Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - ryz loopt ERG slecht

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1175 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #55554 - ryz loopt ERG slecht
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1585 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

kpotmake 28-3-2009 19:24 Print topicpost

Posts: 3065
ik heb een mh ryz, waar ik een scr corse uitlaat op heb zitten, i.c.m. een 17,5 mm carb, voor de rest standaard.

de sproeier is 130

hij loopt redelijk, hij komt alleen nogal wat vermogen tekort, hij loopt ook maar 80, en om over te schakelen naar zijn 6 moet ik echt enorm toerenbeuken, anders zakt hij meteen terug

nog een probleempje: sinds ik die 17,5mm heb, kan ik in zijn 1e, 2e en 3e versnelling goed rijden, maar als ik dan in zijn 4 ga rijden, wil ik toeren gaan maken, komt hij in de powerband, dan gaat hij trekken, en dan zakt hij ineenkeer terug, als ik dan snel de koppeling pak en hem even stationair laat lopen, dan kan ik weer verder rijden, maar als ik dan weer toeren probeer te maken in zijn 5 gebeurt hetzelfde weer.

Het lijkt dus alsof de vlotterbak wordt leeggetrokken, maar wat kan de oorzaak hiervan zijn en hoe is het op te lossen, ik kan mijn vlotter niet op een hogere stand zetten dat hij later afsluit ofzo, want ik kan er niks aan verbuigen.

ik heb hem al op valse lucht gecontroleerd, maar ik heb niks gevonden, (deo over de mogelijke plekken gespoten, dan gebeurt er niks, en als ik mijn hand voor de uitlaat houd, valt hij wel gewoon uit)
 
alu lassen / tig lassen / frees-draaiwerk nodig? PM www.weekers.nl

ChielTZR 28-3-2009 19:52 Print reply

Posts: 6016
is denk ik geen valse lucht, als hij in zijn 1-2-3 wel goed rijd, mischien de afstelling van de carburateur, heb je al meerdere sproeiers geprobeert?
 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
YZ50crosser 28-3-2009 19:56 Print reply

Posts: 2241
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kpotmake
ik heb een mh ryz, waar ik een scr corse uitlaat op heb zitten, i.c.m. een 17,5 mm carb, voor de rest standaard.

de sproeier is 130

hij loopt redelijk, hij komt alleen nogal wat vermogen tekort, hij loopt ook maar 80, en om over te schakelen naar zijn 6 moet ik echt enorm toerenbeuken, anders zakt hij meteen terug

nog een probleempje: sinds ik die 17,5mm heb, kan ik in zijn 1e, 2e en 3e versnelling goed rijden, maar als ik dan in zijn 4 ga rijden, wil ik toeren gaan maken, komt hij in de powerband, dan gaat hij trekken, en dan zakt hij ineenkeer terug, als ik dan snel de koppeling pak en hem even stationair laat lopen, dan kan ik weer verder rijden, maar als ik dan weer toeren probeer te maken in zijn 5 gebeurt hetzelfde weer.

Het lijkt dus alsof de vlotterbak wordt leeggetrokken, maar wat kan de oorzaak hiervan zijn en hoe is het op te lossen, ik kan mijn vlotter niet op een hogere stand zetten dat hij later afsluit ofzo, want ik kan er niks aan verbuigen.

ik heb hem al op valse lucht gecontroleerd, maar ik heb niks gevonden, (deo over de mogelijke plekken gespoten, dan gebeurt er niks, en als ik mijn hand voor de uitlaat houd, valt hij wel gewoon uit)


wat is je twv? dat zou het probleem kunnen zijn dat hij terugzakt in de 6
 
www.bxteamlg.tk
kpotmake 28-3-2009 19:59 Print reply

Posts: 3065
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: YZ50crosser
[...]


wat is je twv? dat zou het probleem kunnen zijn dat hij terugzakt in de 6

12-53, ook niet extreem, maar dat probleem komt later wel, het gaat mij nou om het vlotterbakje dat leeggetrokken wordt, want dit rijd natuurlijk voor geen ene meter
 
alu lassen / tig lassen / frees-draaiwerk nodig? PM www.weekers.nl
ChielTZR 28-3-2009 19:59 Print reply

Posts: 6016
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kpotmake
ik heb een mh ryz, waar ik een scr corse uitlaat op heb zitten, i.c.m. een 17,5 mm carb, voor de rest standaard.

de sproeier is 130

hij loopt redelijk, hij komt alleen nogal wat vermogen tekort, hij loopt ook maar 80, en om over te schakelen naar zijn 6 moet ik echt enorm toerenbeuken, anders zakt hij meteen terug

nog een probleempje: sinds ik die 17,5mm heb, kan ik in zijn 1e, 2e en 3e versnelling goed rijden, maar als ik dan in zijn 4 ga rijden, wil ik toeren gaan maken, komt hij in de powerband, dan gaat hij trekken, en dan zakt hij ineenkeer terug, als ik dan snel de koppeling pak en hem even stationair laat lopen, dan kan ik weer verder rijden, maar als ik dan weer toeren probeer te maken in zijn 5 gebeurt hetzelfde weer.

Het lijkt dus alsof de vlotterbak wordt leeggetrokken, maar wat kan de oorzaak hiervan zijn en hoe is het op te lossen, ik kan mijn vlotter niet op een hogere stand zetten dat hij later afsluit ofzo, want ik kan er niks aan verbuigen.

ik heb hem al op valse lucht gecontroleerd, maar ik heb niks gevonden, (deo over de mogelijke plekken gespoten, dan gebeurt er niks, en als ik mijn hand voor de uitlaat houd, valt hij wel gewoon uit)



Hoeveel mm carb had je hievoor?
 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
kpotmake 28-3-2009 20:00 Print reply

Posts: 3065
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: chieltl
is denk ik geen valse lucht, als hij in zijn 1-2-3 wel goed rijd, mischien de afstelling van de carburateur, heb je al meerdere sproeiers geprobeert?

kan hij van een verkeerde afstelling dan mijn vlotterbakje leegtrekken??
 
alu lassen / tig lassen / frees-draaiwerk nodig? PM www.weekers.nl
kpotmake 28-3-2009 20:00 Print reply

Posts: 3065
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: chieltl
[...]



Hoeveel mm carb had je hievoor?

12
 
alu lassen / tig lassen / frees-draaiwerk nodig? PM www.weekers.nl
ChielTZR 28-3-2009 20:00 Print reply

Posts: 6016
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kpotmake
[...]

kan hij van een verkeerde afstelling dan mijn vlotterbakje leegtrekken??



Nee, denk het niet, maar hoe weet je zo zeker dat je vlotterbakje elke keer leegt raakt?

 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
kpotmake 28-3-2009 20:02 Print reply

Posts: 3065
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: chieltl
[...]



Nee, denk het niet, maar hoe weet je zo zeker dat je vlotterbakje elke keer leegt raakt?


omdat er naar mijn mening geen andere verklaring voor is, want hij trekt eerst mooi, dan houd hij op, en als ik hem dan even stationair laat lopen (terwijl hij rolt), dan kan ik weer verder (dan is het vlotterbakje weer vol) tot op een gegeven moment hetzelfde gebeurt (vlotterbakje leeg denk ik dan)

en: hoe langer ik het gas dichthoud, hoe langer ik kan doorrijden zonder problemen, en andersom, als ik het minder lang dichthoud, dan kan ik minder lang normaal doorrijden

Dit bericht is gewijzigd door kpotmake op 28-3-2009 om 20:05 uur.
 
alu lassen / tig lassen / frees-draaiwerk nodig? PM www.weekers.nl
lukebanning 28-3-2009 20:03 Print reply

Posts: 565
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: chieltl
[...]



Nee, denk het niet, maar hoe weet je zo zeker dat je vlotterbakje elke keer leegt raakt?


Omdat 'ie terugvalt, en als 'ie dan effe zn gas loslaat, er geen probleem meer is
Lijkkkktt er inderdaad op dat het vlotterbakje leeggetrokken word, maar dat geloof ik niet met zo'n carb op een normale cilinder...
 
kpotmake 28-3-2009 20:03 Print reply

Posts: 3065
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: lukebanning
[...]

Omdat 'ie terugvalt, en als 'ie dan effe zn gas loslaat, er geen probleem meer is
Lijkkkktt er inderdaad op dat het vlotterbakje leeggetrokken word, maar dat geloof ik niet met zo'n carb op een normale cilinder...

maar wat zou het dan kunnen zijn? ik kan echt niks bedenken..

en: hoe langer ik het gas dichthoud, hoe langer ik kan doorrijden zonder problemen

Dit bericht is gewijzigd door kpotmake op 28-3-2009 om 20:04 uur.
 
alu lassen / tig lassen / frees-draaiwerk nodig? PM www.weekers.nl
ChielTZR 28-3-2009 20:04 Print reply

Posts: 6016
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: lukebanning
[...]

Omdat 'ie terugvalt, en als 'ie dan effe zn gas loslaat, er geen probleem meer is
Lijkkkktt er inderdaad op dat het vlotterbakje leeggetrokken word, maar dat geloof ik niet met zo'n carb op een normale cilinder...


Mischien zit er rommer/vuil in je carb?
Tja ik weet het ook niet hoor, ik geef tips, probeer mee te denken
 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
lukebanning 28-3-2009 20:06 Print reply

Posts: 565
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kpotmake
[...]

maar wat zou het dan kunnen zijn? ik kan echt niks bedenken..

en: hoe langer ik het gas dichthoud, hoe langer ik kan doorrijden zonder problemen

Dit bericht is gewijzigd door kpotmake op 28-3-2009 om 20:04 uur.

Hmm, erg vreemd inderdaad.
Lijkt dan toch erop dat je vlotter leeg raakt, maar, hoe kan dat nou juist als je een grotere carb hebt...?
Wat je zou kunnen proberen, effe flink knallen, en zodra 'die weg zakt, benzinekraan direct uit zetten en gas los. Dan carb even openschroeven en kijken of er iets in je vlotterbak zit. Dan kun je dat iig uitsluiten.
 
kpotmake 28-3-2009 20:17 Print reply

Posts: 3065
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: lukebanning
[...]

Hmm, erg vreemd inderdaad.
Lijkt dan toch erop dat je vlotter leeg raakt, maar, hoe kan dat nou juist als je een grotere carb hebt...?
Wat je zou kunnen proberen, effe flink knallen, en zodra 'die weg zakt, benzinekraan direct uit zetten en gas los. Dan carb even openschroeven en kijken of er iets in je vlotterbak zit. Dan kun je dat iig uitsluiten.

dat wordt moeilijk want:
1 ik heb een vacuum kraan
en 2 als je zekerheid wilt, moet je de koppeling inknijpen, de kraan dichtdoen en het contact uitzetten en dat allemaal ineenkeer, dat lukt bijna nooit
 
alu lassen / tig lassen / frees-draaiwerk nodig? PM www.weekers.nl
YZ50crosser 28-3-2009 20:20 Print reply

Posts: 2241
kan er wel genoeg benzine doorheen komen? door dat slangetje of door het benzinefiltertje. misschien dat er niet genoeg in de carb kan komen en dat het dan langer duurd voordat het vlotterbakje weer vol zit. ik zeg ook maa wat maa zou kunne
 
www.bxteamlg.tk
ChielTZR 28-3-2009 20:44 Print reply

Posts: 6016
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: YZ50crosser
kan er wel genoeg benzine doorheen komen? door dat slangetje of door het benzinefiltertje. misschien dat er niet genoeg in de carb kan komen en dat het dan langer duurd voordat het vlotterbakje weer vol zit. ik zeg ook maa wat maa zou kunne



Net alsof een brommer zoveel gebruikt dat het niet door het slangetje past? moet normaal echt wel kunnen!
 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)

Dit topic is 1585 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved