hallo,
een tijd geleden ging me derbi onwijs roken als een gek(witte rook)
toen heb ik de koppakking vervangen en ook nog is voor zekerheid vleoibare pakking tussen gedaan..
maar dit is het niet want ik heb het nog steeds veel witte rook
nu zeiden ze bij brommerboer dat het wss aan me koeling lag en als ik termostaat eruit haalde dat het over zou zijn.. maar dit is niet zo want ik heb het nog steeds:(
de radiateur word onderin een beetje warm als ik hem aanzet..
en staat er veel druk op je kvs circuit.
wel heb ik alles steeds goed ontlucht etc
wat kan het dan zijn?
je zegt dat er druk op je koelsysteem staat. je koppaking is waarschijnlijk nog steeds lek. alle pakkingen vervangen en kijken of je kop nog recht is. en thermostaat terug plaatse
Is het een man of is het een vrouw, nee het is scooter sjonnie
jah controleer de koppakking nog een keer en kijk meteen voor de grap dat er niet een gaatje zit van het koelgedeelte bij de cilinder naar de uitlaat poort.
Heb ik 1 keer meegemaakt en ik kon het ook maar niet vinden.
Maar het bleek dus een gietgal te zijn
Nou het is duidelijk je brommer heeft last van olicumiteren impulsieve hyper impulsen heeft een kwardratische....????
wanneer je zegt dat het na het vervangen van je koppakking niet op verbeterd is, blijft er nog maar 1 ding over en dat is je keering die het blok olie scheidt van het carter. (koppelingskant dus).
dus, koppelingsdeksel er af. krukasmoer los -> tandwiel er af pakken en dan keerring vervangen.
wanneer je zegt dat het na het vervangen van je koppakking niet op verbeterd is, blijft er nog maar 1 ding over en dat is je keering die het blok olie scheidt van het carter. (koppelingskant dus).
dus, koppelingsdeksel er af. krukasmoer los -> tandwiel er af pakken en dan keerring vervangen.
Witte rook komt niet van een blokolie keering. Of het moet van de waterpomp door het blok gaan. maar dat lijkt me heel erg stug
wanneer je zegt dat het na het vervangen van je koppakking niet op verbeterd is, blijft er nog maar 1 ding over en dat is je keering die het blok olie scheidt van het carter. (koppelingskant dus).
dus, koppelingsdeksel er af. krukasmoer los -> tandwiel er af pakken en dan keerring vervangen.
Het is witte rook dus het is kvs
Witte rook: kvs/water
Blauwe rook: olie
Zwarte rook: veel te veel brandstof
Nou het is duidelijk je brommer heeft last van olicumiteren impulsieve hyper impulsen heeft een kwardratische....????
ik heb wel een nieuwe cilinder gekocht alleen de cilinderkop was wel oud! dus het kan dat ze niet helemala goed opelkaar passen maar ze zijn wel allebij orgineel..
en ik heb ze nog laten vlakken allebij vorige week, + een nieuwe pakking en nog is vloeibare pakking dus dan zou dat nog een keer niet echt helpen lijkt me?
alleen hoort het dat alleen onderin me radiator het warm word?
waarom doe je vloeibaar bij je koppakking? dat is gewoon dom, daar is dat ding niet voor gemaakt, dus moet je het ook niet doen
trek die kop er maar weer af, laat kop en cilinder vlakken, koop verse voet en kopppakking, zet de boel weer in elkaar zonder vloeibare troep en kijk dan verder
ja maar dat heb ik dus al gedaan zoals je net kon lezen,
ik heb hem eerst laten vlakken en nieuwe voet en koppakkingen ertussen gedaan en goed aangedraaid daarna ontlucht en rustig weg rijden, ik kreeg als nog veel witte rook!