Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Schatting top NSR-II met GE2 cilinder

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 879 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #55662 - Schatting top NSR-II met GE2 cilind...
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1180 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Voetentje 2-4-2009 20:23 Print topicpost

Posts: 2356
Hoi, ik heb een 4 bak NSR-II die nu ongv. 60 rijd, hij trekt nu ook vrij langzaam op. Er zit een ori. uitlaat op en ik heb een GE2 cilinder (was toch sneller als normaal ofzwo?). Als ik 60 rij in z'n 4 dan draait ie ongv. 5,500 toeren. Wat zou ongv. de top zijn als ik er een groter spruitstuk, carb. en een snellere uitlaat er op zou zetten? (Heb nog een proma liggen).
 
NSR en MTX onderdelen te koop PM bij intresse

markhispania3 2-4-2009 20:34 Print reply

Posts: 1971
5500 toeren? daar valt toch wel wat meer uit te trekken.
 
Voetentje 2-4-2009 20:36 Print reply

Posts: 2356
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: markhispania3
5500 toeren? daar valt toch wel wat meer uit te trekken.


Dat leek mij ook, hij klinkt nu ook heel rustig.
 
NSR en MTX onderdelen te koop PM bij intresse
tsxhunter 2-4-2009 20:37 Print reply

Posts: 9332
hangt er van af hoeveel mm carb en wat voor uitlaat he
 
gjin mâlder guod as froulju, men kin der net mei oerwei en men kin der net sûnder.
Menu2t 2-4-2009 20:37 Print reply

Posts: 2815
Ge2 kan ook sloom zijn. Ik denk ook dat je gewoon een slome Ge2 hebt. Met een snelle uitlaat loopt hij hooguit 70. De rest van je plannen zal weinig invloed hebben op de topsnelheid.
 
NSR Supersprint special!
De Schout 2-4-2009 20:43 Print reply
Posts: 5327
als het zo'n duitse ge2 is zal t idd bij 65/70 teller wel ophouden.

de snelle ge2 loopt met 13mm en ori ontgrensde pijp 85 teller netjes afgesteld.
 
tune tweak fiddle bang bummer
Voetentje 2-4-2009 20:48 Print reply

Posts: 2356
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tsxhunter
hangt er van af hoeveel mm carb en wat voor uitlaat he


Zal eens kijken naar de carb en zoals ik al zei over de uitlaat:

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Voetentje
...Er zit een ori. uitlaat op...


Quote:
Oorspronkelijk gepost door: De Schout
als het zo'n duitse ge2 is zal t idd bij 65/70 teller wel ophouden.

de snelle ge2 loopt met 13mm en ori ontgrensde pijp 85 teller netjes afgesteld.


En hoe kan ik zien welke GE2 ik heb?

Dit bericht is gewijzigd door Voetentje op 2-4-2009 om 20:48 uur.
 
NSR en MTX onderdelen te koop PM bij intresse
De Schout 2-4-2009 20:51 Print reply
Posts: 5327
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Voetentje
[...]


Zal eens kijken naar de carb en zoals ik al zei over de uitlaat:

[...]


[...]


En hoe kan ik zien welke GE2 ik heb?

Dit bericht is gewijzigd door Voetentje op 2-4-2009 om 20:48 uur.


kijk zowizo even of het een echte ge2 van honda is, dus checken of het hm tekentje in ovaal dingetje aan de zijkant bij de spoelers op de cilinder staat.

als het echte honda is even uitlaat eraf en iner kijken/voelen. bij een trage krijg je amper je pinkt in het uitlaatkanaal...

edit: charma ed. staat ook ge2 op. maar die moeten ook wel harder lopen dan 60km/h..


Dit bericht is gewijzigd door De Schout op 2-4-2009 om 20:53 uur.
 
tune tweak fiddle bang bummer
Voetentje 2-4-2009 20:59 Print reply

Posts: 2356
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: De Schout
[...]


kijk zowizo even of het een echte ge2 van honda is, dus checken of het hm tekentje in ovaal dingetje aan de zijkant bij de spoelers op de cilinder staat.

als het echte honda is even uitlaat eraf en iner kijken/voelen. bij een trage krijg je amper je pinkt in het uitlaatkanaal...

edit: charma ed. staat ook ge2 op. maar die moeten ook wel harder lopen dan 60km/h..


Dit bericht is gewijzigd door De Schout op 2-4-2009 om 20:53 uur.


Ik ben nie zo'n slimme kwa brommers dus wa zijn precies de spoelers?
 
NSR en MTX onderdelen te koop PM bij intresse
Derbi-Olaf 2-4-2009 21:01 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Voetentje
[...]


Ik ben nie zo'n slimme kwa brommers dus wa zijn precies de spoelers?

op zijkant van je cilinder, aan de onderkant (dus richting carters)
daar zou een honda-teken moeten staan ( HM )
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Voetentje 3-4-2009 7:15 Print reply

Posts: 2356
Ik zie wel een teken staan maar kan hier geen HM uitmaken. Het is jmmr dat mn broertje het fototoestel weer eens kwijt heeft gemaakt anders kon ik die uploaden.
 
NSR en MTX onderdelen te koop PM bij intresse
banus19 3-4-2009 13:16 Print reply

Posts: 425
gewoon 50 imi snel kopen..
 
Honda's are like: Rawr
konterbonker 23-4-2009 18:48 Print reply
Posts: 460
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Voetentje
Hoi, ik heb een 4 bak NSR-II die nu ongv. 60 rijd, hij trekt nu ook vrij langzaam op. Er zit een ori. uitlaat op en ik heb een GE2 cilinder (was toch sneller als normaal ofzwo?). Als ik 60 rij in z'n 4 dan draait ie ongv. 5,500 toeren. Wat zou ongv. de top zijn als ik er een groter spruitstuk, carb. en een snellere uitlaat er op zou zetten? (Heb nog een proma liggen).


Met de standaard honda cilinder, heb ik 16mm erondergedaan, snelle uitlaat, best zware vertanding en liep ik ong. 70 en daar deed hij ook best wel lang over..

Het beste kan je doen om een snellere cilinder erop tezetten..
Het liefst een buitenlandse GE2.. die van mij rijd nu ong. 105kmpu
geheel standaard.
 
Voetentje 23-4-2009 18:57 Print reply

Posts: 2356
Ik ben aan het proberen die van BIET over te kopen, een GE2 uit de SOBW.
Hou dan nog ff tijdelijk een 13mm erop. En koop een Homoet racing special.

Rij nu overigens 70 met de standaart vertanding (denk ik).
Blek blijkbaar dat er een GJOL cilinder op zit.

Dit bericht is gewijzigd door Voetentje op 23-4-2009 om 18:59 uur.
 
NSR en MTX onderdelen te koop PM bij intresse

Dit topic is 1180 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved