Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Honda houd in.

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 940 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #55612 - Honda houd in.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1637 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Derbi-Olaf 31-3-2009 20:15 Print topicpost

Posts: 14999
Het is nu inmiddels toch wel even geleden begonnen.
Mijn honda liep perfect, en ook betrouwbaar.

Tot ik eens in de regen heb gereden, sindsdien heeft 'ie geen power meer na 9000 toeren per minuut (,in zijn vrij trekt 'ie met moeite naar de 11, terwijl 'ie 12 eerst makkelijk haalde).
Na 9000 toeren LIJKT het alsof 'ie een te rijk mengsel krijgt, of een onregelmatige vonk. (ploffen)
Ook blijft 'ie nauwelijks meer stationair lopen .(luchtschroef helemaal uit, en de stationairschroef helemaal in, dan loopt 'ie nét stationair.)

Zowel met een te rijke als een te arme afstelling doet 'ie dat.


Wat ik al heb gedaan:

-vliegwielen gewisseld
-spoelen gewisseld (alle standen geprobeerd)
-verschillende CDI's getest
-Verschillende Bobines getest
-verschillende bougiekabel
-verschillende bougies
-Met en zonder choke gereden,maakt géén verschil
-carburateur schoon gemaakt
-verschillende membranen geprobeerd.
-en vast nog wel wat dingen



Dus, als jullie een idee hebben wat het kan zijn, laat maar wat weten, waarschijnlijk is het iets simpels waar ik zelf gewoon nog niet aan gedacht heb

Dit bericht is gewijzigd door Derbi-Olaf op 31-3-2009 om 20:15 uur.
 
Heeft een SOHC in z'n broek!

Banaan 31-3-2009 20:15 Print reply

Posts: 5725
Zuigerveren/zuiger/cilinder versleten?
 
Derbi-Olaf 31-3-2009 20:18 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Banaan
Zuigerveren/zuiger/cilinder versleten?

Vergeten te vermelden, compressie is nog goed, en de zuigerveer heeft nog maar enkele honderden kilometers gereden
ook geen warmloper o.i.d. mee gehad.
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Intenso 31-3-2009 20:29 Print reply

Posts: 2922
vocht bij je cdi enzo?
bougiedop droog van binnen?
andere bougie getest?
 
---Suzuki stuk voor stuk een sensatie---
Derbi-Olaf 31-3-2009 20:32 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Intenso
vocht bij je cdi enzo?
bougiedop droog van binnen?
andere bougie getest?


-verschillende CDI's getest
-Verschillende Bobines getest
-verschillende bougiekabel
-verschillende bougies



bougiedop is nog een verekdes goed idee om eens te proberen
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
mtx freak 31-3-2009 20:47 Print reply

Posts: 2711
water in je luchtfilter?

zou idd eerst naar je bougiedop kijken
 
Derbi-Olaf 31-3-2009 20:47 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mtx freak
water in je luchtfilter?

zou idd eerst naar je bougiedop kijken

Luchtfilter heb ik er momenteel zelfs even afliggen om te testen
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Thijsje 31-3-2009 21:01 Print reply

Posts: 1687
al onsteking verzet enzo?

hoeveel benzine heb je nog, en loopt dit er wel mooi uit ( uit je tank)

bougiedop vervangen?

bougie vervangen



 
http://www.youtube.com/watch?v=8NcqvivbcB8
Derbi-Olaf 31-3-2009 21:03 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Thijsje
al onsteking verzet enzo?

hoeveel benzine heb je nog, en loopt dit er wel mooi uit ( uit je tank)

bougiedop vervangen?

bougie vervangen




een groot deel van wat je vraagt heb ik al vermeld
Benzine loopt goed door, hij doet dit al enkele tank-beurten
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Derbi-Olaf 1-4-2009 11:38 Print reply

Posts: 14999
En inderdaad; het was iets heel simpels
nieuw bougiedopje en alles deed het weer
en dan te bedenken dat ik letterlijk AL de rest van het ontstekingsysteem al eens vervangen had
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Derbi-Olaf 2-4-2009 22:27 Print reply

Posts: 14999
Toch nog niet gefixt, hij wordt nog steeds geknepen.
Ik heb het idee dat 'ie koud wat verder door gaat in de toeren dan warm.
Morgen dus even een kleinere sproeier erinmikken en de gasnaald wat omhoog zetten (anders loopt 'ie onderin te arm).
Andere suggesties zijn nog altijd welkom
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
JeVeeHa 2-4-2009 22:29 Print reply

Posts: 537
Het zou inderdaad iets met het weer te maken kunnen hebben.

Edut, oh, ik zie dat het sinds het regenbuitje is gebeurd..
Vocht bij de stekkers van/naar CDI/bobine ed?

Dit bericht is gewijzigd door JeVeeHa op 2-4-2009 om 22:31 uur.
 
I'm Corrupt 2 The Core - Radium - Terminal Trauma
Derbi-Olaf 2-4-2009 22:32 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JeVeeHa
Het zou inderdaad iets met het weer te maken kunnen hebben.

Edut, oh, ik zie dat het sinds het regenbuitje is gebeurd..
Vocht bij de stekkers van/naar CDI/bobine ed?

Dit bericht is gewijzigd door JeVeeHa op 2-4-2009 om 22:31 uur.

Ik heb het gehele ontstekingssysteem al eens vervangen, op de kabelboom na. Ik heb een nieuwe hier liggen, dus die kan ik dan ook gelijk monteren.
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
mtx-motard 2-4-2009 23:07 Print reply

Posts: 14947
linker krukas keering?
cilinder en zuiger niet aan schijt?
koppakking?
uitlaatpakking?
 
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami
Frysk 2-4-2009 23:09 Print reply

Posts: 34930
Alle stekkertjes inspuiten met contact spray, kijken of er geen bloot stukje kabel tegen het frame aan komt.

keerring lek ?
Flink speling op de lagers (regenbui kan puur toeval zijn?)
pakking lek ? (lijkt me stug)

rookt ie ook veel meer ?

Dit bericht is gewijzigd door Frysk op 2-4-2009 om 23:11 uur.
 
giggitybyte
mtx-motard 2-4-2009 23:10 Print reply

Posts: 14947
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Frysk
Alle stekkertjes inspuiten met contact spray, kijken of er geen bloot stukje kabel tegen het frame aan komt.

tenzij het de groene kabel is
 
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami

Dit topic is 1637 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved