Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Voorvork lek?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1000 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #55588 - Voorvork lek?
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 11616 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

od-derbi 30-3-2009 17:51 Print topicpost
Posts: 28
Gaat hier om een derbi senda, kom er sinds vandaag achter dat olie uit de poot komt..

foto:


is hij lek of zo? ik heb niet super veel verstand van brommers dus wil bevestiging.

En als die lek is, wat moet ik hebben om hem te maken.

Alvast bedankt.
 

kenny77 30-3-2009 17:55 Print reply

Posts: 29286
ja, de keering moet dan vervangen worden.


Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 30-3-2009 om 17:55 uur.
 
mikeo26 30-3-2009 17:57 Print reply

Posts: 664
voorvork keerringen vervangen ja, vervang ze gelijk alletwee maar als je toch bezig bent
 
Nu bezig met mh ryz projectje:P
Gary - Forum en Gallery Moderator 30-3-2009 17:58 Print reply

Posts: 12846
Idd lek. Bij je bromboer een nieuwe voorvorkkeerring halen. Voor gereedschap wat je nodig hebt, heb je niets bijzonders nodig. Gewoon (imbus)sleutels en een tang. Ook een busje voorvorkolie halen. Er moet 270 ml in .
 
Echte mannen eten geen honing. Echte mannen kauwen bijen.....
suzuki rm 30-3-2009 18:43 Print reply

Posts: 1114
wel belangrijk bij vervangen van keerringen is, dat je altijd alle twee de poten moet doen en bij alle twee precies evenveel olie. anders kun je hebben dat je poten ongelijk veren en je wiel scheef gaat
 
ChielTZR 30-3-2009 18:46 Print reply

Posts: 6016
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: suzuki rm
wel belangrijk bij vervangen van keerringen is, dat je altijd alle twee de poten moet doen en bij alle twee precies evenveel olie. anders kun je hebben dat je poten ongelijk veren en je wiel scheef gaat


Tja, je wiel gaat er niet veel anders door staan. Maar je bedoelt zeker dat het niet fijn rijd etc.
 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
sathana 30-3-2009 18:48 Print reply

Posts: 1838
ik rijd aiglijk al best wel lang zo... grote gevolgen?

edit: heb het al een keer eerder gedaan... maar ECHT ECHT ECHT een takkenklus :P vandaar

Dit bericht is gewijzigd door sathana op 30-3-2009 om 18:49 uur.
 
Nun das Warten hat ein Ende, leiht euer Ohr einer Legende.
od-derbi 30-3-2009 22:21 Print reply
Posts: 28
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: sathana
ik rijd aiglijk al best wel lang zo... grote gevolgen?

edit: heb het al een keer eerder gedaan... maar ECHT ECHT ECHT een takkenklus :P vandaar

Dit bericht is gewijzigd door sathana op 30-3-2009 om 18:49 uur.



ja die vraag geld ook voor mij...
heeft het gevolgen als ik zo door rij? Ik ga het natuurlijk vervangen, maar die keerringen heb ik niet meteen.

hebben nog meer mensen zoiets vervangen? zo ja, is het een ''takkenklus'' ?

btw, bedankt voor snelle antwoorden
 
De Schout 30-3-2009 22:25 Print reply
Posts: 5327
middagje werk is het idd wel om ze te vervangen. maar best goed te doen allemaal.
 
tune tweak fiddle bang bummer
Joel_koningslust 30-3-2009 22:26 Print reply

Posts: 14514
je kunt zo wel rijden. maar het rijdt gewoon een stuk kutter en er is kans dat de geleidebussen teveel uitslijten. maar dat is pas als je er echt veel km's mee gaat maken zonder olie


en het valt opzich wel mee hoeveel werk het is
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
sathana 30-3-2009 22:39 Print reply

Posts: 1838
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
je kunt zo wel rijden. maar het rijdt gewoon een stuk kutter en er is kans dat de geleidebussen teveel uitslijten. maar dat is pas als je er echt veel km's mee gaat maken zonder olie


en het valt opzich wel mee hoeveel werk het is



nou bij mij was het al een hele klus om de rotte keerring eruit te krijgen xD

we hebbe nog met een verfbrander staan stoken... en nog wou die nie los komen
 
Nun das Warten hat ein Ende, leiht euer Ohr einer Legende.
mtxrijder 30-3-2009 23:01 Print reply
Posts: 338
ik heb dit ook maar niet zo erg. hij is wel vochtig/nat van de olie. maar je ziet het niet zo erg zitten als hier op de foto. zitten nieuwe keeringen in met nieuwe olie. verkeerd gemonteerd denk ik.

maakt het veel uit?
 
od-derbi 30-3-2009 23:03 Print reply
Posts: 28
't lijkt me allemaal niet echt wat....

iemand enige idee hoeveel dit gaat kosten als ik het laat doen bij een bromboer??
 
Malaguti RST 30-3-2009 23:27 Print reply

Posts: 1668
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: od-derbi
't lijkt me allemaal niet echt wat....

iemand enige idee hoeveel dit gaat kosten als ik het laat doen bij een bromboer??

60 euro of zo
 
[[-]] (()) [[\]] [[)) //-\\
Martijn II - Forum en Sales Moderator 31-3-2009 1:14 Print reply

Posts: 9841
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
je kunt zo wel rijden. maar het rijdt gewoon een stuk kutter en er is kans dat de geleidebussen teveel uitslijten. maar dat is pas als je er echt veel km's mee gaat maken zonder olie


en het valt opzich wel mee hoeveel werk het is


waarom zouden je geleiderbussen slijten als je keerring niet meer goed is?

 
Too cool for school!
Joel_koningslust 31-3-2009 7:18 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Martijn II
[...]


waarom zouden je geleiderbussen slijten als je keerring niet meer goed is?



geen enkele vorm van smering meer. maar dat is pas na verloop van tijd zoals ik zei.
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.

Dit topic is 11616 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved