Crossmotort gek |
13-10-2013 2:04 |
|
shirioko |
13-10-2013 12:22 |
Posts: 2273 |
Ik hoop dat je beseft wat een allemachtig lang eind dat is op een brommer met 50km/h. Heel wat anders dan wat Obi-Wan en die andere dude op hum BMW's deden. Als je dan ook nog het midden-oosten wil vermijden ben je nog langer onderweg.
Maar wel een heel cool idee!
|
|
|
|
carlosmt5 |
13-10-2013 12:32 |
Posts: 294 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: shirioko
Ik hoop dat je beseft wat een allemachtig lang eind dat is op een brommer met 50km/h. Heel wat anders dan wat Obi-Wan en die andere dude op hum BMW's deden. Als je dan ook nog het midden-oosten wil vermijden ben je nog langer onderweg.
Maar wel een heel cool idee!
Charley Boorman en Ewan McGregor (long way round) (long way down)
|
|
Hollands Next BeunHaas |
|
shirioko |
13-10-2013 12:44 |
Posts: 2273 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: carlosmt5
[...]
Charley Boorman en Ewan McGregor (long way round) (long way down)
Volgens mij wil je daar iets mee zeggen, maar mijn autisme slaat weer in... Ik mis je punt
|
|
|
|
carlosmt5 |
13-10-2013 19:38 |
Posts: 294 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: shirioko
[...]
Volgens mij wil je daar iets mee zeggen, maar mijn autisme slaat weer in... Ik mis je punt
haha
|
|
Hollands Next BeunHaas |
|
JB1 |
13-10-2013 21:17 |
Posts: 14881 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: esox2
Hallo allemaal,
Ik ben Bas, en ben nieuw hier op het brommerforum.
Ik heb sinds mn 16e brommers gehad en ben nou 25 geworden.
Eerst een yamaha mint
toen een derbi variant
en toen zeker 5 puch maxi's.
Deze heb ik van voor tot achter uit elkaar gehaald en uiteindelijk ook kunnen repareren.
Nu heb ik na al die jaren eindelijk een degelijke brommer gekocht:
een Honda MT5.
Deze heb ik gekocht omdat ik hiermee naar Australie wil rijden.
Ik weet dat t vrij moeilijk schijnt te zijn maar toch ga ik het doen en ik wil in mei vertrekken.
Ik ben vooral op dit forum gekomen om wat te info of hulp te krijgen met voorbereiden.
Ik zal even proberen uit te leggen wat de set up is:
waarschijnlijk 50cc (ik vrees imitatie o.i.d.)
standaard luchtfilter
snelle uitlaat met zon goedkope chrome bonke demper (jamacol geloof ik?)
18mm. keihin. (er staat 18 op de zeikant van de carb)
4 bak
max snelheid: 75km/h op de km. teller
Ik ga de cilinder er komende week afhalen en dan hoop ik te kunnen verklaren waarom de vorige eigenaar er een 18 mm. carb op heeft gezet.
gr. Bas
Of je brengt die MT naar honda-m-shop
Of je verkoopt hem en koopt een Honda C50 oid (geen gekut met mengsmering en die rijdt op zo'n beetje alle benzine)
Dan heb je zekersteweten een goede basis.
|
|
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass! |
|
shirioko |
13-10-2013 21:23 |
Posts: 2273 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: JB1
[...]
Of je brengt die MT naar honda-m-shop
Of je verkoopt hem en koopt een Honda C50 oid (geen gekut met mengsmering en die rijdt op zo'n beetje alle benzine)
Dan heb je zekersteweten een goede basis.
Met een C50 kom je never door de rimboe van zuidoost-Aziƫ.
Al valt het ook te betwisten of je dat met een MT5 wel zal lukken..
|
|
|
|
Aprilia RX 50 2003 |
13-10-2013 21:24 |
Posts: 6718 |
is al gedaan met een c90
|
|
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB. |
|
JB1 |
13-10-2013 21:24 |
Posts: 14881 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: shirioko
[...]
Met een C50 kom je never door de rimboe van zuidoost-Aziƫ.
Al valt het ook te betwisten of je dat met een MT5 wel zal lukken..
Ik zeg ook oid, kan net zo goed een SS50, CD50 etc zijn
|
|
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass! |
|
dirktimmer |
13-10-2013 23:04 |
Posts: 1737 |
van die 4 taktjes zul je onderweg nog wel eea kunnen krijgen, van de mt praktisch niets, die heb ik nooit ergens gezien op reis
|
|
|
|
WestlandMB |
14-10-2013 11:16 |
Posts: 1338 |
die 50cc imi moet zoiezo vervangen worden voor een hm167, airsal 70 of een degelijk 80cc blok, anders vrees ik dat het een korte reis wordt.
|
|
|
|
Maup |
14-10-2013 16:40 |
Posts: 4353 |
Dirk Timmer heeft wel een goed punt. Je kan beter zo'n 4t blok met liggende cilinder pakken die ook onder een ss50 enzo ligt. In Azie rijden die dingen bij bosjes rond en die blokjes zijn best betrouwbaar.
|
|
Vertrouwen is goed, controle is beter. |
|
jelmer stobbe |
14-10-2013 17:39 |
Posts: 50 |
dan wel met een origineel honda blok en onderdelen.... toch zou ik t liever met een mt doen, alleen wel alles GOED nakijken en vervangen...
|
|
derbi's, rest afval van honda's |
|
Aprilia RX 50 2003 |
14-10-2013 18:56 |
Posts: 6718 |
gewoon een goed nagekeken, onversleuteld 2 takt blok red dat ook makkelijk.
is een keer 15000 km. Als een blok origineel ontgrensd is en er wordt goed mee gereden heb je nog niks aan dat blok hoeven doen behalve schoonhouden.
bij 20000 begin je een keer te denken aan zuigertje oid. bij 30000 komt t er toch echt aan en bij 40000 a 45000 houdt het er wel een keer mee op.
dit is natuurlijk als er mensen met een volledig ontwikkeld motoriek op rijden die er zuinig op zijn.
ik weet niet of een honda M blok dit houdt, maar een modern am6/derbi blok iig zat.
|
|
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB. |
|
K.H.S TUNING |
14-10-2013 20:38 |
Posts: 162 |
stamp er maar gelijk een 80 blokje onder houd et lang vol gaat niet zo verschrikelijk traag als een 50 en heeft koppel.
|
|
|
|