Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - gasgeven is een hele opgave...

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1411 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #55648 - gasgeven is een hele opgave...
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 2009 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Markjo 1-4-2009 23:30 Print reply

Posts: 1061
maar dan heb je nog het ontluchtingsgaatje naast je gasschuif

je hebt gelijk over het vroege sluiten, dan loopt ie op een bodempie benzine onderin je vlotter.

Maar hoe 'nieuw' is die carb eigenlijk?
is 't nou een keihin of niet?

Dit bericht is gewijzigd door Markjo op 1-4-2009 om 23:31 uur.
 
iemand wat te draaien/frezen/stralen? -->PM! groeten Mark. check m'n projecten
erocs 1-4-2009 23:36 Print reply

Posts: 30
klopt ook weer allemaal maar hij had het erover dat hij niet goed loopt als je naald niet goed zit kan hij ook bagger lopen zonder dat hij overloopt.

effe buiten dit, ik heb eens gezien dan bij een motor na winterstalling de cilinders helemaal vol zaten met benzine.
leuk als ie dan start
 
Martijn II - Forum en Sales Moderator 1-4-2009 23:39 Print reply

Posts: 9841
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: erocs
klopt ook weer allemaal maar hij had het erover dat hij niet goed loopt als je naald niet goed zit kan hij ook bagger lopen zonder dat hij overloopt.

effe buiten dit, ik heb eens gezien dan bij een motor na winterstalling de cilinders helemaal vol zaten met benzine.
leuk als ie dan start


rara hoe kan dat, want markjo beweert dus dat het uit de overloop moet komen dan

maar ik heb het ook gezien bij motoren... vooral als ze scheef staan kan dat gebeuren omdat de vlotter en overloop dan bagger werken.

markjo, dat ontluchtingsgaatje van de gasschuif zit bij mijn weten vrij hoog... zodra het benzinepeil al in je venturi komt loopt het je cilinder in...
 
Too cool for school!
Markjo 1-4-2009 23:40 Print reply

Posts: 1061
niet de vlotter- en de gasnaald door elkaar halen he

@Martijn
de benzine moet eerst door je sproeier heen, voordat de cilinder vol kan lopen, zorgt de druk van de benzine uit je tank er wel voor dat 't uit de ontluchting komt

Dit bericht is gewijzigd door Markjo op 1-4-2009 om 23:41 uur.
 
iemand wat te draaien/frezen/stralen? -->PM! groeten Mark. check m'n projecten
Martijn II - Forum en Sales Moderator 1-4-2009 23:49 Print reply

Posts: 9841
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Markjo
niet de vlotter- en de gasnaald door elkaar halen he

@Martijn
de benzine moet eerst door je sproeier heen, voordat de cilinder vol kan lopen, zorgt de druk van de benzine uit je tank er wel voor dat 't uit de ontluchting komt

Dit bericht is gewijzigd door Markjo op 1-4-2009 om 23:41 uur.

zodra het door je spoeier heen komt komt het in je venturi.
iig als het door de sproeierbuis heenkomt bedoel ik
en daarna komt het pas bij je gasschuif

wie haalt gasnaald en vlotternaald door elkaar btw? dat volg ik niet helemaal

 
Too cool for school!
erocs 1-4-2009 23:54 Print reply

Posts: 30
carb. heeft een overloop ja, maar hoeft niet altijd en kan verstopt zitten.
maar ik denk dat de orginele topic starter wel effe vooruit kan haha

gewoon morgen effe de carb eraf halen en checken of alles erin zit en goed zit.
sproeier 110 moet volgens mij voldoende zijn, kan zijn dat je gewoon kleiner moet.

Groetjes E
 
Markjo 1-4-2009 23:55 Print reply

Posts: 1061
dat was erocs btw

klopt, maar je ziet 't gouw zat als 't uit je ontluchting komt
 
iemand wat te draaien/frezen/stralen? -->PM! groeten Mark. check m'n projecten
rik hulkenberg 1-4-2009 23:58 Print reply

Posts: 10029
als je vlotterblijft hangen en overloop is verstopt moet je het nog wel ergens zien uitkomen
en je krijgt hem dan geen eens gestart kats verzopen
ja spreek uit ervaring
 
erocs 2-4-2009 0:00 Print reply

Posts: 30
Misschien blijft ie niet hangen maar werkt het niet zoals het hoort?
 
Martijn II - Forum en Sales Moderator 2-4-2009 0:00 Print reply

Posts: 9841
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: rik hulkenberg
als je vlotterblijft hangen en overloop is verstopt moet je het nog wel ergens zien uitkomen
en je krijgt hem dan geen eens gestart kats verzopen
ja spreek uit ervaring


ja en zoals jij het meemaakt gaat het zeker altijd? ding kan toch ook nét niet goed afsluiten of wat dan ook... betekent niet dat dat ding het altijd meteen helemaal niet meer doet.

markjo, waar zit die ontluchting bij zo'n keihin?, zoals ik al zei, het benzinepeil kan eigenlijk niet boven je sproeierbuis uitkomen omdat het dan direct je cilinder (en luchtfilter) inloopt... uit alles wat daarboven ligt kan dus nooit benzine overlopen.

 
Too cool for school!
Markjo 2-4-2009 0:00 Print reply

Posts: 1061
als je gelezen heb, heb je ook nog een ontluchting.

de kans dat ze beide verstopt zitten is wel heel klein...

btw dan ben je wel een beunhaas
 
iemand wat te draaien/frezen/stralen? -->PM! groeten Mark. check m'n projecten
erocs 2-4-2009 0:11 Print reply

Posts: 30
De meeste hier zijn ook hobbyisten daar ben ik er een van hehe
op een keihin zit aan de zijkant ontluchting en overloop vlotterbak onderzijde geloof ik...
maar zoals ik al typte kan het zijn dat het niet werkt zoals het moet.
18 mm keihin 70cc , sproeier 160 165? of is dat TE groot
of gewoon veel kleiner 100 110


 
Martijn II - Forum en Sales Moderator 2-4-2009 0:17 Print reply

Posts: 9841
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: erocs
De meeste hier zijn ook hobbyisten daar ben ik er een van hehe
op een keihin zit aan de zijkant ontluchting en overloop vlotterbak onderzijde geloof ik...
maar zoals ik al typte kan het zijn dat het niet werkt zoals het moet.
18 mm keihin 70cc , sproeier 160 165? of is dat TE groot
of gewoon veel kleiner 100 110




jo dat ding heeft 2 flinke zijkanten ik bedoel zit ie bijv. 1 cm onder het hoogste punt? halverwege bij de gasschuif? ter hoogte van de venturi? onder de venturi?

 
Too cool for school!
erocs 2-4-2009 0:21 Print reply

Posts: 30
Waar jij hem wilt.. heb je 4 mm boortje ?
 
rik hulkenberg 2-4-2009 0:23 Print reply

Posts: 10029
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Martijn II
[...]


ja en zoals jij het meemaakt gaat het zeker altijd? ding kan toch ook nét niet goed afsluiten of wat dan ook... betekent niet dat dat ding het altijd meteen helemaal niet meer doet.

markjo, waar zit die ontluchting bij zo'n keihin?, zoals ik al zei, het benzinepeil kan eigenlijk niet boven je sproeierbuis uitkomen omdat het dan direct je cilinder (en luchtfilter) inloopt... uit alles wat daarboven ligt kan dus nooit benzine overlopen.


als je de vlotterbak los hebt zit binnenin zo'n messing buisje dat is de overloop
als je vlotter blijft hangen stroomt het daar overheen en komt het aan de onderkant weer uit
 

Dit topic is 2009 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved