Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Technical Forum - Topic #55669 - MT cilinder
|
Pagina 1 van 2
|
Dit topic is 1565 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
arno_honda_M |
2-4-2009 22:14 |
Posts: 319 |
vandaag heb ik wat voorgehad met de mt,,
ik reed, maar hij trok niet meer op zoals vroeger,
en ik hoorde een getik,
nu ineens wilt hij geen toeren meer doen en valt hij stil met een gigantisch tikkend lawaai,
nu ik haal men cilinder eraf maar deze ziet er nog heel goed uit, maar de zuiger al wat minder,
de rede dat hij tikkte heb ik ook al gevonden, het vligwiel was los getrilled
nu dat de cilinder en zuiger er tog af ligt ben ik van plan om de cilinder te laten honen en een nieuwe zuiger te steken (55¤) maar ik zou mijn cilinder wat willen tunen
nu, dit heb ik nog nooit gedaan, heb al gehoord van "de uitlaatpoort wat omhoog veilen" nu hoeveel moet dit?
en ook gehoord van fluitpoorten enzo,,
hoe kan ik nu mijn cilinder een beetje tunen,
voor wat meer power te hebben ? ?
het merk van de cilinder is onbekend (49cc) kijk maar op de foto,,
http://www.mijnalbum.nl/Foto-ZFYWAGFW.jpg
goeten arno
Dit bericht is gewijzigd door arno_honda_M op 2-4-2009 om 22:15 uur.
Dit bericht is gewijzigd door arno_honda_M op 2-4-2009 om 22:16 uur.
|
|
|
|
Ronald125cc |
2-4-2009 22:17 |
Posts: 1259 |
ik zou me eerder druk maken over dat vliegwiel van je
een kwaal van honda brommers vliegwiel speling
zoek maar es op, genoeg topics er over te vinden...
|
|
Pak ik kopstart, Flikkert er 1 voor me ! |
|
Tim_DR |
2-4-2009 22:38 |
Posts: 196 |
jij hebt het over speling op de krukaslagers, dat kan je voelen door wat aan je vliegwiel te wikkelen.
bij hem is dus gwn zn moer van zn vliegwiel losgetrilt en zat zn vliegwiel wat los, een heel verschil :P
|
|
|
|
mtx-motard |
2-4-2009 22:39 |
Posts: 14947 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Ronald125cc
ik zou me eerder druk maken over dat vliegwiel van je
een kwaal van honda brommers vliegwiel speling
zoek maar es op, genoeg topics er over te vinden...
vliegwiel speling bestaat niet, het is linker krukas-lager speling
je vliegwiel moet je gewoon HEEL vast zetten, dan is het goed.
die cilinder van je is een imitatie 50cc (of 70cc)
beter ga je hem niet tjoenen want als ik het zo lees weet je van niks. gegarandeerd dat het mis gaat.
|
|
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami |
|
De Schout |
2-4-2009 22:41 |
Posts: 5327 |
als hij eerst het grote poortmappen timingen en tunen topic, of hoe het ook weer heet doorspit, daarna gerichte vragen stelt moet het wel goedkomen om cilinder een beetje te tunen.
|
|
tune tweak fiddle bang bummer |
|
kenny77 |
2-4-2009 23:02 |
Posts: 29286 |
Als ik het zo zie lijkt het me een airsal cilinder die zijn standaard blank.
(maarja kan natuurlijk ook later blank zijn gemaakt.)
Hoe zien de poorten eruit?
Van airsal is
inlaatkant en groter rond gat (beneden) met daarboven 2 kleine poortjes
Dan aan de zijkant gewoond aan elke kant 2 grotere spoelpoorten en dan een ovale uitlaatpoort.
Edit: airsal heeft een nikasil wand trouwens.
zuigers voor aisal zijn iets van 15 euro, maar je kunt deze cilinder niet honen.
Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 2-4-2009 om 23:03 uur.
|
|
|
|
mtx-motard |
2-4-2009 23:05 |
Posts: 14947 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Als ik het zo zie lijkt het me een airsal cilinder die zijn standaard blank.
(maarja kan natuurlijk ook later blank zijn gemaakt.)
Hoe zien de poorten eruit?
Van airsal is
inlaatkant en groter rond gat (beneden) met daarboven 2 kleine poortjes
Dan aan de zijkant gewoond aan elke kant 2 grotere spoelpoorten en dan een ovale uitlaatpoort.
Edit: airsal heeft een nikasil wand trouwens.
zuigers voor aisal zijn iets van 15 euro, maar je kunt deze cilinder niet honen.
Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 2-4-2009 om 23:03 uur.
cil kop is ook blank, dus wss gestraald
en er staat 49cm3 op, nou dan weet je genoeg
|
|
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami |
|
kenny77 |
2-4-2009 23:46 |
|
faffiezwaffie |
3-4-2009 7:48 |
Posts: 112 |
wat is er dan als er 49 cc op staat,, is het dan imitatie ??
|
|
er is maar één gas,, en dat is vol gas! |
|
arno_honda_M |
3-4-2009 8:44 |
|
kenny77 |
3-4-2009 9:16 |
Posts: 29286 |
Is inderdaad geen airsal.
lijkt me zoals mtx-motard als zei het gewoon een immi is.
Als hij boring 45mm heeft is het een 70cc.
(al lijkt me het hemd dikte meer op een 50cc)
En om aan een immi cilinder 55 euro aan uit te geven , is het persoonlijk niet waard, aangezien nieuwe nog iets minder kosten.
Aanpassen aan immi cilinder , daar weet ikkejw veel van af.
|
|
|
|
arno_honda_M |
12-4-2009 21:23 |
|
Derbi-Olaf |
12-4-2009 21:30 |
Posts: 14999 |
|
|
Heeft een SOHC in z'n broek! |
|
arno_honda_M |
12-4-2009 21:38 |
Posts: 319 |
(uitlaatpoort) hoeveel breder en hoger?
hoe scherp zou ik de spijltjes in de voet van de cilinder maken?
grtz
Dit bericht is gewijzigd door arno_honda_M op 12-4-2009 om 21:38 uur.
|
|
|
|
Derbi-Olaf |
12-4-2009 21:39 |
Posts: 14999 |
|
|
Heeft een SOHC in z'n broek! |
|
De Schout |
12-4-2009 21:42 |
Posts: 5327 |
spijltjes gewoon met rust laten. zorg wel dat je poorten mooi even groot zijn als die van t carter. en die scherpe overgang weghalen tussen spoelkanaal en cilinderhemd.
uitlaat iets van 67% van de boring maximaal. en blowdown naar graad of 30 ofzo, dan zal het wel een stuk lekkerder lopen.
|
|
tune tweak fiddle bang bummer |
|
Dit topic is 1565 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 1 van 2
|
|