Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Nsr doet het!

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1115 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #5555 - Nsr doet het!
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1563 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Sneks 21-9-02?19:54 Print topicpost
Posts: 2499
M’n nsr loopt na drie maanden stilstand (en volledige demontage) eindelijk weer. Motorisch is hij volledig veranderd. Er zit nu een zesbak in met vierplaats koppeling (+ natuurlijk nieuwe krukaslager, keringen en versterkte mb8 kopp. veren). Verder zit die daytona cilinder erop (met 44mm asso zuiger), met een 44mm kop. 24mm carb., powerfilter, nieuwe wiellagers, mbx voorvork, clipon stuur, zelfgemaakte Y.E.I.S., Iris ketting, nieuwe tandwielen en proma :( (ben bezig aan een opmaat uitlaat, heb al 1 conus klaar ). Frame is kaalgeweest en opnieuw gespoten, achterbrug is geglasparelstraald en opnieuw gespoten. Paddock stand is klaar, remklauw gereviseerd, blok gepolijst.

Verder moet er nog een kuip opkomen van een 250cc wegracer (deze heb ik al liggen), waarschijnlijk komt er later nog een andere (binnenrotor) ontsteking op met digi temp. toeren meter/teller.

Ik heb er dus net even een klein stukje mee gereden, en hij trekt erg hard. Trok even op met slippende koppeling op 8000 toeren, en hij ging volluit op het achterwiel (met twv 15-43).

Als de foto’s ontwikkeld zijn (bv. van de cilinder) post ik die hier nog wel

 
Ik wil veeel harder op m\'n :) [IMG]http://24.132.20.228/mup/1772.jpg[/IMG] :)

SIWWN 21-9-02?20:11 Print reply
Posts: 7079
Gefeliciteerd!!! Mijne loopt alleen maar op Starter Pilot:p

Wat betekend dan Y.E.I.S?
Ben benieuwd naar de foto's.
Maar had jij niet al een auto (BMW)

 
Blukaap 21-9-02?20:19 Print reply

Posts: 10006
Dat is Hans (C)eventig uit (M)alossi.
En die heeft een MT128.

Dit is een andere hans, die van die rode NSR.
 
Bastila is lief
chriss 21-9-02?20:37 Print reply
Posts: 1859
klinkt ruig, wat heb je dr voor gedokt?

ik wil ook wel eens een 2dehands weg racer om op te knappen kopen, maar hoeveel $$$$$$ moet ik dan in gedachten houde?

eerst me dt's goed opknappe en verkopen :p
 
-Zeroed in- 22-9-02?09:39 Print reply

Posts: 3255
heej gefeliciteerd man, ben erg benieuwd hoe dat eruit gaat zien met die andere kappen.

 
erikrulezz 22-9-02?10:31 Print reply
Posts: 382
trekt of rijd een 6bak beter als een 4bak want ik ben nu een 6bak aan het reviseren. het heeft anders natuurlijk geen nut om een 6bak te hebben. is alleen maar meer schakelen
 
Oscar O. - [HRC Nijmegen] 22-9-02?11:40 Print reply

Posts: 7007
relaxt dat je NSR weer in elkaar zit, ik had je ook al een tijdje niks meer zien posten maar nu ben je weer terug
 
nobody fuck with us!!
NSR JunK 22-9-02?12:05 Print reply

Posts: 2339
zow klinkt bruut man! maar past zon kuip van een 250cc een beetje dan? lijkt me een stuk groter. en hoeveel geld heb je er wel niet ingestoken 1000 euro zit je wel op denk alleen het opknappen, heb je al fotos ben benieuwt trouwens daitona? wat is dat nu weer voor cilinder? immi en heb je die getuned ofzo is zon zelfgemaakte uitlaat veel beter en hoe doe je dat met welke programmas? MB50tuned jij hebt toch ook 1 zelf gemaakt?
 
Baasbas 22-9-02?12:32 Print reply
Posts: 2176
daytona is GEEN imi dat is the good stuff from the promissed land... japan...
 
een walvis is geen Elvis, al is hij nog zo dik
NSR JunK 22-9-02?17:22 Print reply

Posts: 2339
sorry :a maar waar heeft die die cilinder dan gekocht? daytona ken ik ergens van is volgens mij een zeer beroert knal spel.....
 
Sneks 28-9-02?23:18 Print reply
Posts: 2499
Vandaag even een stukje gereden, hij trekt erg lekker. Het hardst wat ik gereden heb is 10.000 toeren in z'n 6 met twv 15-43 (heb even geen teller). Hiervoor had ik de cilinder er even afgehaald, en deze ziet er nog goed uit, zuiger ook (had toen pas een half uur gedraait).

Heb ook vandaag m'n kuip gemonteerd. Het ziet er erg bruut uit, echt heel race achtig. Ik wacht ondertussen nog steeds op m'n radiateur, die ik echt nodig heb, als ik redelijk doorrijd loopt de temp redelijk snel op (zou ook aan afstelling kunnen liggen, deze is zeker nog geen 100%).

Nog een technisch vraagje: Bij nsr zit aan de rechter kant van de krukas om de krukas een ijzeren busje, om dat busje zit dan weer een kering. Nu lijkt het mij dat er tussen dat busje (soort glijlager achtig ding) en de krukas carterdruk ontsnapt. Ik was van plan geweest om dat busje en de kering te vervangen door een grotere kering (met als buitenmaat, de buitenmaat van de ori kering en als binnenmaat, de binnenmaat van het busje), de ori krukaskeringen zijn 8mm breed, een kering met als buitenmaat, de buitenmaat van de ori kering en als binnenmaat, de binnenmaat van het busje, zijn enkel te krijgen met een breedte van 7 of 9 mm.
Heeft iemand hier wel eens dit busje + kering vervangen door een andere kering, en weet hij nog welke kering hij daarvoor gebruikt heeft?

[This message is edited by Hans F. on 28-9-02 23:29]
 
Ik wil veeel harder op m\'n :) [IMG]http://24.132.20.228/mup/1772.jpg[/IMG] :)
Blukaap 28-9-02?23:33 Print reply

Posts: 10006
Het keerringsetje van VDH voor MTX-SH/NSR wordt standaard geleverd met zo'n keerring.
Of ze moeten het in de afgelopen maand stiekem veranderd hebben .

En 10000 toeren in z'n 6 met 15-43 ?
Das al boven de 100 volgens mij.
 
Bastila is lief
Sneks 29-9-02?00:41 Print reply
Posts: 2499
Zou je die dan kunnen opmeten? (of gewoon de nummers van de kering aflezen). Bij mij zat er bij dat keringsetje gewoon een kering bij die om die bus paste, en geen die direct op de krukas zat.

Whoei, zo makkelijk al boven de 100?

Ding kan echt nog stukken harder . Ga van de week maar eens een nieuwe fietsteller kopen (vorige is kapot gegaan). Maar nu 1 die de snelheid onthoud .

Owja, voor degenen die zeggen dat een Y.E.I.S. niet werkt, ik merk dat ding toch echt wel, hij heeft een inhoud van 190 mL en slanglengte is 71mm (dia 8mm) en hij is er iets sterker mee rond de 6500-7000 toeren.

Ga binnenkort ook even een vulstuk maken voor Eurocilindro membraan, kijken of dat een verbetering is.

[This message is edited by Hans F. on 29-9-02 00:53]
 
Ik wil veeel harder op m\'n :) [IMG]http://24.132.20.228/mup/1772.jpg[/IMG] :)
solidsjakie 29-9-02?01:30 Print reply

Posts: 2291
ik heb zonet es ff me malossi op ze flikker gegeve.
Ze hadden em goed afgesteld bij salomons, ja denkut ook wel, werd te heet, duz ik es met choke rijde, en nu blijftie wel koel.
Duz ik begin met trekke.
8k toere schok schok(uit ut blok)
10k toere mooi strak stil op de weg
11,5k toere, houdtie nog nie op, maar ik schakel over, moet nog 200km inrije.
Donder wat een genot. Een climax. Maar nou op zoek naar 80cc kuppling.

BTW, WTF is een YEIS?????
 
wipe-out 29-9-02?01:43 Print reply

Posts: 7672
yeis = powerbox (toch?)
 
-Zeroed in- 29-9-02?02:18 Print reply

Posts: 3255
ik wil foto's man!!!
ikke wil hem zieeeeeeen
lijkt me echt ubervet zon 250cc kuip.
 

Dit topic is 1563 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved