...

das een beetje onlogisch....nicasil is hard...slijt minder gauw...waaorm moeten daar dan zachte veren in?? en in gietijzer, wat harder slijt moeten hardere zuigerveren??? ehct nie...dan vreten die veren je cilinder op...

hard op zacht materiaal voorkomt vreten van de zuigerveren.
heeft ook als voordeel dat de nikasil wand beter heel blijft
 
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson
Martijn 26-9-02?13:44 Print reply
Posts: 10000
ahhh zo...week da ook weer he
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
De Schout 26-9-02?16:50 Print reply
Posts: 5327
Je kun wel gietijzer veren gebruiken op een gietijzere cilinder, maar dat van geen chroom op chroom is idd waar. Ik weet nie waar het voor is maar ik zou voor vertx zuigertje gaan. zijn heel goed. Rij ik vaak hele stukken achter elkaar 12.000 toeren mee. (20 km of zow) en ziet er nu goed uit.
 
tune tweak fiddle bang bummer
NSR RULEZZ 26-9-02?19:39 Print reply

Posts: 4934
Quote:
Originally posted by: De schout?

Je kun wel gietijzer veren gebruiken op een gietijzere cilinder, maar dat van geen chroom op chroom is idd waar. Ik weet nie waar het voor is maar ik zou voor vertx zuigertje gaan. zijn heel goed. Rij ik vaak hele stukken achter elkaar 12.000 toeren mee. (20 km of zow) en ziet er nu goed uit.


:n :n :n 20km achter elkaar whahahaha je lijkt raphael wel:-P maar wat voorn setup heb je dan want dat is echt super slecht voor de broembroem volgens mij
 
oeiii waar is mijn oude vertrouwde grijs/rode brommerforumpje ???
barry 26-9-02?20:27 Print reply

Posts: 7387
Quote:
Originally posted by: Joost ??

Hmm, weet je wel zeker dat het een giet ijzeren cilinder is?? hoop geblablablabla



ik zeg niet de cilinder, maar de wand
hoe ik dit weet? omdat ik hem laat honen voor 45euro en die prijs is voor gietijzeren cilinders, chroom en nikasil is 80euro
 
He?

Dit topic is 2520 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved