Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - tsx sprinter

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1108 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #55674 - tsx sprinter
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1498 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

larsvanovermeire 3-4-2009 12:10 Print topicpost
Posts: 109
hoi,
is het mogelijk om van een suzuki tsx een sprinter te maken?
of is er geen beginnen aan?

wat zou er dan allemaal moeten veranderd worden??

budget: 1350 euro

kan iemand me hierbij helpen???



 

Tommyofzo 3-4-2009 12:13 Print reply

Posts: 6934
Uhh.. Eerst zelf een beetje research doen kan ook geen kwaad hoor.



 
Joel_koningslust 3-4-2009 12:14 Print reply

Posts: 14514
het kan.

maar welke klasse wil je gaan rijden dan? dan is er tenminste te zeggen of je het haalt met jouw budget.
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
larsvanovermeire 3-4-2009 12:19 Print reply
Posts: 109
70cc schakel...


@ Tommyofzo: ik heb al research gedaan en ik vind op internet geen enkele tsx sprinter daarom vraagik het hier?...
 
riccardot 3-4-2009 12:20 Print reply

Posts: 1096
Joel_koningslust 3-4-2009 12:27 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: larsvanovermeire
70cc schakel...


@ Tommyofzo: ik heb al research gedaan en ik vind op internet geen enkele tsx sprinter daarom vraagik het hier?...



is opzich wel te doen. maar met dat budget dat je hebt ga je niet gek veel maken denk ik zo
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
yuhtru 3-4-2009 12:45 Print reply

Posts: 352
er staat ookeentje op marktplaats.nl
een oranje suzuky tsx sprinter best een mooi ding

miss wat voor jou ?

mvg
 
Red een boom, eet een bever echte mannen knallen evo!!
honda-mbx 3-4-2009 12:57 Print reply

Posts: 1688
wanneer je niet al te veel kennis hebt van 2-takt, tunen en sprinten.
zou ik kiezen voor een andere basis.

het makkelijkste is wanneer je am6 of derbi brommer neemt (let op! alle 70cc derbi cilinder zijn officieel 71,2cc). voor deze blokken kun je standaart hele snelle spullen kopen.

maar of je het dan met 1350euro red?
 
ik vlam je..
bulteman 3-4-2009 12:59 Print reply

Posts: 1956
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda-mbx
wanneer je niet al te veel kennis hebt van 2-takt, tunen en sprinten.
zou ik kiezen voor een andere basis.

het makkelijkste is wanneer je am6 of derbi brommer neemt (let op! alle 70cc derbi cilinder zijn officieel 71,2cc). voor deze blokken kun je standaart hele snelle spullen kopen.

maar of je het dan met 1350euro red?



precies, met 1350 euro ga je het niet redden, met wat voor brommer dan ook.

of je moet heel veel geluk hebben met 2ehands spullen
 
Als het regent in September, valt kerst in December.
Derbi-Olaf 3-4-2009 13:01 Print reply

Posts: 14999
Hangt er maar net vanaf wat je moet uitbesteden, en wat je zelf kan doen
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
kenny77 3-4-2009 13:04 Print reply

Posts: 29286
Mijn vraag is eigenlijk, ga je voor de win of ga je voor de fun?

Ik bedoel voormij is het maar hobby en hoeft het dus niet zo veel te kosten.
Verder zoals honda-mbx al zegt, als je nog niet zo veel verstand van opvoeren van blokjes hebt, is een tsx niet zo'n goede basis.
Puur omdat hier standaard geen extreem snelle onderdelen voor te koop zijn.
En je zelf aan de bak moet gaan.

(ik meen me wel te herrinneren me vader heeft een foto van een suzuki ER, dus voorloper van de TSX, deze heeft een rm80 (oude type) cilinder erop zitten)
Dan zou het allemaal al een stuk sneller worden, enigste nadeel als je de 80cc wil behouden dat je dan in de pro-stock moet gaan rijden.


Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bulteman
[...]



precies, met 1350 euro ga je het niet redden, met wat voor brommer dan ook.

of je moet heel veel geluk hebben met 2ehands spullen


mijn nsr zit nu totaal op 400 euro, met aankoop brommer en redelijk snel blok.
Maarja dat van mij is natuurlijk geen winnaar.

Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 3-4-2009 om 13:06 uur.
 
Derbi-Olaf 3-4-2009 13:06 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Mijn vraag is eigenlijk, ga je voor de win of ga je voor de fun?

Ik bedoel voormij is het maar hobby en hoeft het dus niet zo veel te kosten.
Verder zoals honda-mbx al zegt, als je nog niet zo veel verstand van opvoeren van blokjes hebt, is een tsx niet zo'n goede basis.
Puur omdat hier standaard geen extreem snelle onderdelen voor te koop zijn.
En je zelf aan de bak moet gaan.

(ik meen me wel te herrinneren me vader heeft een foto van een suzuki ER, dus voorloper van de TSX, deze heeft een rm80 (oude type) cilinder erop zitten)
Dan zou het allemaal al een stuk sneller worden, enigste nadeel als je de 80cc wil behouden dat je dan in de pro-stock moet gaan rijden.


Nadeel van de TSX zit voor een groot deel bij het inlaatgedeelte. (deels zuiger en deels membraangestuurd)
Dat zorgt voor een lage carterdruk e.d. daar verliest een TSX zijn vermogen.
Wil je dus een beetje meekomen zou je het membraan op je carter moeten zetten en als het kan een watergekoelde cilinder erop fixen
Maarja, als je dat zelf kan is het allemaal wel te doen, besteed je het uit, dan word het onbetaalbaar.
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
kenny77 3-4-2009 13:08 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
[...]

Nadeel van de TSX zit voor een groot deel bij het inlaatgedeelte. (deels zuiger en deels membraangestuurd)
Dat zorgt voor een lage carterdruk e.d. daar verliest een TSX zijn vermogen.
Wil je dus een beetje meekomen zou je het membraan op je carter moeten zetten en als het kan een watergekoelde cilinder erop fixen
Maarja, als je dat zelf kan is het allemaal wel te doen, besteed je het uit, dan word het onbetaalbaar.


precies.
 
bulteman 3-4-2009 13:09 Print reply

Posts: 1956
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Mijn vraag is eigenlijk, ga je voor de win of ga je voor de fun?

Ik bedoel voormij is het maar hobby en hoeft het dus niet zo veel te kosten.
Verder zoals honda-mbx al zegt, als je nog niet zo veel verstand van opvoeren van blokjes hebt, is een tsx niet zo'n goede basis.
Puur omdat hier standaard geen extreem snelle onderdelen voor te koop zijn.
En je zelf aan de bak moet gaan.

(ik meen me wel te herrinneren me vader heeft een foto van een suzuki ER, dus voorloper van de TSX, deze heeft een rm80 (oude type) cilinder erop zitten)
Dan zou het allemaal al een stuk sneller worden, enigste nadeel als je de 80cc wil behouden dat je dan in de pro-stock moet gaan rijden.


[...]


mijn nsr zit nu totaal op 400 euro, met aankoop brommer en redelijk snel blok.
Maarja dat van mij is natuurlijk geen winnaar.

Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 3-4-2009 om 13:06 uur.



jah klopt, maar ik bedoel dan ook egt een top sprinter hé
 
Als het regent in September, valt kerst in December.
Joel_koningslust 3-4-2009 13:10 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
[...]


precies.



maar dan moet hij alweer in de prostock. en dat is niet de bedoeling heb ik het idee
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
kenny77 3-4-2009 13:11 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bulteman
[...]



jah klopt, maar ik bedoel dan ook egt een top sprinter hé


ja dat had ik in de gaten.

Trouwens me vader zijn sprinter heeft maar ongeveer 150 euro gekost, waarvan 110 voor opboren honen en zuiger was.
en toch nog 17.5 pk hebben

maar het licht er maar net aan hoeveel je zelf kan, of eventueel kennissen die het voor een leuk prijsje willen doen.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
[...]



maar dan moet hij alweer in de prostock. en dat is niet de bedoeling heb ik het idee


jup, dat stond ook in mijn vorige post.

Misschien kan die ook wel een cilinder van zo'n watergekoeld 75cc blok pakken (rmx ofzo ietst?) daar zijn ook cilinders met vlinderpoorten voor te koop, en dan wordt het ook weer een stuk leuker.

Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 3-4-2009 om 13:13 uur.
 

Dit topic is 1498 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved