Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Handschakel Moto guzzi

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 857 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #55618 - Handschakel Moto guzzi
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 2436 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

erocs 1-4-2009 1:19 Print topicpost

Posts: 30
Hoi,

Ik heb een 50cc motoguzzi, 3 wieler zoals in de sisi reclame.
Dit ding is uit de jaren 50, zonder frame nummer nog.. bepaalde serie geweest.

Nu krijg ik de handschakeling niet afgesteld, ik wil hem aan de praat krijgen zodat ik er een verkoopwagen van kan maken, en rdw laten keuren.

Probleem: 1 hevel, soort T stuk op het blok, stukje daarvandaan bevestigingspunten voor de 2 kabels.
Aan deze kabels zitten kabelklemmetje die je kunt vastschroeven dus ook afstellen.

Ik krijg hem in zijn vrij, 0 nu trek ik de kabeltjes strak en schroef ik ze weer vast en kan ik hem in zijn 1 krijgen(handle slag omhoog), met een beetje geluk ook in zijn 2(door z'n neutraal handle naar beneden).... dit is wat ik denk het kan ook zijn dat ik hem in zijn 2 en 3 zet ipv 1 en 2 .
Verder de handle naar beneden draaien dus naar zijn 3 of 4 (achteruit) is niet mogenlijk, hij blijft steken op 2,5 kan gewoon niet verder draaien en de hevel ook niet verder naar achter (verder gedraaid dus) krijgen.

Weet iemand in hemelsnaam hoe ik die oude koffiemolen weer aan de praat krijg?
Starten doet ie al als je de kickstarter alleen al aankijkt dus dat is geen probleem, maar die vernellingen, ben er al uren zoet mee geweest.. maar krijg hem niet in andere versnellingen ik heb wel eens alle versnellingen door elkaar gekregen dus als ik hem in zijn 3 zette ging ie achteruit haha of in zijn 1 stond ie in zijn 3 .


Ik hoop dat er hier wel iemand zit met verstand.

Groetjes Erik
 

sathana 1-4-2009 1:24 Print reply

Posts: 1838
soms moe je ff als die aan staat de koppeling een klein beetje loslaten... zodat ie lekker in elkaar schiet zegmaar... daarna kan je weer doorschakelen hoop ik... (of probeer je dit al rijdend?)

heb ik ook wel 's met me brom

dan sta ik in z'n 2... en wildie nie naar z'n vrij... moet ik ff de koppeling een heel klein beetje loslaten

Dit bericht is gewijzigd door sathana op 1-4-2009 om 1:25 uur.
 
Nun das Warten hat ein Ende, leiht euer Ohr einer Legende.
mcdronkz 1-4-2009 1:25 Print reply

Posts: 32777
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: sathana
soms moe je ff als die aan staat de koppeling een klein beetje loslaten... zodat ie lekker in elkaar schiet zegmaar... daarna kan je weer doorschakelen hoop ik... (of probeer je dit al rijdend?)

heb ik ook wel 's met me brom

dan sta ik in z'n 2... en wildie nie naar z'n vrij... moet ik ff de koppeling een heel klein beetje loslaten

Dit bericht is gewijzigd door sathana op 1-4-2009 om 1:25 uur.


Hoe komt dat dan ?
 
erocs 1-4-2009 1:35 Print reply

Posts: 30
ja snap ik, als hij niet goed gesteld is , dan is het een kwestie van gevoel :P

Maar goed, ik kan niet eens de handschakeling naar zijn 3 draaien, misschien als ik een waterpomptang gebruik, en als ik dan de kabels wat losser stel krijg ik hem niet in zijn 2..

snap niks van dit ding, het lijkt wel of dat T stuk(hevel) vast zit en niet verder kan schakelen naar zijn 3

Als iemand mij een soort van manual kan geven over hoe dat schakelsysteem over het algemeen werkt ben ik er, want dan kan ik er verder mee puzzelen.

maar dat ding is al 60 jaar oud bijna, en er zijn er misschien maar 2 in NL op dit moment, en misschien nog maar 5 over deze hele planeet en die staan in het museum.

dit issie

Dit bericht is gewijzigd door erocs op 1-4-2009 om 1:41 uur.

Dit bericht is gewijzigd door erocs op 1-4-2009 om 1:43 uur.
 
sathana 1-4-2009 1:37 Print reply

Posts: 1838
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: erocs
ja snap ik, als hij niet goed gesteld is , dan is het een kwestie van gevoel :P

Maar goed, ik kan niet eens de handschakeling naar zijn 3 draaien, misschien als ik een waterpomptang gebruik, en als ik dan de kabels wat losser stel krijg ik hem niet in zijn 2..

snap niks van dit ding, het lijkt wel of dat T stuk(hevel) vast zit en niet verder kan schakelen naar zijn 3

Als iemand mij een soort van manual kan geven over hoe dat schakelsysteem over het algemeen werkt ben ik er, want dan kan ik er verder mee puzzelen.

maar dat ding is al 60 jaar oud bijna, en er zijn er misschien maar 2 in NL op dit moment, en misschien nog maar 5 over deze hele planeet en die staan in het museum


ja maar als ik datzelfde heb met me brommer... kan je btr ff proberen... ik kan ook nie zomaar van 2 naar 4 schakelen daar moettie eerst eventjes voor draaien
 
Nun das Warten hat ein Ende, leiht euer Ohr einer Legende.
mcdronkz 1-4-2009 1:39 Print reply

Posts: 32777
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: sathana
[...]


ja maar als ik datzelfde heb met me brommer... kan je btr ff proberen... ik kan ook nie zomaar van 2 naar 4 schakelen daar moettie eerst eventjes voor draaien


Wat ?
 
Martijn II - Forum en Sales Moderator 1-4-2009 1:40 Print reply

Posts: 9841
als je een handleiding zoekt:

www.manuals.com/motoguzzi


Dit bericht is gewijzigd door Martijn II op 1-4-2009 om 1:41 uur.
 
Too cool for school!
erocs 1-4-2009 1:47 Print reply

Posts: 30
Zou idd wel makkelijk zijn als hij er zomaar bij staat, helaas zijn ze zeldzaam en dus geen manual van te vinden.

Algeme uitleg die in de buurt komt zou prima zijn, maar aangezien deze niet werkt op deze brommer zoek ik iemand met verstand van dit soort zaken.

Groet, E

Dit bericht is gewijzigd door erocs op 1-4-2009 om 1:48 uur.
 
mcdronkz 1-4-2009 1:48 Print reply

Posts: 32777
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: erocs
Zou idd wel makkelijk zijn als hij er zomaar bij staat, helaas zijn ze zeldzaam en dus geen manual van te vinden.

Algeme uitleg die in de buurt komt zou prima zijn, maar aangezien deze niet werkt op deze brommer zoek ik iemand met verstand van dit soort zaken.

Groet, E

Dit bericht is gewijzigd door erocs op 1-4-2009 om 1:48 uur.


Emocs, je moet op dit tekentje drukken en dan een bericht plaatsen, dan komt er een handleiding:
 
Martijn II - Forum en Sales Moderator 1-4-2009 1:56 Print reply

Posts: 9841
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mcdronkz
[...]


Emocs, je moet op dit tekentje drukken en dan een bericht plaatsen, dan komt er een handleiding: afbeelding



nou bij mij werkt het niet.

 
Too cool for school!
Henk-88 1-4-2009 1:58 Print reply

Posts: 26703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Martijn II
[...]


nou bij mij werkt het niet.



Wat werkt er WEL bij jou eig?
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
Saknet 1-4-2009 2:26 Print reply

Posts: 10355
http://www.3wheelers.com/motog.html

is het die dingotre?

als je italiaans kan..

http://www.motomanua...uso/MOTO%20GUZZI.htm

hier staat nog een ik dacht gebruikte handleiding

nee een nieuwe zelfs

http://www.motomanuali.com/english%20.htm

Dit bericht is gewijzigd door Saknet op 1-4-2009 om 2:45 uur.
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
sathana 1-4-2009 3:15 Print reply

Posts: 1838
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Saknet
http://www.3wheelers.com/motog.html

is het die dingotre?

als je italiaans kan..

http://www.motomanua...uso/MOTO%20GUZZI.htm

hier staat nog een ik dacht gebruikte handleiding

nee een nieuwe zelfs

http://www.motomanuali.com/english%20.htm

Dit bericht is gewijzigd door Saknet op 1-4-2009 om 2:45 uur.


moettie wel enigzins engels kunnen xd
 
Nun das Warten hat ein Ende, leiht euer Ohr einer Legende.
erocs 1-4-2009 12:28 Print reply

Posts: 30
Hey bedankt man,

Het is en Furghino, Maar ik kan nergens een handleiding downloaden.

Groetjes Erik
 
Jozeff - Forum en Sales Moderator 1-4-2009 12:51 Print reply

Posts: 10835
kun je zonder kabels je handvat wel in alle standen krijgen?

Je moet iig kijken of je koppeling goed vrij komt, anders gaat het schakelen ook moeilijker.
Hoe de bak exact in elkaar zit zou ik niet durven zeggen.

Heb je er wel al mee gereden en al rijdende geschakelt?
Er zit olie in het blok?

 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
erocs 1-4-2009 13:15 Print reply

Posts: 30
Als ik alle 2 de kabels los haal kan ik het handvat ook helemaal draaien, ik heb hem nu staan zodat ik hem in zijn 1 kan draaien en door zijn neutraal naar zijn 2(denk ik want ik krijg hem alleen in hoge toeren van zijn plek kan dus ook zijn 2 en 3 zijn) verder kan ik het handvat niet draaien.. maar ik heb hem paar maanden geleden wel in zijn achteruit en andere versnellingen gekregen dus die hevel zit niet vast.

Wat ik me afvroeg , de hevel is een T vorm, Links een kabel en rechts, als ik de linkse aandraai kan ik hem in zijn 1 zetten doe ik de rechtse vast ook in zijn 2, maar kan ik handvat niet doordraaien naar zijn 3 of 4, de versnellingen zitten die verdeeld over de hevel bijv. links van de T 1 en 2, en rechts 3 en 4?

of links 1e rechts 2 3 4 ? dit laatste voorbeeld is zoals ik hem dus heb proberen te zetten omdat dit het logischste uit kwam met de kabels, als je hem in zijn 1 zet draai je de handle naar boven dus trek je in dit geval aan het linkse armpje van de T, draai je hem door naar zijn 2 trek je aan het rechtse armpje, zo lijkt mij dat ook van 3 en 4?

Of denk ik nu verkeerd en zitten de versnellingen eerlijk verdeelt op de T?

Groetjes Erik

 

Dit topic is 2436 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved