Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Brommer valt weg

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1119 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #55654 - Brommer valt weg
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1334 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

w0ut3r 2-4-2009 15:08 Print topicpost

Posts: 1350
Ik reed net van school vandaan naar huis...
En ongeveer op de helft (na 2 of 3km rijde) reed ik al een tijdje volgas en opeens begon die te dalen in toeren...
Net alsof die zegmaar niet genoeg benzine meer kreeg...

Dus ik neem wat gas terug en ga ff 100 meter wat rustiger rijden, daarna probeer ik nog een keer volgas te rijden en toen deed die het weer perfect...

Wat zou dit geweest kunnen zijn?

Vannochtend (voordat ik uit was) probeerde ik me brommer ook met de kickstart te starten maar dat deed die niet, toen aangelopen en toen ging die wel.. (misschien een verband tussen die 2 dingen )

Zouden het misschien me zuigerveren kunnen zijn?
Want der komt af en toe ook wel een vaag/ratelend geluid uit me cilinder?
 
www.TheGreenBoxz.nl

Tombrom 2-4-2009 15:11 Print reply

Posts: 15925
even cylinder eraf en checke
 
w0ut3r 2-4-2009 15:24 Print reply

Posts: 1350
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tombrom
even cylinder eraf en checke


ja, oke...
ff een paar vraagjes dan

Moet je je blok olie eruit halen als je je cilinder eraf wilt halen?

Kan je je zuiger laten zitten al wil je je zuigerveren controleren?

Hoe kan je zien of je zuigerveren versleten zijn?

(ik heb namelijk nog nooit me cilinder eraf gehaald )
 
www.TheGreenBoxz.nl
sathana 2-4-2009 15:34 Print reply

Posts: 1838
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: w0ut3r
[...]


ja, oke...
ff een paar vraagjes dan

Moet je je blok olie eruit halen als je je cilinder eraf wilt halen?

Kan je je zuiger laten zitten al wil je je zuigerveren controleren?

Hoe kan je zien of je zuigerveren versleten zijn?

(ik heb namelijk nog nooit me cilinder eraf gehaald )


nee
ja
en dan zien ze er gewoon ongezond uit xD

Dit bericht is gewijzigd door sathana op 2-4-2009 om 15:34 uur.
 
Nun das Warten hat ein Ende, leiht euer Ohr einer Legende.
Henk-88 2-4-2009 15:44 Print reply

Posts: 26703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: w0ut3r
[...]


ja, oke...
ff een paar vraagjes dan

Moet je je blok olie eruit halen als je je cilinder eraf wilt halen?

Kan je je zuiger laten zitten al wil je je zuigerveren controleren?

Hoe kan je zien of je zuigerveren versleten zijn?

(ik heb namelijk nog nooit me cilinder eraf gehaald )



Blokolie hoeft er niet uit idd, de zuiger kun je op de drijfstang laten zitten.
Om te kijken of je zuigerveren versleten zijn, kun je ze van je zuiger halen en in je cilinder doen en kijken hoeveel ruimte er zit bij de opening van de veer.
Weet niet meer hoeveel dat maximaal mag zijn iets van 0,2 of 0,5 mm, wie het weet die mag het zeggen.

Maar alleen iemand die het WEET uiteraard.
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
kenny77 2-4-2009 15:48 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Henk-88
[...]

Maar alleen iemand die het WEET uiteraard.


ik had het eerst opgemeten bij mijn uitgehonde cilinder met nieuwe zuiger en was 0.3mm

En 2 plaatjes.

versleten:





goed.

Edit: ow maximaal, die van mij was nieuw, ik ga eens even opzoeken wat in het werkplaatshandboek van de dt, als maximaal staat.


Edit2: Boekje zegt
minimaal 0.15mm
maximaal 0.35mm

Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 2-4-2009 om 15:54 uur.
 
w0ut3r 2-4-2009 15:48 Print reply

Posts: 1350
oke, bedankt
Ik ga zo is ff kijke.

Ik hoorde laatst trouwes ook iets dat je het met een compressiemeter kan testen... of is dat minder betrouwbaar?

En ik heb toch alleen een nieuwe kop en voetpakking nodig als ik me cilinder eruit haal?

Dit bericht is gewijzigd door w0ut3r op 2-4-2009 om 15:51 uur.
 
www.TheGreenBoxz.nl
Henk-88 2-4-2009 15:54 Print reply

Posts: 26703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: w0ut3r
En ik heb toch alleen een nieuwe kop en voetpakking nodig als ik me cilinder eruit haal?




Wel verstandig ja, mss ook nog een uitlaatpakking.
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
w0ut3r 2-4-2009 15:57 Print reply

Posts: 1350
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Henk-88
[...]



Wel verstandig ja, mss ook nog een uitlaatpakking.


oke

nog ff een laatste dingetje...
Hoef ik geen zuigerstop te gebruiken?
Kan die cilinder er gewoon zo af?
 
www.TheGreenBoxz.nl
w0ut3r 2-4-2009 16:00 Print reply

Posts: 1350
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
[...]

Edit: ow maximaal, die van mij was nieuw, ik ga eens even opzoeken wat in het werkplaatshandboek van de dt, als maximaal staat.


Edit2: Boekje zegt
minimaal 0.15mm
maximaal 0.35mm


Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 2-4-2009 om 15:54 uur.


hoe meet je dit in godsnaam op

 
www.TheGreenBoxz.nl
Henk-88 2-4-2009 16:00 Print reply

Posts: 26703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: w0ut3r
[...]


oke

nog ff een laatste dingetje...
Hoef ik geen zuigerstop te gebruiken?
Kan die cilinder er gewoon zo af?



Ja, zuigerstop is om iets van je krukas af te halen en dat ga je niet doen.

Bij montage de moertjes op de kop kruislings aandraaien.

Heeft niet iemand een faqje voor deze jongen?


Quote:
Oorspronkelijk gepost door: w0ut3r
hoe meet je dit in godsnaam op




Met een voelermaatje

Dit bericht is gewijzigd door Henk-88 op 2-4-2009 om 16:01 uur.
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
w0ut3r 2-4-2009 16:02 Print reply

Posts: 1350
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Henk-88
[...]



Ja, zuigerstop is om iets van je krukas af te halen en dat ga je niet doen.

Bij montage de moertjes op de kop kruislings aandraaien.

Heeft niet iemand een faqje voor deze jongen?


[...]



Met een voelermaatje

Dit bericht is gewijzigd door Henk-88 op 2-4-2009 om 16:01 uur.


lol, ik zat ook al naar een faq te zoeken , maar ik kon helaas niks vinde...

Maar i.i.g.... bedankt voor alle tips..
Ik ga der is ff mee aan de slag!

 
www.TheGreenBoxz.nl
Pixl 2-4-2009 16:05 Print reply

Posts: 3125
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: w0ut3r
[...]


lol, ik zat ook al naar een faq te zoeken , maar ik kon helaas niks vinde...

Maar i.i.g.... bedankt voor alle tips..
Ik ga der is ff mee aan de slag!



Schrijf evt. op wat je hebt gedaan zodat je natijd weer weet wat je moet doen om het weer in orde te krijgen !
 
So fuckin' what!?
Matthijsar50 2-4-2009 19:02 Print reply

Posts: 1029
- carburateur demonteren

- uitlaat demonteren

- KVS af laten lopen (boutje onderaan waterpomp losdraaien, komt het er uit)

- KVS slangen losdraaien

- kopmoeren losdraaien

nu kan de cilider+cilinderkop eraf gehaald worden.

cilinder monteren is iets moeilijker maar wel goed op letten dat je je zuigerveren goed monteert. ik zou de zuiger trouwens gewoon laten zitten, heb je ook geen kans dat je je pistonveertjes sloopt!

vergeet niet het koelsysteem af te vullen+ ontluchten. ontluchten doe je door je brommer te laten lopen en in de slangen te knijpen en weer los te laten, dan zie je belletjes verschijnen bij je radiateur.

als je zeker wil weten of ie goed ontlucht is, voel dan ff je radiateur of die warm word..
 
Peugeot 106 rallye ph2!
w0ut3r 2-4-2009 19:27 Print reply

Posts: 1350
Ik heb daarnet me cilinder eraf gehaald, maar toen ik me uitlaat eraf had gehaald hoorde ik dat er iets los zit in de uitlaat.
Ik denk zelf dat dit waarschijnlijk ook de oorzaak is van dat ratelend geluid... Het klinkt ook niet echt als een klein dingetje dat los zit maar meer als iets groots...

Ik heb er ff een filmpje van gemaakt,
ik weet... ziet er dom uit, maar daar gaat het ff niet om

http://s309.photobuc...current=P1020219.flv

Wat denken jullie hiervan...
zou dit dat ratelen veroorzaak kunnen hebben?
en misschien ook dat die vanmiddag plotseling fftjes in toeren wegzakte?

Ik ben toch maar doorgegaan om ook ff me zuigerveren te checken...
ik heb het nog niet opgemeten (vanafond ff voelermaat halen) maar zo op het eerste oog ziet het er wel goed uit...
tenminste beter dan die fotoos die hierboven stonden

hier nog ff wat fotoos:




En nog ff een dingetje...
Wat denken jullie van me zuiger??
Die ziet er toch ook nog prima uit?:






Dit bericht is gewijzigd door w0ut3r op 2-4-2009 om 19:29 uur.
 
www.TheGreenBoxz.nl
Martijn II - Forum en Sales Moderator 2-4-2009 20:23 Print reply

Posts: 9841
zuiger ziet er op het oog prima uit, maar dat zegt niets.

enige manier om het zeker te weten is opmeten met een micrometer maar ik neem aan dat je die niet hebt.

however, als je zuiger dusdanig versleten was dat ie ging kantelen (en dus rammelen) dan had je meer beschadiging gezien.

lijkt er wel op dat je zuigerveertjes versleten waren, dus die sowieso vervangen.

En eerst de slotspeling opmeten voordat je ze monteert.

dus even los in je cilinder zetten en dan met een voelermaatje de speling meten... als je dat boven-midden-onderin de cilinder doet kun je meteen zien of je cilinder versleten is (want als daar 0.05 tussen zit kun je er vanuitgaan dat het aardig versleten is).

hij slijt overigens boven het meest...dus onderin is eigenlijk je basis.

 
Too cool for school!

Dit topic is 1334 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved