Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Technical Forum - Topic #55554 - ryz loopt ERG slecht
|
Pagina 1 van 2
|
Dit topic is 1604 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
kpotmake |
28-3-2009 19:24 |
Posts: 3065 |
ik heb een mh ryz, waar ik een scr corse uitlaat op heb zitten, i.c.m. een 17,5 mm carb, voor de rest standaard.
de sproeier is 130
hij loopt redelijk, hij komt alleen nogal wat vermogen tekort, hij loopt ook maar 80, en om over te schakelen naar zijn 6 moet ik echt enorm toerenbeuken, anders zakt hij meteen terug
nog een probleempje: sinds ik die 17,5mm heb, kan ik in zijn 1e, 2e en 3e versnelling goed rijden, maar als ik dan in zijn 4 ga rijden, wil ik toeren gaan maken, komt hij in de powerband, dan gaat hij trekken, en dan zakt hij ineenkeer terug, als ik dan snel de koppeling pak en hem even stationair laat lopen, dan kan ik weer verder rijden, maar als ik dan weer toeren probeer te maken in zijn 5 gebeurt hetzelfde weer.
Het lijkt dus alsof de vlotterbak wordt leeggetrokken, maar wat kan de oorzaak hiervan zijn en hoe is het op te lossen, ik kan mijn vlotter niet op een hogere stand zetten dat hij later afsluit ofzo, want ik kan er niks aan verbuigen.
ik heb hem al op valse lucht gecontroleerd, maar ik heb niks gevonden, (deo over de mogelijke plekken gespoten, dan gebeurt er niks, en als ik mijn hand voor de uitlaat houd, valt hij wel gewoon uit)
|
|
alu lassen / tig lassen / frees-draaiwerk nodig? PM www.weekers.nl |
|
ChielTZR |
28-3-2009 19:52 |
Posts: 6016 |
is denk ik geen valse lucht, als hij in zijn 1-2-3 wel goed rijd, mischien de afstelling van de carburateur, heb je al meerdere sproeiers geprobeert?
|
|
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing) |
|
YZ50crosser |
28-3-2009 19:56 |
Posts: 2241 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: kpotmake
ik heb een mh ryz, waar ik een scr corse uitlaat op heb zitten, i.c.m. een 17,5 mm carb, voor de rest standaard.
de sproeier is 130
hij loopt redelijk, hij komt alleen nogal wat vermogen tekort, hij loopt ook maar 80, en om over te schakelen naar zijn 6 moet ik echt enorm toerenbeuken, anders zakt hij meteen terug
nog een probleempje: sinds ik die 17,5mm heb, kan ik in zijn 1e, 2e en 3e versnelling goed rijden, maar als ik dan in zijn 4 ga rijden, wil ik toeren gaan maken, komt hij in de powerband, dan gaat hij trekken, en dan zakt hij ineenkeer terug, als ik dan snel de koppeling pak en hem even stationair laat lopen, dan kan ik weer verder rijden, maar als ik dan weer toeren probeer te maken in zijn 5 gebeurt hetzelfde weer.
Het lijkt dus alsof de vlotterbak wordt leeggetrokken, maar wat kan de oorzaak hiervan zijn en hoe is het op te lossen, ik kan mijn vlotter niet op een hogere stand zetten dat hij later afsluit ofzo, want ik kan er niks aan verbuigen.
ik heb hem al op valse lucht gecontroleerd, maar ik heb niks gevonden, (deo over de mogelijke plekken gespoten, dan gebeurt er niks, en als ik mijn hand voor de uitlaat houd, valt hij wel gewoon uit)
wat is je twv? dat zou het probleem kunnen zijn dat hij terugzakt in de 6
|
|
www.bxteamlg.tk |
|
kpotmake |
28-3-2009 19:59 |
Posts: 3065 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: YZ50crosser
[...]
wat is je twv? dat zou het probleem kunnen zijn dat hij terugzakt in de 6
12-53, ook niet extreem, maar dat probleem komt later wel, het gaat mij nou om het vlotterbakje dat leeggetrokken wordt, want dit rijd natuurlijk voor geen ene meter
|
|
alu lassen / tig lassen / frees-draaiwerk nodig? PM www.weekers.nl |
|
ChielTZR |
28-3-2009 19:59 |
Posts: 6016 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: kpotmake
ik heb een mh ryz, waar ik een scr corse uitlaat op heb zitten, i.c.m. een 17,5 mm carb, voor de rest standaard.
de sproeier is 130
hij loopt redelijk, hij komt alleen nogal wat vermogen tekort, hij loopt ook maar 80, en om over te schakelen naar zijn 6 moet ik echt enorm toerenbeuken, anders zakt hij meteen terug
nog een probleempje: sinds ik die 17,5mm heb, kan ik in zijn 1e, 2e en 3e versnelling goed rijden, maar als ik dan in zijn 4 ga rijden, wil ik toeren gaan maken, komt hij in de powerband, dan gaat hij trekken, en dan zakt hij ineenkeer terug, als ik dan snel de koppeling pak en hem even stationair laat lopen, dan kan ik weer verder rijden, maar als ik dan weer toeren probeer te maken in zijn 5 gebeurt hetzelfde weer.
Het lijkt dus alsof de vlotterbak wordt leeggetrokken, maar wat kan de oorzaak hiervan zijn en hoe is het op te lossen, ik kan mijn vlotter niet op een hogere stand zetten dat hij later afsluit ofzo, want ik kan er niks aan verbuigen.
ik heb hem al op valse lucht gecontroleerd, maar ik heb niks gevonden, (deo over de mogelijke plekken gespoten, dan gebeurt er niks, en als ik mijn hand voor de uitlaat houd, valt hij wel gewoon uit)
Hoeveel mm carb had je hievoor?
|
|
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing) |
|
kpotmake |
28-3-2009 20:00 |
Posts: 3065 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: chieltl
is denk ik geen valse lucht, als hij in zijn 1-2-3 wel goed rijd, mischien de afstelling van de carburateur, heb je al meerdere sproeiers geprobeert?
kan hij van een verkeerde afstelling dan mijn vlotterbakje leegtrekken??
|
|
alu lassen / tig lassen / frees-draaiwerk nodig? PM www.weekers.nl |
|
kpotmake |
28-3-2009 20:00 |
Posts: 3065 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: chieltl
[...]
Hoeveel mm carb had je hievoor?
12
|
|
alu lassen / tig lassen / frees-draaiwerk nodig? PM www.weekers.nl |
|
ChielTZR |
28-3-2009 20:00 |
Posts: 6016 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: kpotmake
[...]
kan hij van een verkeerde afstelling dan mijn vlotterbakje leegtrekken??
Nee, denk het niet, maar hoe weet je zo zeker dat je vlotterbakje elke keer leegt raakt?
|
|
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing) |
|
kpotmake |
28-3-2009 20:02 |
Posts: 3065 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: chieltl
[...]
Nee, denk het niet, maar hoe weet je zo zeker dat je vlotterbakje elke keer leegt raakt?
omdat er naar mijn mening geen andere verklaring voor is, want hij trekt eerst mooi, dan houd hij op, en als ik hem dan even stationair laat lopen (terwijl hij rolt), dan kan ik weer verder (dan is het vlotterbakje weer vol) tot op een gegeven moment hetzelfde gebeurt (vlotterbakje leeg denk ik dan)
en: hoe langer ik het gas dichthoud, hoe langer ik kan doorrijden zonder problemen, en andersom, als ik het minder lang dichthoud, dan kan ik minder lang normaal doorrijden
Dit bericht is gewijzigd door kpotmake op 28-3-2009 om 20:05 uur.
|
|
alu lassen / tig lassen / frees-draaiwerk nodig? PM www.weekers.nl |
|
lukebanning |
28-3-2009 20:03 |
Posts: 565 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: chieltl
[...]
Nee, denk het niet, maar hoe weet je zo zeker dat je vlotterbakje elke keer leegt raakt?
Omdat 'ie terugvalt, en als 'ie dan effe zn gas loslaat, er geen probleem meer is
Lijkkkktt er inderdaad op dat het vlotterbakje leeggetrokken word, maar dat geloof ik niet met zo'n carb op een normale cilinder...
|
|
|
|
kpotmake |
28-3-2009 20:03 |
Posts: 3065 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: lukebanning
[...]
Omdat 'ie terugvalt, en als 'ie dan effe zn gas loslaat, er geen probleem meer is
Lijkkkktt er inderdaad op dat het vlotterbakje leeggetrokken word, maar dat geloof ik niet met zo'n carb op een normale cilinder...
maar wat zou het dan kunnen zijn? ik kan echt niks bedenken..
en: hoe langer ik het gas dichthoud, hoe langer ik kan doorrijden zonder problemen
Dit bericht is gewijzigd door kpotmake op 28-3-2009 om 20:04 uur.
|
|
alu lassen / tig lassen / frees-draaiwerk nodig? PM www.weekers.nl |
|
ChielTZR |
28-3-2009 20:04 |
Posts: 6016 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: lukebanning
[...]
Omdat 'ie terugvalt, en als 'ie dan effe zn gas loslaat, er geen probleem meer is
Lijkkkktt er inderdaad op dat het vlotterbakje leeggetrokken word, maar dat geloof ik niet met zo'n carb op een normale cilinder...
Mischien zit er rommer/vuil in je carb?
Tja ik weet het ook niet hoor, ik geef tips, probeer mee te denken
|
|
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing) |
|
lukebanning |
28-3-2009 20:06 |
Posts: 565 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: kpotmake
[...]
maar wat zou het dan kunnen zijn? ik kan echt niks bedenken..
en: hoe langer ik het gas dichthoud, hoe langer ik kan doorrijden zonder problemen
Dit bericht is gewijzigd door kpotmake op 28-3-2009 om 20:04 uur.
Hmm, erg vreemd inderdaad.
Lijkt dan toch erop dat je vlotter leeg raakt, maar, hoe kan dat nou juist als je een grotere carb hebt...?
Wat je zou kunnen proberen, effe flink knallen, en zodra 'die weg zakt, benzinekraan direct uit zetten en gas los. Dan carb even openschroeven en kijken of er iets in je vlotterbak zit. Dan kun je dat iig uitsluiten.
|
|
|
|
kpotmake |
28-3-2009 20:17 |
Posts: 3065 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: lukebanning
[...]
Hmm, erg vreemd inderdaad.
Lijkt dan toch erop dat je vlotter leeg raakt, maar, hoe kan dat nou juist als je een grotere carb hebt...?
Wat je zou kunnen proberen, effe flink knallen, en zodra 'die weg zakt, benzinekraan direct uit zetten en gas los. Dan carb even openschroeven en kijken of er iets in je vlotterbak zit. Dan kun je dat iig uitsluiten.
dat wordt moeilijk want:
1 ik heb een vacuum kraan
en 2 als je zekerheid wilt, moet je de koppeling inknijpen, de kraan dichtdoen en het contact uitzetten en dat allemaal ineenkeer, dat lukt bijna nooit
|
|
alu lassen / tig lassen / frees-draaiwerk nodig? PM www.weekers.nl |
|
YZ50crosser |
28-3-2009 20:20 |
Posts: 2241 |
kan er wel genoeg benzine doorheen komen? door dat slangetje of door het benzinefiltertje. misschien dat er niet genoeg in de carb kan komen en dat het dan langer duurd voordat het vlotterbakje weer vol zit. ik zeg ook maa wat maa zou kunne
|
|
www.bxteamlg.tk |
|
ChielTZR |
28-3-2009 20:44 |
|
Dit topic is 1604 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 1 van 2
|
|