Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - vraagjes over sachs cilinder

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 703 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #55732 - vraagjes over sachs cilinder
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 4709 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Maup 5-4-2009 17:02 Print topicpost

Posts: 4353
vanmiddag na het een lange tijd te hebben uitgesteld, maar eens mijn cilinder eraf getrokken.

nergens pakkingen te bekennen en alles onder een dikke laag gore shit.
dus maandag maar ff zuigerveren en pakkingen halen...
even een paar fotootjes gemaakt:

zuigertje

de kop

mijn cilinder

cilinder:


meer foto's

vraagjes:
-nou gaat mijn arola nu niet denderend hard dus weet iemand of hier grotere cilinders voor zijn?

-hoeveel speling mogen het big-end en het small-end hebben?

-mijn zuiger is op zijn kop pikzwart en onder de zuigerveren een beetje bruin, zal ik hem maar gewoon vervangen?

alvast bedankt


Dit bericht is gewijzigd door maup op 5-4-2009 om 17:02 uur.
 
Vertrouwen is goed, controle is beter.

De Schout 5-4-2009 17:17 Print reply
Posts: 5327
zuiger is wel ongeveer aan vervanging toe zo te zien. in deze cilinder is volgens mij ook wel meer uit te halen hoor. beetje hakken en zagen

edit: axiale speling mag het best wat hebben, maar geen radiale speling.

Dit bericht is gewijzigd door De Schout op 5-4-2009 om 17:20 uur.

Dit bericht is gewijzigd door De Schout op 5-4-2009 om 17:20 uur.
 
tune tweak fiddle bang bummer
Maup 5-4-2009 17:33 Print reply

Posts: 4353
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: De Schout


edit: axiale speling mag het best wat hebben, maar geen radiale speling.




juistum, dat dacht ik al.

morgen ff nieuw zuigertje halen, hoop dat die dingen nog bestaan..

dat "hakken en zagen" zal ik maar laten doen zekers?
 
Vertrouwen is goed, controle is beter.
Derbi-Olaf 5-4-2009 17:35 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: maup
[...]


juistum, dat dacht ik al.

morgen ff nieuw zuigertje halen, hoop dat die dingen nog bestaan..

dat "hakken en zagen" zal ik maar laten doen zekers?

Haal je uitlaatpoortje maar eens 2-3 mm omhoog, het zal meteen wat "vrijer" lopen.
Laten doen loont niet bij zoiets
Je uitlaatpoort kan ook nog wel wat breder, moet je even kijken hoeveel ik zou hem op 65 procent V/d boring zetten (echte breedte)
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Joel_koningslust 5-4-2009 17:38 Print reply

Posts: 14514
is dit voor je arola?

zoja. dan kun je beter voor een motorswap gaan. dat ori blokje wilt gewoon niet sneller

zodra je de cilinder tuned is je bigend en je ontsteking zo gaar


Dit bericht is gewijzigd door Joel_koningslust op 5-4-2009 om 17:38 uur.
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
Maup 5-4-2009 17:44 Print reply

Posts: 4353
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
is dit voor je arola?

zoja. dan kun je beter voor een motorswap gaan. dat ori blokje wilt gewoon niet sneller

zodra je de cilinder tuned is je bigend en je ontsteking zo gaar


Dit bericht is gewijzigd door Joel_koningslust op 5-4-2009 om 17:38 uur.


't is idd voor me arola,
heb ook al gedacht aan een nieuw blok ja, maar met een snelle berekening kom ik op zo'n 500-600 euries en dat is dat beest eigenlijk niet echt meer waard. dus ik dacht misschien valt er iets meer uit dit blok te halen..
maarja zal de 50-55 ook niet gaan met de ontsteking en big-end?
 
Vertrouwen is goed, controle is beter.
Joel_koningslust 5-4-2009 17:50 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: maup
[...]


't is idd voor me arola,
heb ook al gedacht aan een nieuw blok ja, maar met een snelle berekening kom ik op zo'n 500-600 euries en dat is dat beest eigenlijk niet echt meer waard. dus ik dacht misschien valt er iets meer uit dit blok te halen..
maarja zal de 50-55 ook niet gaan met de ontsteking en big-end?



dat wilt ook niet zo

ik zou er een scooterblok in gaan hangen. met een beetje handigheid ben je dan met 200euro klaar
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
Maup 5-4-2009 18:00 Print reply

Posts: 4353
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
[...]



dat wilt ook niet zo

ik zou er een scooterblok in gaan hangen. met een beetje handigheid ben je dan met 200euro klaar


200 euro??
das idd niet veel...
maar als je ongeveer 100 voor het blok, 80 voor de uitlaat en dan nog 20 voor andere onderdelen rekent kom je er wel zo'n beetje idd..
 
Vertrouwen is goed, controle is beter.
joost125 5-4-2009 22:09 Print reply

Posts: 448
sachs gebruikt geen koppakkingen bij deze blokken
 
Maup 5-4-2009 22:12 Print reply

Posts: 4353
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: joost125
sachs gebruikt geen koppakkingen bij deze blokken


serieus?? vaag (of niet natuurlijk, zoveel verstand heb ik er nou ook weer niet van) is het dan wel verstandig om ze er alsnog tussen te doen want der zat wel benzine bovenop me cilinder..
 
Vertrouwen is goed, controle is beter.
Joel_koningslust 5-4-2009 22:14 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: maup
[...]


200 euro??
das idd niet veel...
maar als je ongeveer 100 voor het blok, 80 voor de uitlaat en dan nog 20 voor andere onderdelen rekent kom je er wel zo'n beetje idd..


je moet iig je achteras aan ( laten ) passen

en een nieuwe blokbeugel maken en de uitlaat omlassen

ik heb toen samen met rick_koningslust een peugeot zenith scooterblok in zijn arola gebouw. peugeot is zonbeetje het sloomste scooterblok en daarmee liep hij nog een leuke 50km/h.

met een leuk minarelli blok moet er dus wel meer uit te halen zijn ( zeker als je er een 70cc, 28mm en yasuni c21 uitlaat onder knalt ofzo )
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
joost125 5-4-2009 22:14 Print reply

Posts: 448
misschien kan je met waterproof schuurpapier en water ff schuren en kijken of het sluit op een stuk glas

maar ik heb dat verder zelf nog nooit gedaan
bij mij komt er ook geen benzine tussen de kop en cilinder vandaan
 
Maup 5-4-2009 22:25 Print reply

Posts: 4353
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust

je moet iig je achteras aan ( laten ) passen




wat moet er aangepast worden aan die achteras?? verstevigen of bedoel je een koppeling erop beunen?

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
met een leuk minarelli blok moet er dus wel meer uit te halen zijn ( zeker als je er een 70cc, 28mm en yasuni c21 uitlaat onder knalt ofzo )


idd maar dan ben je wel meer dan 200 kwijt denkz
 
Vertrouwen is goed, controle is beter.
Joel_koningslust 5-4-2009 22:39 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: maup
[...]


wat moet er aangepast worden aan die achteras?? verstevigen of bedoel je een koppeling erop beunen?

[...]


idd maar dan ben je wel meer dan 200 kwijt denkz



je moet op dat asje waar de koppeling nu op zit de vario opmaken. ik en rick hadden dat dmv het asje van de scooter afdraaien en linkse draad op tappen en het versnellingsbakasje afdraaien en daar ook draad in tappen. dan kon je ze in elkaar draaien tot 1 geheel


en bij zon snel blok ben je idd meer dan 200 kwijt. maar je kunt ook gewoon een origineel blok erin doen en steeds iets verder opvoeren
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
Maup 6-4-2009 16:26 Print reply

Posts: 4353
vandaag ff naar de bromboer geweest om zuigerveren en eventueel zuiger te halen..
had die vent ze niet

hij kon er ook niet aankomen, dusja maar ff verder zoeken denks.

zaterdag ga ik denk naar De Loods in maasdijk, die hebben geloof ik aardig wat verstand van oldtimer onderdelen.

iemand nog andere suggesties?
 
Vertrouwen is goed, controle is beter.

Dit topic is 4709 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved