Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Elektronica Forum - na 'vernieuwing' naar sp. reg. nog maar 2.8 volt!!

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1065 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Elektronica Forum - Topic #55611 - na 'vernieuwing' naar sp. reg. nog ...
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1236 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Thijsje 31-3-2009 19:04 Print topicpost

Posts: 1687
hai

heb op mn mb het nieuwe type gemaakt.
voorheen met diode en weerstandjes, heb ik omgebouwd naar een spanningregelaar van NSR.

alleen heb ik nu zeer zwak licht, en meet maar ±2.8 volt... veel te weinig dus..

wát kan hier de oorzaak van zijn>




ik heb diode, accu, weerstandjes gedemonteerd tijdens het ombouwen..


bvd Mathijs
 
http://www.youtube.com/watch?v=8NcqvivbcB8

st.nyksterdriver 31-3-2009 21:17 Print reply
Posts: 3376
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Thijsje
hai

heb op mn mb het nieuwe type gemaakt.
voorheen met diode en weerstandjes, heb ik omgebouwd naar een spanningregelaar van NSR.

alleen heb ik nu zeer zwak licht, en meet maar ±2.8 volt... veel te weinig dus..

wát kan hier de oorzaak van zijn>




ik heb diode, accu, weerstandjes gedemonteerd tijdens het ombouwen..


bvd Mathijs

honda mb is 6 volt honda nsr is 12volt
 
Tommyofzo 31-3-2009 21:18 Print reply

Posts: 6934
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: st.nyksterdriver
[...]

honda mb is 6 volt honda nsr is 12volt

2.8 volt is geen 12 noch 6 volt dus dat maakt geen fuck uit.
 
mtx-motard 31-3-2009 21:20 Print reply

Posts: 14947
mt of mb is 6 volt is onzin. de weerstand etc maakt er 6 volt van. de onsteking leverd wel 35 volt (een keer gemeten)

jij hebt er nu zo'n nsr spanningsregelaar tussen, dus dan kapt ie die 35 volt om tot 12 volt.

controleer of je alles goed hebt, want 2,8 kan natuurlijk niet.
 
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami
Sypie_Honda 31-3-2009 21:26 Print reply

Posts: 13830
dit heb ik ook wel eens gehad met een brommer van tim, de lichtspoel was toen stuk.

al is een andere spanningsregelaar geprobeerd?
 
wat niet kan is nog niet uitgevonden.
Thijsje 31-3-2009 21:26 Print reply

Posts: 1687
@mtx motard, juist. zelf ook eens gemeten, kwam ook rond de 35/40 volt uit.

heb álles er tussenweg gehaald, dus accu, weerstanden en diode. dus van het oude kabelboom kan er niets meer de stroomvoltage belemmeren.


bij het kopen van de (2ehandse originele) sp. reg. kreeg ik een stekker bij met alle aansluitingen (de kleuren) is ook originele stekker dusdat zit ook wel goed.

is allemaal goed aangesloten, ben ik van overtuigd.


de manier hoe ik op 2.8volts uitkwam is:

multimeter pakken, knop gezet op 20 DCV.
klikkie doen

achterlicthje gedemonteerd, zwarte draad massa, rode op 1 van de 2 puntjes die er in zit. (het puntje van gewoon licht)
er kwam 2.84 te staan. afgerond dus 2.8volts..


sp. reg. naar de kloten ofzo??





@sypie:
nee, geen andere spannings regelaar getest, heb ze zelf niet op voorraad, en makkelijk bijkomen is het ook nog niet..
maar als jij het bij de hand gehad hebt, en er toen kapotte lichtspoel uitkwam, ga ik deze eerst even omwisselen.

heb ik volges mij nog wel liggen

morgen wat te doen

Dit bericht is gewijzigd door Thijsje op 31-3-2009 om 21:29 uur.
 
http://www.youtube.com/watch?v=8NcqvivbcB8
mtx-motard 31-3-2009 21:31 Print reply

Posts: 14947
gewoon lichtspoel ff meten dat hij 35/40 volt geeft. dan is die goed.
 
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami
Thijsje 31-3-2009 21:32 Print reply

Posts: 1687
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mtx-motard
gewoon lichtspoel ff meten dat hij 35/40 volt geeft. dan is die goed.

doe ik direct nog ff.

dat is gele draad, die bij osnteking wegkomt toch?

die ga ik nu ff doormeten iig :P
 
http://www.youtube.com/watch?v=8NcqvivbcB8
Thijsje 31-3-2009 21:47 Print reply

Posts: 1687
zo gele draad gemeten.
1.07 volt ghi. (volgas, stationair iets van 0.80/0.90 volt)

vond het nogal erg raar waarom ik achterlicht dan 2.8 volt had.. nog ff na gemeten, kwam daar stationair ook wel 0.80/0.90 volt uit, dus inderrrdaad, lichtspoel waarsch dood.



nu heb ik nog wel een lichtspoel, alleen is dit een imitatie.. ik heb nogal 'slechte' ervaring met imitatie onstekingen, maar die lichtspoel heb ik nooit gebruikt.


hier iemand die hier iets over kan vertellen?
gewoon monteren of ff andere zoeken?



 
http://www.youtube.com/watch?v=8NcqvivbcB8
-simon- 31-3-2009 21:53 Print reply

Posts: 8211
erop zetten en een ori zoeken?
als die immi het wel doet heb je in ieder geval ff licht.
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed
Thijsje 31-3-2009 22:03 Print reply

Posts: 1687
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: -simon-
erop zetten en een ori zoeken?
als die immi het wel doet heb je in ieder geval ff licht.

kheb nu ook wel licht.
alleen een kaarsje komt nog meer in de buurt van goed zicht
 
http://www.youtube.com/watch?v=8NcqvivbcB8
ikkejw 31-3-2009 22:40 Print reply

Posts: 9886
je moet op de spanningsregelaar alleen de gele en witte draad aansluiten, en dan meten op rood en groen.

het kan zijn dat je ergens kortsluiting maakt, waardoor er geen spanning meer over de lichten komt te staan (en dus ook niet over de meter). als je uit de regelaar wel netjes 12V meet is je lichtspoel en regelaar in ieder geval goed.

edit:

oh laat maar, ik had de laatste posts niet gelezen

btw, carbidlampen zijn de oplossing!

Dit bericht is gewijzigd door ikkejw op 31-3-2009 om 22:42 uur.
 
Preserve nature - Always wear a helmet
Saknet 1-4-2009 14:55 Print reply

Posts: 10355
ik had dit ook lag aan lichtspoel

toen mn sp reg ooit eens kapot was brande de lampjes gewoon door

Dit bericht is gewijzigd door Saknet op 1-4-2009 om 14:55 uur.
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.

Dit topic is 1236 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved