hallo, ik heb van de week als het goed is me nieuwe motorblok binnen van me rieju rr (am6) nog tips of dingen die ik moet weten ivm het blok er in te zetten en alles aan te sluiten?
Quote:Oorspronkelijk gepost door: antonhonda
ja idd
elke dingetje die je los haalt onthouden/foto
en gelijk der na het nieuwe blok dr in doen niet een week later ofzo maar gewoon meteen !
ach. dat doe je 2 jaar later nog met 2 vingers in je neus
enkel 3 kabels in de bobine steken ( kleuren staan aangegeven op de bobine ) gaskabel erop. koppelingskabel erop en gaan
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
in kogellagervet zitten bepaalde zuren, die in montage vet bijv niet zitten.
die zuren tasten het aluminium aan. als je een bout insmeert met kogellagervet en je draait em vast in een aluminium deel, en je draait em over 5 jaar weer los. dan kan het gebeuren dat je schroefdraad slechter word/ of gewoon kapot draait.
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami
Quote:Oorspronkelijk gepost door: Harold
Kopervet is alleen noodzakelijk wanneer je roestvaststalen bouten toepast op de aluminium onderdelen. Die 2 gaan niet goed samen.
Voor de rest is het niet nodig. Verzinkte bouten en aluminium gaan goed samen.
Kopervet nooit i.c.m. Aluminium(legeringen) gebruiken, dat versterkt het oxidatie proces juist.
In die gevallen moet je ceramisch vet gebruiken