De Schout |
5-4-2009 17:17 |
Posts: 5327 |
zuiger is wel ongeveer aan vervanging toe zo te zien. in deze cilinder is volgens mij ook wel meer uit te halen hoor. beetje hakken en zagen
edit: axiale speling mag het best wat hebben, maar geen radiale speling.
Dit bericht is gewijzigd door De Schout op 5-4-2009 om 17:20 uur.
Dit bericht is gewijzigd door De Schout op 5-4-2009 om 17:20 uur.
|
|
tune tweak fiddle bang bummer |
|
Maup |
5-4-2009 17:33 |
Posts: 4353 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: De Schout
edit: axiale speling mag het best wat hebben, maar geen radiale speling.
juistum, dat dacht ik al.
morgen ff nieuw zuigertje halen, hoop dat die dingen nog bestaan..
dat "hakken en zagen" zal ik maar laten doen zekers?
|
|
Vertrouwen is goed, controle is beter. |
|
Derbi-Olaf |
5-4-2009 17:35 |
Posts: 14999 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: maup
[...]
juistum, dat dacht ik al.
morgen ff nieuw zuigertje halen, hoop dat die dingen nog bestaan..
dat "hakken en zagen" zal ik maar laten doen zekers?
Haal je uitlaatpoortje maar eens 2-3 mm omhoog, het zal meteen wat "vrijer" lopen.
Laten doen loont niet bij zoiets
Je uitlaatpoort kan ook nog wel wat breder, moet je even kijken hoeveel ik zou hem op 65 procent V/d boring zetten (echte breedte)
|
|
Heeft een SOHC in z'n broek! |
|
Joel_koningslust |
5-4-2009 17:38 |
Posts: 14514 |
is dit voor je arola?
zoja. dan kun je beter voor een motorswap gaan. dat ori blokje wilt gewoon niet sneller
zodra je de cilinder tuned is je bigend en je ontsteking zo gaar
Dit bericht is gewijzigd door Joel_koningslust op 5-4-2009 om 17:38 uur.
|
|
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting. |
|
Maup |
5-4-2009 17:44 |
Posts: 4353 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
is dit voor je arola?
zoja. dan kun je beter voor een motorswap gaan. dat ori blokje wilt gewoon niet sneller
zodra je de cilinder tuned is je bigend en je ontsteking zo gaar
Dit bericht is gewijzigd door Joel_koningslust op 5-4-2009 om 17:38 uur.
't is idd voor me arola,
heb ook al gedacht aan een nieuw blok ja, maar met een snelle berekening kom ik op zo'n 500-600 euries en dat is dat beest eigenlijk niet echt meer waard. dus ik dacht misschien valt er iets meer uit dit blok te halen..
maarja zal de 50-55 ook niet gaan met de ontsteking en big-end?
|
|
Vertrouwen is goed, controle is beter. |
|
Joel_koningslust |
5-4-2009 17:50 |
Posts: 14514 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: maup
[...]
't is idd voor me arola,
heb ook al gedacht aan een nieuw blok ja, maar met een snelle berekening kom ik op zo'n 500-600 euries en dat is dat beest eigenlijk niet echt meer waard. dus ik dacht misschien valt er iets meer uit dit blok te halen..
maarja zal de 50-55 ook niet gaan met de ontsteking en big-end?
dat wilt ook niet zo
ik zou er een scooterblok in gaan hangen. met een beetje handigheid ben je dan met 200euro klaar
|
|
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting. |
|
Maup |
5-4-2009 18:00 |
Posts: 4353 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
[...]
dat wilt ook niet zo
ik zou er een scooterblok in gaan hangen. met een beetje handigheid ben je dan met 200euro klaar
200 euro??
das idd niet veel...
maar als je ongeveer 100 voor het blok, 80 voor de uitlaat en dan nog 20 voor andere onderdelen rekent kom je er wel zo'n beetje idd..
|
|
Vertrouwen is goed, controle is beter. |
|
joost125 |
5-4-2009 22:09 |
Posts: 448 |
sachs gebruikt geen koppakkingen bij deze blokken
|
|
|
|
Maup |
5-4-2009 22:12 |
Posts: 4353 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: joost125
sachs gebruikt geen koppakkingen bij deze blokken
serieus?? vaag (of niet natuurlijk, zoveel verstand heb ik er nou ook weer niet van) is het dan wel verstandig om ze er alsnog tussen te doen want der zat wel benzine bovenop me cilinder..
|
|
Vertrouwen is goed, controle is beter. |
|
Joel_koningslust |
5-4-2009 22:14 |
Posts: 14514 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: maup
[...]
200 euro??
das idd niet veel...
maar als je ongeveer 100 voor het blok, 80 voor de uitlaat en dan nog 20 voor andere onderdelen rekent kom je er wel zo'n beetje idd..
je moet iig je achteras aan ( laten ) passen
en een nieuwe blokbeugel maken en de uitlaat omlassen
ik heb toen samen met rick_koningslust een peugeot zenith scooterblok in zijn arola gebouw. peugeot is zonbeetje het sloomste scooterblok en daarmee liep hij nog een leuke 50km/h.
met een leuk minarelli blok moet er dus wel meer uit te halen zijn ( zeker als je er een 70cc, 28mm en yasuni c21 uitlaat onder knalt ofzo )
|
|
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting. |
|
joost125 |
5-4-2009 22:14 |
Posts: 448 |
misschien kan je met waterproof schuurpapier en water ff schuren en kijken of het sluit op een stuk glas
maar ik heb dat verder zelf nog nooit gedaan
bij mij komt er ook geen benzine tussen de kop en cilinder vandaan
|
|
|
|
Maup |
5-4-2009 22:25 |
Posts: 4353 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
je moet iig je achteras aan ( laten ) passen
wat moet er aangepast worden aan die achteras?? verstevigen of bedoel je een koppeling erop beunen?
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
met een leuk minarelli blok moet er dus wel meer uit te halen zijn ( zeker als je er een 70cc, 28mm en yasuni c21 uitlaat onder knalt ofzo )
idd maar dan ben je wel meer dan 200 kwijt denkz
|
|
Vertrouwen is goed, controle is beter. |
|
Joel_koningslust |
5-4-2009 22:39 |
Posts: 14514 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: maup
[...]
wat moet er aangepast worden aan die achteras?? verstevigen of bedoel je een koppeling erop beunen?
[...]
idd maar dan ben je wel meer dan 200 kwijt denkz
je moet op dat asje waar de koppeling nu op zit de vario opmaken. ik en rick hadden dat dmv het asje van de scooter afdraaien en linkse draad op tappen en het versnellingsbakasje afdraaien en daar ook draad in tappen. dan kon je ze in elkaar draaien tot 1 geheel
en bij zon snel blok ben je idd meer dan 200 kwijt. maar je kunt ook gewoon een origineel blok erin doen en steeds iets verder opvoeren
|
|
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting. |
|
Maup |
6-4-2009 16:26 |
Posts: 4353 |
vandaag ff naar de bromboer geweest om zuigerveren en eventueel zuiger te halen..
had die vent ze niet
hij kon er ook niet aankomen, dusja maar ff verder zoeken denks.
zaterdag ga ik denk naar De Loods in maasdijk, die hebben geloof ik aardig wat verstand van oldtimer onderdelen.
iemand nog andere suggesties?
|
|
Vertrouwen is goed, controle is beter. |
|