Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - MT cilinder

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1108 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #55669 - MT cilinder
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1565 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

arno_honda_M 2-4-2009 22:14 Print topicpost
Posts: 319
vandaag heb ik wat voorgehad met de mt,,
ik reed, maar hij trok niet meer op zoals vroeger,
en ik hoorde een getik,
nu ineens wilt hij geen toeren meer doen en valt hij stil met een gigantisch tikkend lawaai,
nu ik haal men cilinder eraf maar deze ziet er nog heel goed uit, maar de zuiger al wat minder,

de rede dat hij tikkte heb ik ook al gevonden, het vligwiel was los getrilled

nu dat de cilinder en zuiger er tog af ligt ben ik van plan om de cilinder te laten honen en een nieuwe zuiger te steken (55¤) maar ik zou mijn cilinder wat willen tunen

nu, dit heb ik nog nooit gedaan, heb al gehoord van "de uitlaatpoort wat omhoog veilen" nu hoeveel moet dit?
en ook gehoord van fluitpoorten enzo,,

hoe kan ik nu mijn cilinder een beetje tunen,
voor wat meer power te hebben ? ?

het merk van de cilinder is onbekend (49cc) kijk maar op de foto,,

http://www.mijnalbum.nl/Foto-ZFYWAGFW.jpg


goeten arno

Dit bericht is gewijzigd door arno_honda_M op 2-4-2009 om 22:15 uur.

Dit bericht is gewijzigd door arno_honda_M op 2-4-2009 om 22:16 uur.
 

Ronald125cc 2-4-2009 22:17 Print reply

Posts: 1259
ik zou me eerder druk maken over dat vliegwiel van je
een kwaal van honda brommers vliegwiel speling
zoek maar es op, genoeg topics er over te vinden...
 
Pak ik kopstart, Flikkert er 1 voor me !
Tim_DR 2-4-2009 22:38 Print reply

Posts: 196
jij hebt het over speling op de krukaslagers, dat kan je voelen door wat aan je vliegwiel te wikkelen.
bij hem is dus gwn zn moer van zn vliegwiel losgetrilt en zat zn vliegwiel wat los, een heel verschil :P
 
mtx-motard 2-4-2009 22:39 Print reply

Posts: 14947
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ronald125cc
ik zou me eerder druk maken over dat vliegwiel van je
een kwaal van honda brommers vliegwiel speling
zoek maar es op, genoeg topics er over te vinden...

vliegwiel speling bestaat niet, het is linker krukas-lager speling

je vliegwiel moet je gewoon HEEL vast zetten, dan is het goed.

die cilinder van je is een imitatie 50cc (of 70cc)

beter ga je hem niet tjoenen want als ik het zo lees weet je van niks. gegarandeerd dat het mis gaat.
 
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami
De Schout 2-4-2009 22:41 Print reply
Posts: 5327
als hij eerst het grote poortmappen timingen en tunen topic, of hoe het ook weer heet doorspit, daarna gerichte vragen stelt moet het wel goedkomen om cilinder een beetje te tunen.
 
tune tweak fiddle bang bummer
kenny77 2-4-2009 23:02 Print reply

Posts: 29286
Als ik het zo zie lijkt het me een airsal cilinder die zijn standaard blank.
(maarja kan natuurlijk ook later blank zijn gemaakt.)
Hoe zien de poorten eruit?
Van airsal is

inlaatkant en groter rond gat (beneden) met daarboven 2 kleine poortjes
Dan aan de zijkant gewoond aan elke kant 2 grotere spoelpoorten en dan een ovale uitlaatpoort.

Edit: airsal heeft een nikasil wand trouwens.
zuigers voor aisal zijn iets van 15 euro, maar je kunt deze cilinder niet honen.

Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 2-4-2009 om 23:03 uur.
 
mtx-motard 2-4-2009 23:05 Print reply

Posts: 14947
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Als ik het zo zie lijkt het me een airsal cilinder die zijn standaard blank.
(maarja kan natuurlijk ook later blank zijn gemaakt.)
Hoe zien de poorten eruit?
Van airsal is

inlaatkant en groter rond gat (beneden) met daarboven 2 kleine poortjes
Dan aan de zijkant gewoond aan elke kant 2 grotere spoelpoorten en dan een ovale uitlaatpoort.

Edit: airsal heeft een nikasil wand trouwens.
zuigers voor aisal zijn iets van 15 euro, maar je kunt deze cilinder niet honen.

Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 2-4-2009 om 23:03 uur.

cil kop is ook blank, dus wss gestraald

en er staat 49cm3 op, nou dan weet je genoeg
 
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami
kenny77 2-4-2009 23:46 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mtx-motard
[...]

cil kop is ook blank, dus wss gestraald

en er staat 49cm3 op, nou dan weet je genoeg


Dat zou ook nog kunne , ik dacht dat er op de airsal ook 49cm3 stond.
 
faffiezwaffie 3-4-2009 7:48 Print reply

Posts: 112
wat is er dan als er 49 cc op staat,, is het dan imitatie ??
 
er is maar één gas,, en dat is vol gas!
arno_honda_M 3-4-2009 8:44 Print reply
Posts: 319
hier zijn wat foto's van de poorten van de cilinder,,

is het airsal ofzo? (het is een 50cc) (bij mijn wete is deze cilinder al gehoond geweest)

kan ik deze wat tunen dan als ik een goede map heb ?

http://www.mijnalbum.nl/Foto-WQK67PO7-D.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-KZTZGINV-D.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-ACA7MTEJ-D.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-PNODXOS6-D.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-ZMRHGMM4-D.jpg





grtz arno

Dit bericht is gewijzigd door arno_honda_M op 3-4-2009 om 8:45 uur.
 
kenny77 3-4-2009 9:16 Print reply

Posts: 29286
Is inderdaad geen airsal.

lijkt me zoals mtx-motard als zei het gewoon een immi is.
Als hij boring 45mm heeft is het een 70cc.
(al lijkt me het hemd dikte meer op een 50cc)

En om aan een immi cilinder 55 euro aan uit te geven , is het persoonlijk niet waard, aangezien nieuwe nog iets minder kosten.

Aanpassen aan immi cilinder , daar weet ikkejw veel van af.
 
arno_honda_M 12-4-2009 21:23 Print reply
Posts: 319
ik ben tog van plan om dit cilindertje te tunen

-ik kan al een grotere carbu kopen van een maat

-ik heb al gehoord van de twee spijltjes in de kanalen van in de voet van de cilinder scherper te maken, hoe scherp mag dit zijn?
http://www.mijnalbum.nl/Foto-O6UEPPA4-D.jpg

-en mag ik de opening in de cilinder veranderen bij de inlaat?
http://www.mijnalbum.nl/Foto-LPLXORDG-D.jpg
zo bijvoorbeeld?:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-RFRFZTAA-D.jpg

- hoeveel en wat kan ik aan mijn poorten veranderen?
uitlaatpoort wat hoger/breder? hoeveel mischien?
http://www.mijnalbum.nl/Foto-QHDLOWFG-D.jpg

op voorhand al bedankt
groetjes arno

Dit bericht is gewijzigd door arno_honda_M op 12-4-2009 om 21:24 uur.
 
Derbi-Olaf 12-4-2009 21:30 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: arno_honda_M
ik ben tog van plan om dit cilindertje te tunen

-ik kan al een grotere carbu kopen van een maat

-ik heb al gehoord van de twee spijltjes in de kanalen van in de voet van de cilinder scherper te maken, hoe scherp mag dit zijn?
http://www.mijnalbum.nl/Foto-O6UEPPA4-D.jpg

-en mag ik de opening in de cilinder veranderen bij de inlaat?
http://www.mijnalbum.nl/Foto-LPLXORDG-D.jpg
zo bijvoorbeeld?:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-RFRFZTAA-D.jpg

- hoeveel en wat kan ik aan mijn poorten veranderen?
uitlaatpoort wat hoger/breder? hoeveel mischien?
http://www.mijnalbum.nl/Foto-QHDLOWFG-D.jpg

op voorhand al bedankt
groetjes arno

Dit bericht is gewijzigd door arno_honda_M op 12-4-2009 om 21:24 uur.

aan het inlaattraject zou ik niet te veel doen
ik zou gewoon de uitlaatpoort wat omhoog halen en verbreden, daar win je het meetse mee
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
arno_honda_M 12-4-2009 21:38 Print reply
Posts: 319
(uitlaatpoort) hoeveel breder en hoger?
hoe scherp zou ik de spijltjes in de voet van de cilinder maken?

grtz

Dit bericht is gewijzigd door arno_honda_M op 12-4-2009 om 21:38 uur.
 
Derbi-Olaf 12-4-2009 21:39 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: arno_honda_M
(uitlaatpoort) hoeveel breder en hoger?
hoe scherp zou ik de spijltjes in de voet van de cilinder maken?

grtz

Dit bericht is gewijzigd door arno_honda_M op 12-4-2009 om 21:38 uur.

inlaat-traject moet je gewoon flowen, dat moet je zelf een beetje proberen aan te voelen

Als je een poortmapje geeft zal ik voor je kijken hoeveel je hem kan verbreden en verhogen

 
Heeft een SOHC in z'n broek!
De Schout 12-4-2009 21:42 Print reply
Posts: 5327
spijltjes gewoon met rust laten. zorg wel dat je poorten mooi even groot zijn als die van t carter. en die scherpe overgang weghalen tussen spoelkanaal en cilinderhemd.

uitlaat iets van 67% van de boring maximaal. en blowdown naar graad of 30 ofzo, dan zal het wel een stuk lekkerder lopen.
 
tune tweak fiddle bang bummer

Dit topic is 1565 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved