Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - fluitpoorten

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1178 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #5570 - fluitpoorten
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 3703 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Pingu 22-9-02?20:27 Print topicpost
Posts: 1842
hoi, ik heb dus een eurocil (70cc) en die wordt misschien getuned. nou wou ik weten wie er weleens fluitpoorten heeft geboord enzo en of het mogelijk is bij een eurocil, omdat je met fluitpoorten volgens mij ontzettend veel winst kunt halen... iemand ideejen? ik rij nu 105 met 6bak 20 mm mik powerbox carbonmembraan crossfilter en tecno. hij is te kort vertand zit denk ik ong. 115 km in (op teller dus) @ 11 k
 
2fast 2stroke mbx80 tuned

wipe-out 22-9-02?22:29 Print reply

Posts: 7672
neonlampje heeft daar een tijdje terug een heel topic over geopend, moet je ff searchen
 
Zoetahmeerdah [Marcel] 23-9-02?10:01 Print reply

Posts: 5996
dat waren aux poorten, of is dat et zelfde?
 
ik haat mensen
Neonlampje 23-9-02?11:00 Print reply

Posts: 14825
jatoch?
 
Blukaap 23-9-02?13:14 Print reply

Posts: 10006
Nee, aux poorten benne wat anders.
Fluitpoorten zijn extra uitlaatpoortjes naast de normale uitlaatpoort.

[URL[t]]http://www.is-tuning.nl/[/t]IS-tuning[/URL] kan ze d'r in boren volgens mij (a 25 euro per stuk ofzo), dus je kunt hun mailen.
 
Bastila is lief
Blorn 23-9-02?15:45 Print reply

Posts: 13825
Quote:
Uitlaatpoort kan breder, of nog beter: 2 extra fluitpoorten links en rechts van de uitlaatpoort, dan krijg je een beetje het Kawasaki Motocross idee. Dat zal een aanzienlijke winst geven in het middengebied tot toptoeren, en zal het topvermogen-toerental nauwelijks omhoog brengen.

dit komt uit een mailtje van Joel Selder, van IS-Tuning hij stuurde dit omdat ik mn malossi bij hun ga laten tjoenen.. dus hij kan het wel vraag maar eens aan hun.. het beste kun je Joel zelf ff mailen en niet Ivo, bij Joel krijg je veel uitgebreider antwoord.. zorg dan ook ff voor een poortmappie dan is het voor hem een stuk makkelijker

pellie@lycos.com <-- dats dus het mailadres van Joel

(ik heb btw wel een poortmap van 70euro op nsr maar daar staan geen maten bij.. beste kun je er zelf ff eentje maken en dan op millimeter papier overtrekken en dan de maten erbij schrijven..)

[This message is edited by Blorn = Honda Freak on 23-9-02 15:54]
 
Pingu 23-9-02?19:39 Print reply
Posts: 1842
20 euro per stuk vind ik eigenlijk wel duur mar ja geen risico dan he... maar als je weet waar en hoe je ze moet plaatsen, zou je het dan niet net zo makkelijk zelf kunnen doen? je eerst ff teste op oude imi fzo dan van mij, eurocil is net nieuw alleen hoor ik vrijwel nooit mensen met fluitpoorten op een honda, hans f. had er nou wel, misschien dat je kunt vertellen hoe het loopt enzo? en waar ze ong. zitten
 
2fast 2stroke mbx80 tuned
Ronald 23-9-02?23:05 Print reply
Posts: 956
je kunt niet altijd fluitpoorten laten maken he, moet je eerst kijken of er wel plaats voor is, vooral bij lc. cilinders is dit een probleem. je moet niet alleen kijken aan de binnenkant van de cilinder, maar ook of hij niet aan de buitenkant van je cil. uitkomt zegmaar of bij je koelvloeistof.
 
Neonlampje 24-9-02?00:22 Print reply

Posts: 14825
owjah waar ook...
maargoed naast het feit of het past enzo, moet je eerst je opp berekenen van je uitlaatpoort.. als deze te groot is om 1 hele van te maken, dan moet het xtra oppervlakte via fluitpoortjes gerealiseert worden... anders heeft het minder nut..
 
Blorn 24-9-02?11:07 Print reply

Posts: 13825
Quote:
Originally posted by: Pingu?

20 euro per stuk vind ik eigenlijk wel duur mar ja geen risico dan he... maar als je weet waar en hoe je ze moet plaatsen, zou je het dan niet net zo makkelijk zelf kunnen doen? je eerst ff teste op oude imi fzo dan van mij, eurocil is net nieuw alleen hoor ik vrijwel nooit mensen met fluitpoorten op een honda, hans f. had er nou wel, misschien dat je kunt vertellen hoe het loopt enzo? en waar ze ong. zitten
als mn nsr over +/- een half jaartje loopt met mn nieuwe setup zalk et ff melden
ohw jah, dit word waarschijnlijk mn nieuwe setup:
-70malossi (stage 4 tuned)
-bewerkte kop
-24mm
-membraam moet ik dan nog ff testen
-opmaat uitlaat
-6bak
-4plaats kopp
-hpi

moet toch wel aardig lopen?? :-P volgens joel zou ie er wel 18pk uit kunnen halen
 
Pingu 24-9-02?11:43 Print reply
Posts: 1842
18 pk lijkt me sterk maar ik zal wel ff een poortmap zoeken en sturen fzo, ik heb er wel een maar ook zonder maten
 
2fast 2stroke mbx80 tuned
verwijderd 24-9-02?16:36 Print reply
Posts: 4082
Quote:
Originally posted by: Blukaap?

Nee, aux poorten benne wat anders.


nee, noem je ook aux. poorten... aux. outlet ports
 
Blukaap 24-9-02?17:03 Print reply

Posts: 10006
Moet ie dat maar zeggen.
 
Bastila is lief
MB50TUNED 24-9-02?20:24 Print reply
Posts: 1054
Het is ook belangrijk zoals eerder gezegt dat de verhouding oppervlakte en openingstijd van de uitlaatpoort klopt met die van de spoelpoorten. Verder is de hoogde van de (hulp) uitlaatpoortjes belangrijk. Liggen ze evenhoog als de hoofdpoort en heeft die een grote topradius( snel openen bijna horizontaal) dan zal je richting piekvermogen gaan. Maar je kan de hulppoortjes ook 1,5 mm lager maken dan de hoofdpoort dan heb je een bredere powerband. Tja 18 pk klinkt leuk, maar vorm van de powerband is belangrijker dan de hoeveelheid vermogen....

En hoe breder de uitlaatpoort hoe meer de onderkant van de zuiger in kontakt komt met warme gassen. Daardoor zal hij warmer worden en meer uitzetten. De zuiger steunt op minder materiaal. Dus de druk van de onderkant van de zuiger op de wand wordt groter ---> meer kans op een vastloper. Bij ieder voordeel bij 2 takt is een nadeel .

En die porten van inlaat naar spoelganangen zijn AUXILARY INTAKES!!! ( hulp inlaten) We hebben het hier dus over auxilary exhaust ports (HULP UITLAAT poortjes). Misschien dat het nou eens duidelijk is


[This message is edited by Bart Hoogeveen on 24-9-02 20:33]
 
2 stroke, because one stroke isn\'t enough and four strokes waste two (many).
Pingu 25-9-02?11:05 Print reply
Posts: 1842
ok dus de fluitpoorten hoog plaatsen-->hoogtoeriger, piekerige powerband. iets lager bredere powerband iets minder vermogen(lijkt mij). ik zal er maar niet zelf aan beginnen denk ik nu 20 euro valt eigenlijk wel mee, stel dat me cil verneukt raakt... is 140 euro dus ja en aux intakes heb ik lekker al
 
2fast 2stroke mbx80 tuned
Neonlampje 25-9-02?13:38 Print reply

Posts: 14825
ik zou ze toch maar ff uitrekenen
 

Dit topic is 3703 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved