Ronald125cc |
29-3-2009 12:11 |
Posts: 1259 |
nee het onderblok hoefd niet open..
het onderblok is helmaal dicht van alles
dus er kan ook geen water bij komen,
denk er wel om dat er water bij de krukas kan zitten
en de krukas later vast gaat zitten....
suc6 ermee
|
|
Pak ik kopstart, Flikkert er 1 voor me ! |
|
Dirk_yz |
29-3-2009 12:13 |
|
erwinko |
29-3-2009 12:15 |
Posts: 1012 |
volgens mij moet er toch echt een ontluchtingsgat op het onderblok zitten.
maar even spoelen met wat olie (liefst blok olie natuurlijk) is daar wel voldoende voor.
ik zou het blok er even uithalen (je hebt nu toch al bijna alles los)
en dan de krukasruimte goed uitspoelen met benzine
|
|
|
|
Ronald125cc |
29-3-2009 12:19 |
Posts: 1259 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: erwinko
volgens mij moet er toch echt een ontluchtingsgat op het onderblok zitten.
maar even spoelen met wat olie (liefst blok olie natuurlijk) is daar wel voldoende voor.
ik zou het blok er even uithalen (je hebt nu toch al bijna alles los)
en dan de krukasruimte goed uitspoelen met benzine
kun je beter doen met peterolieum
(ik weet niet precies hoe je dat schrijft)
dat verdrijft vocht en olie beter,
het is niet schadelijk al er wat achterblijft
en als je je krukas schoon hebt
goed in de olie dompelen en laten uitlekken.
|
|
Pak ik kopstart, Flikkert er 1 voor me ! |
|
Ronald125cc |
29-3-2009 12:20 |
Posts: 1259 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Dirk_yz
[...]
heb het hele blok op zn kop gehouden met cil. er af. en toen ook bij de krukas vol laten lopen met olie
is ook goed,
maar stond de cilinder helmaal vol met water dan ?
|
|
Pak ik kopstart, Flikkert er 1 voor me ! |
|
erwinko |
29-3-2009 12:22 |
Posts: 1012 |
let trouwens ook even goed op verdere schade aan de zuiger, drijfstang etc.
als dat ding in het water rijdt en een slok water naar binnenkrijgt slaat hij in een keer vast. dodelijk voor je krukas
|
|
|
|
Makrolon |
29-3-2009 12:59 |
Posts: 6733 |
Als dat ding liep en toen water heeft binnengezogen door t luchtfilter kan je je krukasje wel afschrijven denk ik...
|
|
KTM 525 EXC Supermoto |
|
Dirk_yz |
29-3-2009 13:19 |
Posts: 313 |
hij liep wel maar hij liep stationair. krukas is verder niks aan te zien
|
|
|
|
oke |
29-3-2009 14:19 |
Posts: 65 |
je kan beter nu het uitelkaar halen dan straks weer als alles er weer onder hebt.
je moet alle lagers goed uitspuiten met compressor en asl alles er uit is in lager vet smeren. je krukas lagers zijn gevoelig dingtjes
wielen etc.
|
|
|
|
Dirk_yz |
29-3-2009 21:10 |
Posts: 313 |
de bobine en cdi en onsteking ligt allemaal te drogen op de kachel. onder de krukas alles goed gespoelt met benzine. het komt allemaal goed hoop ik weet iemand of dat een cdi er tegen kan als hij zo'n 3 minuten onder water heeft gelegen of hij t dan nog doet? heb gezien dat zo'n ding 300 e kost
|
|
|
|
Derbi-Olaf |
29-3-2009 21:13 |
|
Dirk_yz |
29-3-2009 21:16 |
Posts: 313 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
[...]
normaal gezien heeft zo'n CDI geen stroom gekregen terwijl het onder water lag, in dat geval is het normaal met goed opdrogen in orde (is 'ie niet waterdicht dan?)
oke, hij liep wel stationair toen hij het water in ging maar ik vloog er over heen en had mn dodemanskoort om die er toen gelijk af schoot. heb de cdi nu in mn handen, zo te zien is hij waterdicht, maarja water is wel erg dun..
|
|
|
|
mikeo26 |
29-3-2009 22:18 |
Posts: 664 |
mijn pa is ook een keer de afgrond in gesprongen met zijn cr250, vol met water.
die heeft hem uit elkaar gehaald, week laten drogen ofzo en toen deed alles het weer
|
|
Nu bezig met mh ryz projectje:P |
|
De Schout |
30-3-2009 0:54 |
Posts: 5327 |
cdi ontsteking moet in principe nog wel onder water kunnen werken. heb btw m'n cr500 wel eens als onderzeeer gebruikt, +/- 1,5m water, ding stil, soort van 'eilandje' opgesleurd, plat gelegt tot er weer benzine uit de carb stroomde ipv water, gestart en door het zelfde stuk water terug moeten rijden zonder enige problemen eigelijk.
|
|
tune tweak fiddle bang bummer |
|
Trax - Forum, Sales & Projecten Mod |
30-3-2009 0:56 |
Posts: 13700 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: De Schout
cdi ontsteking moet in principe nog wel onder water kunnen werken. heb btw m'n cr500 wel eens als onderzeeer gebruikt, +/- 1,5m water, ding stil, soort van 'eilandje' opgesleurd, plat gelegt tot er weer benzine uit de carb stroomde ipv water, gestart en door het zelfde stuk water terug moeten rijden zonder enige problemen eigelijk.
Ding pakt toch gelijk paar slagen water mee ?
|
|
|
|