Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Begin Forum - Topic #55649 - erg veel rook uit de uitlaat..
|
Pagina 1 van 1
|
Dit topic is 8299 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
gino-92 |
1-4-2009 23:21 |
Posts: 162 |
Ik heb laatst een Aprilia 50 tuono gekocht, hij had toen nog standaard uitlaat. Ik heb die uitlaat ontgrensd, uitgebrand en uitgespoten en er kwam veel drap uit. Nu ging ik dus rijden en kwam er erg veel rook uit..
Als ik hem start gebeurt er niets, 3minuutjes rijden, nog niets, maar wanneer de uitlaat warm wordt, rookt hij als een malle
Nu denk ik dus dat het water of benzine is dat er nog inzit door het schoonmaken. Het is witte rook en blijft ook nog doorroken als ik de brommer uitzet. Maar het zou dus ook een kapot olie pompje, kapotte koelvloeistofpakking of iets anders kunnen zijn
De brommer is helemaal standaard verder, de thermostaat meter geeft ook aan dat hij niet te warm wordt.
iemand een idee? roept u het maar!
Dit bericht is gewijzigd door gino-92 op 1-4-2009 om 23:23 uur.
|
|
|
|
Tommyofzo |
1-4-2009 23:23 |
Posts: 6934 |
|
|
|
|
Martijn II - Forum en Sales Moderator |
1-4-2009 23:26 |
Posts: 9841 |
thermostaatmeter kan hele verkeerde waarden aangeven als je koelvloeistof weg is, en die kan weggaan als ie meeverbrandt wordt, en dat geeft witte rook.
Het zou ook olie kunnen zijn, ondanks dat iedereen hier zal zeggen dat dat blauw rookt, wat wel waar is...maar soms is het onderscheid lastig te maken.
Het grote verschil zit meer in hoe de rook zich gedraagt... stoomachtige rook (koelwater, water, wd40) trekt gauw weg, is 'lichter' (qua gewicht, lastig uit te leggen maargoed) olierook beweegt zich wat slomer en 'zwaarder'...
eerst goed kijken of je koelvloeistofniveau niet aan het dalen is... als dat zo is is de oorzaak gauw gevonden.
Daarna kun je nog kijken of het ook zo rookt als je uitlaat eraf is... dan zit het probleem sowieso in je blok.
Het zou heel goed kunnen dat het een residu is van je schoonmaakpraktijken, maar dan zou het wle over moeten gaan.
Ik zou em nog lekker een tijdje laten lopen, desnoods lekker stuk gaan rijden dat alles goed warm wordt, en enorm goed je blokolie en koelvloeistofpeil in de gaten houden.. (zodat de boel niet klemloopt als ie één van de twee aan het opstoken is)
Een overenthousiaste oliepomp kan niet zoveel kwaad, behalve dat er weer wat meer kool en prut ontstaat, maar hij zal er niet door vastlopen.
|
|
Too cool for school! |
|
Ricvdp |
2-4-2009 11:28 |
Posts: 37 |
Van een overactieve oliepomp gaat je bougie wel snel kaput. Maar heb je met iets op oliebasis gewerkt om je uitlaat schoon te krijgen ofzo? Olie brandt wel met blauwe rook maar als het alleen dampt is het meestal dichte witte zware rook.
Zie bijv http://www.youtube.com/watch?v=L2r0z81sQGc
|
|
|
|
Joel_koningslust |
2-4-2009 12:52 |
Posts: 14514 |
je moet eerst goed gaan kijken waar het vandaan komt en wat het is
dus ff de rook checken. martijn schreef al waar je het een ent ander aan kunt herkennen. uit de geur en smaak kun je vaak ook al merken wat je aan het verbranden bent
en ff je blokolie chekken/peilen ( versnellingbakolie )
kvs ff pijlen
temperatuur ff goed in de gaten houden enzo.
als je dan weet wat het probleem is dan ga je pas grotere delen demonteren/testen. omdat het best een heel klein probleem kan zijn
heb je trouwends de uitlaat schoongemaakt met de demper er nog op?
|
|
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting. |
|
gino-92 |
2-4-2009 13:57 |
Posts: 162 |
Nee ik heb de demper appart uitgebrand. Verder ruiken de uitlaat gassen normaal, niet extreem naar benzine of iets anders, en is het gewoon vluchtige witte rook.. Ik zou ff gaan letten op me oliepijl en koelvloeistof checken,de rest in de gaten houden, en checken of de pakking in de cillinderkop nog heel is
danku
|
|
|
|
gino-92 |
2-4-2009 15:11 |
Posts: 162 |
Ik heb net nog eens goed aan de uitlaat gassen geroken, en het ruikt een beetje zoetig. Betekent dit dat er koelvloeistof in me cillinder komt en verbrand wordt? Wat en hoe moet ik doen om het roken te stoppen? Nieuwe pakkingen er in?
alvast bedankt
Dit bericht is gewijzigd door gino-92 op 2-4-2009 om 15:12 uur.
|
|
|
|
Ryon |
2-4-2009 15:59 |
Posts: 950 |
Koelvloeistof is idd zoetig, dus dat zou het dan kunnen zijn.
|
|
Høken is normaal |
|
gino-92 |
2-4-2009 18:44 |
Posts: 162 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Ryon
Koelvloeistof is idd zoetig, dus dat zou het dan kunnen zijn.
Maar het is vreemd want hij begint pas te roken als die erg warm is. Want me uitlaat wordt gloeiend heet, en dan gaat die roken
|
|
|
|
Pixl |
2-4-2009 18:45 |
Posts: 3125 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: gino-92
[...]
Maar het is vreemd want hij begint pas te roken als die erg warm is. Want me uitlaat wordt gloeiend heet, en dan gaat die roken
misschien je uitlaat eens uitbranden? Kan zijn dat er oude olie aan de binnenkant is aangekoekt.
|
|
So fuckin' what!? |
|
Joel_koningslust |
2-4-2009 18:46 |
Posts: 14514 |
lijkt me dan idd koelvloeistof. ik zou zeggen. proef eens een keer aan de uitlaatgassen. dan weet je het gouw genoeg
|
|
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting. |
|
Devil_NL |
2-4-2009 18:47 |
Posts: 61 |
wat is er vreemd aan dat als hij warm is dat hij dan pas gaat roken:P... Das toch logisch als het verdampt of ligt dat aan mij :p
|
|
Je hebt een snor. |
|
tsxhunter |
2-4-2009 18:48 |
Posts: 9332 |
gewoon tijdje laten lopen, denk dat er olie of iets in de uitlaat zit wat ff moet verbranden.
|
|
gjin mâlder guod as froulju, men kin der net mei oerwei en men kin der net sûnder. |
|
Thijsje |
2-4-2009 18:54 |
Posts: 1687 |
controleer eerst ff je kvs pijl..
assie nog vol is mooi warmrijden enzo..
wel góed blijven controleren.
|
|
http://www.youtube.com/watch?v=8NcqvivbcB8 |
|
Dit topic is 8299 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 1 van 1
|
|