Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - kanker.....erbij genaaid op de rollerbank.

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 657 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #5575 - kanker.....erbij genaaid op de roll...
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 3713 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

-Zeroed in- 24-9-02?09:36 Print topicpost

Posts: 3255
rollerbank controle in nijkerk, 24 september 2002......

ik ree op me dooie gemakje naar school. sta bij een punt waar je de autoweg op moet met een scooter naast me, staat er een motorwout bij het zebrapad.
ik knik al naar die scooter van "motorwout".
ik denk "kut, straks is er een rollerbank.....ach nee dat zal vast niet, tzal vast een wout zijn die onderweg is naar z'n werk ofzo".
maar neej hoor, hij rijdt naar ons toe en brabbelt iets van "rollerbank controle".
ik denk "kuuuuuuut" want ik wist al dat ie meer dan 2kw draaide omdat ik op een opendag zonder gevolgen op de roller geweest was.
ik was dus de sjaak, stoplicht was op rood, ik kon er opzich nog vandoor maar was nog aan het warmrijden dus dat zat er niet in.
die motorwout was inmiddels al naar de parkeerplaats gereden waar de rollerbanken stonden.
KANKER ik had weg moeten rijden toen het nog kon, dan maar met koude cilinder.
maar het zat er niet meer in, de motorwout had me al gezien en gebaarde me om naar hem toe te komen.
ikke ernaar toe, zie bijna heel scooterrijdend nijkerk er staan.
ik ff gewacht met een maat van me met een puch maar die liep toch niet te hard en had alleen een boete voor kapotte remmen.
naja na enige tijd word me lieve gsm'etje overgenomen door 1 of andere teringsmurf die dacht van "laat ik er ff op patsen".
die mongool ree dus gewoon ff rond volgas in zijn 1 toen ie nog niet warm was, lekker geknetter dus en hij vond zichzelf waarschijnlijk extra cool door ook nog eens staand te rijden, kon die gozer wel wurgen.
toen ie eindelijk op de rollerbank stond ging ie schakelen en rijden, dik over de 2kw, die luchtpijp knalde er op een gegeven moment gewoon af en hij ging gewoon door terwijl de andere hem er weer opzette (bezwaarschrift!!!!).
naja, hij was klaar.
over de 2kw dus, kreeg gelukkig geen preek, waren opzich wel relaxte wouten.
eerst zei 1 van de agenten dat ik hem moest laten staan omdat ie over de 2kw had, ik dacht van niet dus hij ging het ff navragen en ik had gelijk.
ik mocht lopend naar huis, en ik ontvang over een maandje of wat een briefje thuis met een boete hoger dan 115 euro door de officier van justitie.
ik had gelukkig al mijn papieren bij me (certificaat, verzekering, datatag), dat was allemaal in orde.
toen kwamen ze bij het framenummer, en wat bleek, er stond geen nl stempel in!!!!!!!

agent: "waarom staat er geen nl in je framenummer?"
ik: "ja dat weet ik niet moet jij weten"
agent: "als ie niet goedgekeurd is word ie in beslag genomen dat weet je he"
ik: "ja zoek het nou eerst maar ff op want ik heb dit ding gewoon bij de brommerboer gekocht"
agent: "ok ik heb het opgezocht en hij is europees goedgekeurd"
ik denk dus wat is dit nou weer, kneep hem toch wel ff want straks werd ie in beslag genomen.

maarja, hoge boete, geen geld, hoe los ik dit op?
dat zie ik dan wel weer.
voor de rest niet veel schakels, 1 aprilia rs met een metrakit, 1 honda ss50.
die rs werd in beslag genomen voor technisch onderzoek omdat ze dachten dat er een begrenzer opzat, wel jammer, was een erg mooi ding, helemaal overgespoten in rood met wit.
metrakit uitlaat, voor de rest weekhetniet.
en nog 1 vivacity.
het enige leuke was dat ze me gsm wel erg mooi vonden en dat er een groepsverband was tussen alle scooterrijders omdat we allemaal slachtoffer waren.
wat ik nu dus ga doen is een bezwaarschrift schrijven omdat er een paar dingen niet kloppen.
iemand die me erbij wil helpen?







 

Nasic 24-9-02?10:54 Print reply
Posts: 890
damn.......altijd klote...... op een aantal scootersites (jah ik weet het ) staan de checkpoints voor het maken van een bezwaarschrift.
 
Ducati 900SS
Nick - Administrator 24-9-02?10:57 Print reply

Posts: 4967
Bezwaarschiften hebben echt geen zin hoor. Tis echt zonde van je tijd...
Alleen als er ECHT iets fout is gegaan heeft het misschien zin...
En als je nou ff de seach gebruikt, niet zo lang geleden zijn er allemaal topics geweest over bezwaarschriften.
 
Blorn 24-9-02?11:06 Print reply

Posts: 13825
Quote:
Originally posted by: Nick?

Bezwaarschiften hebben echt geen zin hoor. Tis echt zonde van je tijd...
Alleen als er ECHT iets fout is gegaan heeft het misschien zin...
En als je nou ff de seach gebruikt, niet zo lang geleden zijn er allemaal topics geweest over bezwaarschriften.
idd, helaas heb je gelijk nick:a
 
Nikoz 24-9-02?11:35 Print reply
Posts: 819
WAAT kanker nazi's!! idd bezwaarschrift heeft niet veel zin en ik zou zeker rekenen op 170 euro dat was mijn boete met me nsr (1.9kw) en geloof dat 2kw gelijk is. wel mazzel gehad dat ie niet meegenomen is... dan was je je spulletjes ook nog us kwijt . fix er een begrenzer op dan heeft mij de keer erop ook gered
 
mito maaaster
Blorn 24-9-02?11:50 Print reply

Posts: 13825
nikoz wat had je eronder met 1,9kw?
 
Steve_ZHC 24-9-02?12:09 Print reply

Posts: 2716
Tja, zwaar zaadje, maar wat heb jij er ook alweer onder dan met 2kw?
Da's niet origineel onbegrensd, of wel...

Maarre, even voor de mensen onder ons op brommers van v??r 1996:
Je komt op de rollenbank, dit mag.
Je maximumvermogen wordt gemeten, dat mag ook.
Daarna krijg je een boete voor harder KUNNEN rijden dan de Nederlandse maximum constructiesnelheid, en dat, dat mag niet!!!

Ze mogen je wel bekeuren voor overschrijden maximum vermogen, maar als jouw Nederlandse (bijv.) MT 85 km p/u kan, en in een ander EU-land (Belgi?, Duitsland, whatever) kan die STANDAARD ook 85 km p/u, dan mag de jouwe dat ook kunnen.
En dat weet ik omdat het enkele keren in het blad Bromfiets heeft gestaan, dat de vader van een kameraad van me leest (oldtimer blad) omdat die jaren bromfietsmonteur is geweest.

Enne, met 50snel imi, originele carb, origineel filter met grote slangen, hogedrukkop en twv 13-44, is 0,9kw dan redelijk (met de benzinekraan uit)?
 
Oscar O. - [HRC Nijmegen] 24-9-02?13:45 Print reply

Posts: 7007
Quote:
Originally posted by: Blorn = Honda Freak?

nikoz wat had je eronder met 1,9kw?


had 'ie mij verteld:
toen wassie origineel (belgische NSR)
 
nobody fuck with us!!
Saknet 24-9-02?15:34 Print reply

Posts: 10355
hej MT7 keerl

ik weet niet maar ik meende dat het precies andersom was, dus met alle bwommert/scooturs na 96..

is hier namelijk al heeeeel lang trug al eens eeen topic over geweest... en toen zei iemand dat ook .. en toen stond daar een reply onder met het zelfde als wat hier in staat..
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
Nikoz 24-9-02?16:28 Print reply
Posts: 819
Quote:
Originally posted by: Blorn = Honda Freak?

nikoz wat had je eronder met 1,9kw?

idd GE2 race cilinder met stnd snel pijp en 16mm keihin 80 km/u bij 9,5 k


nu zit weer die cyl eronder met 20mm mikuni en tecno 90 km/u bij 10 k trekt wel harder alleen onder de 7 k is het echt gewoon nog slomer als orgineel
 
mito maaaster
mt-driver 24-9-02?17:54 Print reply
Posts: 231
Nou mijn MT levert met Zeta 50cc, afgevlakte kop, orginele carburateur (62 sproeier), techno voorbocht, tandwielverhouding: 15 - 45 met 16 inch wiel achter 1.7 KW. Maar hier moet je dus niet te veel waarde aan hechten. Want ik heb nu mijn overbrenging naar beneden gebracht 12 - 43 met 18 inch achter. Met dezelfde setup erachter levert mijn MT nu iets van 1 KW. Dus je kan je vermogen beter goed laten meten en niet vergelijken met de waarde die de rollerbank van de politie weergeeft. Deze bank rekent alleen de snelheid door naar KW terwijl dat er eigenlijk weinig toe doet.

Maar gelukkig ben ik nog nooit gepakt bij zo'n rollerbank

Maar die Europese goedkeuring nou ik wacht nog steeds op het moment dat die ook in Nederland komt. Wat dat aangaat is Nederland een achterlopen op de rest van Europa. Dus je moet al naar het Europese hof om deze regel aan te vechten.
 
wipe-out 24-9-02?18:04 Print reply

Posts: 7672
nieuwe brommers die hier in nederland verkocht worden hebben voor zover ik weet sowieso al een europese typegoedkeuring
 
Eef 24-9-02?18:12 Print reply

Posts: 2351
edit:

die rs werd in beslag genomen voor technisch onderzoek omdat ze dachten dat er een begrenzer opzat, wel jammer, was een erg mooi ding, helemaal overgespoten in rood met wit.
metrakit uitlaat,

ow hoezo dat mag tog helemaal niet? ze mogen hem nie in beslag nemen voor controle... volgens mij
 
aprilia2000 mod... :p
wipe-out 24-9-02?18:27 Print reply

Posts: 7672
De politie mag je brommer altijd in beslag nemen als ze denken dat hij opgevoerd is, en als ze er een technische controle op willen uitvoeren, ook al is het een helemaal ori puchje dat door compressieverlies nog maar net de 30 haalt ofzo
 
-Michiel RS- 24-9-02?19:29 Print reply
Posts: 2803
Sow das klote man, inferno, volgens mij wouden die vuile coppers je brommer ook wel graag hebben, eerst zeggen ze dat ie in beslag gaat vanwege 2 kw en daarna proberen ze hem weer in beslag te jatten vanwege geen NL teken ! :n

Quote:
die rs werd in beslag genomen voor technisch onderzoek omdat ze dachten dat er een begrenzer opzat, wel jammer, was een erg mooi ding, helemaal overgespoten in rood met wit.


Weet je toevallig hoe hard die Rs reed ? ik ga mijn Rs begrensd op 70km/uur afstellen denk ik, want anders gaat hij straks nog meer voor technisch ondersuch.
 
-Zeroed in- 24-9-02?20:40 Print reply

Posts: 3255
ik schat evenhard als mij ongeveer, heb wel eens bij een stoplicht tegen hem gesport en ik ging en trok net iets harder dan hem.
maar ik weet niet zeker of dat de reden was dat ie in beslag genomen is.
De een zei dat ie zo hard ging dat hij dacht dat het een motor was (doh ) en de andere zei dat het me niks aanging (kankerwout) en nog 1 zei dus dat ie begrenst was.

ze mogen hem trouwens wel in beslag nemen, maar niet meer slopen of verkopen, je krijgt hem dus altijd terug.
70km/u is wel redelijk maar ik denk niet dat ze dat geloven omdat ze inmiddels wel weten dat rs'jes bloedje snel zijn.

 

Dit topic is 3713 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved