tussen mijn carburateur en cilinder/spruitstuk zit pakking-plastic geval-pakking, kan ik dat plastic geval en 1 pakking weglaten en de carburateur rechtstreeks op het spruitstuk aansluiten of gaat het dan niet goed?
Quote:Oorspronkelijk gepost door: Shinigami
tussen mijn carburateur en cilinder/spruitstuk zit pakking-plastic geval-pakking, kan ik dat plastic geval en 1 pakking weglaten en de carburateur rechtstreeks op het spruitstuk aansluiten of gaat het dan niet goed?
Volgens mij dient dat er voor dat je carb niet te warm word.. Ik zou m dr gewoon tussenlaten, verschil merk je niet, en die ene pakking extra kost je ook de kop niet.
dat plastic dingetje er weg halen als je grotere carb dan 12 mm hebt. doorgang daar van is ook 12 mm namelijk. ik heb zelfs gereden zonder pakking en geen problemen.
gjin mâlder guod as froulju, men kin der net mei oerwei en men kin der net sûnder.
Dat plastiek ding zoals jullie dat noemen is niet van plastiek maar een soort warmte tegenhoudend materiaal en is om de wamte tegen te houden van de cilinder naar de carburator en als je dat verwijdert zal de motor evengoed rijden maar bij extreme warmte gaat de benzine verdampen in de vlotterkamer en gaat hij daarna moeilijker starten.
Dus laat het gewoon zitten voor de minste problemen.
Quote:Oorspronkelijk gepost door: gust19
Dat plastiek ding zoals jullie dat noemen is niet van plastiek maar een soort warmte tegenhoudend materiaal en is om de wamte tegen te houden van de cilinder naar de carburator en als je dat verwijdert zal de motor evengoed rijden maar bij extreme warmte gaat de benzine verdampen in de vlotterkamer en gaat hij daarna moeilijker starten.
Dus laat het gewoon zitten voor de minste problemen.
slimpie, dat heet plastic/kunststof. Voor de rest onzin wat je zegt over het verdampen van benzine, het is er om te voorkomen dat de carburateur flens krom trekt. Vaak trekt hij bij een kromme flens valse lucht en daardoor gaat hij slecht lopen.
Quote:Oorspronkelijk gepost door: gust19
Dat plastiek ding zoals jullie dat noemen is niet van plastiek maar een soort warmte tegenhoudend materiaal en is om de wamte tegen te houden van de cilinder naar de carburator en als je dat verwijdert zal de motor evengoed rijden maar bij extreme warmte gaat de benzine verdampen in de vlotterkamer en gaat hij daarna moeilijker starten.
Dus laat het gewoon zitten voor de minste problemen.
als dat zo is verdampt de benz ook meten als het aangezogen word als hij warm is wat dus niet zo is...