Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - honda mb afstellen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 992 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #55756 - honda mb afstellen
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 2787 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Wauter 6-4-2009 17:24 Print topicpost
Posts: 229

ik heb net een gereviseerd blok eronder gehangen en ik heb een probleem.

bij mijn vorige blok was alles nog goed, de bougie hooguit een beetje te donker. maar nu heb ik alles opnieuw gemonteerd en doet hij het slecht. hij heeft heel weinig kracht en hij wil niet verder dan 6000 toeren. hij hapert niet maar het klinkt alsof je een koude cilinder meteen in de hoge toeren jaagt. in z'n vrij kan je wel tot 10duizend maar nog steeds klinkt dat niet lekker.

ik heb de bovenkant van m'n carburateur eraf gehaald om hem een beetje schoon te maken en ik heb van ontsteking gewisseld dus hier kan ik iets fout gedaan hebben.

Ik heb al een deotest gedaan er daar kwam niets uit. de compressie is verder goed.

kan zoiets alleen van bijv een te kleine sproeier komen of is hier wat anders aan de hand?

er lekt ook ineens benzine uit mijn benzinefilter, wat hij eerst niet deed. kan dit komen door de vlotter?

mijn setup is een 70cc athena, 50cc kop, 18mm keihin en een homoet special

dit is een foto van mijn bougie, ik heb ookal gewisseld tussen een ngk 8 en 7



 

Kevin_vV 6-4-2009 17:25 Print reply

Posts: 167
wat voor olie, welke verhouding?
 
Always sideways...
banus19 6-4-2009 17:27 Print reply

Posts: 425
mischien lekken de keerringen van je krukas?
 
Honda's are like: Rawr
ikkejw 6-4-2009 17:27 Print reply

Posts: 9886
heb je je ontsteking wel goed gezet?
 
Preserve nature - Always wear a helmet
Tombrom 6-4-2009 17:31 Print reply

Posts: 15925
ding staat veel te rijk

doe maar eens een veel kleinere sproeier
 
Wauter 6-4-2009 17:32 Print reply
Posts: 229
ik meng met de oliepomp en die werkt wel. de keerringen lekken niet lijkt mij want ik heb dat wel eens eerder gehad en toen kwam er heeeel veel witte rook uit mijn uitlaat en dat is nu niet zo.

ontsteking is een goed idee, ik ga nu kijken of ik de boutjes niet helemaal naar rechts heb zitten ipv links

de boutjes van de grondplaat zitten helemaal links dus daar is niets mis mee. of heb ik nog meer verkeerd aan de ontsteking kunnen doen?


Dit bericht is gewijzigd door Wauter op 6-4-2009 om 17:35 uur.

Dit bericht is gewijzigd door Wauter op 6-4-2009 om 17:41 uur.
 
Wauter 6-4-2009 17:33 Print reply
Posts: 229
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tombrom
ding staat veel te rijk

doe maar eens een veel kleinere sproeier


ja maar het gekke is dat ik met precies dezelfde setup het eerst niet had.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Kevin_vV
wat voor olie, welke verhouding?


compaan olie in een oliepompje

Dit bericht is gewijzigd door Wauter op 6-4-2009 om 18:04 uur.
 
Thijsje 6-4-2009 18:45 Print reply

Posts: 1687
membraam naar de tering..

draai ff je memraam eruit, en controleer de klepjes op scheurjtes of afgebroken stukjes oid...



als je membraam stuk is, lijkt het ook alsof je een veel te grote sproeier hebt, of iets in die richting.

verder als jij je keering lek hebt, zal hij blauw roken, niet wit.. MB is AC he... LCtjes roken wel wit..





Dit bericht is gewijzigd door Thijsje op 6-4-2009 om 18:46 uur.
 
http://www.youtube.com/watch?v=8NcqvivbcB8
Wauter 6-4-2009 19:33 Print reply
Posts: 229
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Thijsje
membraam naar de tering..

draai ff je memraam eruit, en controleer de klepjes op scheurjtes of afgebroken stukjes oid...



als je membraam stuk is, lijkt het ook alsof je een veel te grote sproeier hebt, of iets in die richting.

verder als jij je keering lek hebt, zal hij blauw roken, niet wit.. MB is AC he... LCtjes roken wel wit..





Dit bericht is gewijzigd door Thijsje op 6-4-2009 om 18:46 uur.



membraan is nog helemaal heel. en bovendien, misschien was het niet perfect witte rook maar het was wel een lekke keerring want na een tijdje had ik nog maar .5 liter blokolie over :P

ik heb mijn carb uit elkaar gehaald en er kwam allemaal bruine meuk uit. een soort roest ofzo, komt uit de tank. even kijken hoe hij nu reageert. ga morgen een nieuwe filter halen.

ben er ook achtergekomen dat ik een 75 sproeier heb. is dit niet een beetje klein?

Dit bericht is gewijzigd door Wauter op 6-4-2009 om 19:43 uur.
 
Thijsje 6-4-2009 19:59 Print reply

Posts: 1687
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Wauter
[...]



membraan is nog helemaal heel. en bovendien, misschien was het niet perfect witte rook maar het was wel een lekke keerring want na een tijdje had ik nog maar .5 liter blokolie over :P

ik heb mijn carb uit elkaar gehaald en er kwam allemaal bruine meuk uit. een soort roest ofzo, komt uit de tank. even kijken hoe hij nu reageert. ga morgen een nieuwe filter halen.

ben er ook achtergekomen dat ik een 75 sproeier heb. is dit niet een beetje klein?

Dit bericht is gewijzigd door Wauter op 6-4-2009 om 19:43 uur.

hmm

doen dan maar ff kleinere sproeier, aan je bougie te zien...

70 oid.
 
http://www.youtube.com/watch?v=8NcqvivbcB8
Wauter 6-4-2009 21:28 Print reply
Posts: 229
Ik heb de carburateur schoongemaakt en er is geen verschil, ik ga maar eens met de spoeiertjes aan de gang.

kan een sproeier echt zoveel uitmaken? want ik heb echt heel veel kracht minder en hij rijdt voor geen meter.
 
Thijsje 6-4-2009 21:47 Print reply

Posts: 1687
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Wauter
Ik heb de carburateur schoongemaakt en er is geen verschil, ik ga maar eens met de spoeiertjes aan de gang.

kan een sproeier echt zoveel uitmaken? want ik heb echt heel veel kracht minder en hij rijdt voor geen meter.



de compressie, hoe ist daarmee?
kan ook nog wel zijn dat je zuigerveerstjes op zijn...

en ja, sproeier kan veel schelen


 
http://www.youtube.com/watch?v=8NcqvivbcB8
Wauter 6-4-2009 21:56 Print reply
Posts: 229
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Thijsje
[...]



de compressie, hoe ist daarmee?
kan ook nog wel zijn dat je zuigerveerstjes op zijn...

en ja, sproeier kan veel schelen





oke mooi, dan kan het dus daar aan liggen.

compressie is trouwens prima, de cilinder+zuiger+zuigerveertjes zijn net 200km oud
 

Dit topic is 2787 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved