Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Brommer valt uit bij stilstaan?!

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1154 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #55546 - Brommer valt uit bij stilstaan?!
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 8192 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

w0ut3r 28-3-2009 12:21 Print topicpost

Posts: 1350
Ik heb laatst me carb schoongemaakt ivm startprobleempjes...
Hij start nou weer perfect, maar nu is er het volgende aan de hand:

Als ik aan het rijden ben en ik ga stilstaan dan valt die uit
Ik heb me carb. er ook al weer af gehaald om ff opnieuw aan de luchtfilter en spruitstuk te hangen, maar het probleem is er nog steeds.
Valse lucht is het volgens mij ook niet, want hij blijft gewoon hetzelfde lopen als ik deo op de kansmakende plekken spuit...

Het enige wat echt veranderd/nieuw is is het filterelement van me luchtfilter (die spons of hoe het ook mag heten:P)...

Kan het zijn dat hij hierdoor weer opnieuw afgestelt moet worden?
Of is het wat anders?
 
www.TheGreenBoxz.nl

lukebanning 28-3-2009 12:53 Print reply

Posts: 565
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: w0ut3r
Ik heb laatst me carb schoongemaakt ivm startprobleempjes...
Hij start nou weer perfect, maar nu is er het volgende aan de hand:

Als ik aan het rijden ben en ik ga stilstaan dan valt die uit
Ik heb me carb. er ook al weer af gehaald om ff opnieuw aan de luchtfilter en spruitstuk te hangen, maar het probleem is er nog steeds.
Valse lucht is het volgens mij ook niet, want hij blijft gewoon hetzelfde lopen als ik deo op de kansmakende plekken spuit...

Het enige wat echt veranderd/nieuw is is het filterelement van me luchtfilter (die spons of hoe het ook mag heten:P)...

Kan het zijn dat hij hierdoor weer opnieuw afgestelt moet worden?
Of is het wat anders?

Als je nog niet gereden hebt, en je start 'm, blijft 'ie dan wél gewoon stationair draaien?
Is het dus alleen als je rijd en dan stil gaat staan?
 
w0ut3r 28-3-2009 13:25 Print reply

Posts: 1350
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: lukebanning
[...]

Als je nog niet gereden hebt, en je start 'm, blijft 'ie dan wél gewoon stationair draaien?
Is het dus alleen als je rijd en dan stil gaat staan?


jup, klopt helemaal

Dit bericht is gewijzigd door w0ut3r op 28-3-2009 om 13:26 uur.
 
www.TheGreenBoxz.nl
Royal Club 28-3-2009 13:27 Print reply

Posts: 60390
hoeveel toeren looptie stationair als ie koud is?
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
w0ut3r 28-3-2009 13:28 Print reply

Posts: 1350
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
hoeveel toeren looptie stationair als ie koud is?


ik hep zoeen digitale toerenteller.
Dus dan kan je het niet precies aflezen...

maar hij loopt wel gewoon een normaal aantal toere stationair...
 
www.TheGreenBoxz.nl
Royal Club 28-3-2009 13:29 Print reply

Posts: 60390
ja, ga maar warmrijden en draai dan je stationair zo dat ie dan netjes blijft lopen
hij zal koud dan hoger lopen maar daar valt niet echt heel veel aan te doen. ga je niet dood aan
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
w0ut3r 28-3-2009 13:30 Print reply

Posts: 1350
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
ja, ga maar warmrijden en draai dan je stationair zo dat ie dan netjes blijft lopen
hij zal koud dan hoger lopen maar daar valt niet echt heel veel aan te doen. ga je niet dood aan


ok, het kan niet aan me luchtschroef liggen?
want eerst liep die koud en warm lekker rustig stationair.

Dit bericht is gewijzigd door w0ut3r op 28-3-2009 om 13:31 uur.
 
www.TheGreenBoxz.nl
Royal Club 28-3-2009 13:33 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: w0ut3r
[...]


ok, het kan niet aan me luchtschroef liggen?
want eerst liep die koud en warm lekker rustig stationair.

Dit bericht is gewijzigd door w0ut3r op 28-3-2009 om 13:31 uur.

hmm, apart, heb je sinds dien wat veranderd aan je setup?
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
w0ut3r 28-3-2009 13:33 Print reply

Posts: 1350
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
[...]

hmm, apart, heb je sinds dien wat veranderd aan je setup?


nope, alleen carb schoongemaakt en nieuw luchtfilter element in me luchtfilter gedaan.
 
www.TheGreenBoxz.nl
Jasper Strahiem 28-3-2009 13:52 Print reply

Posts: 1950
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: w0ut3r
[...]


nope, alleen carb schoongemaakt en nieuw luchtfilter element in me luchtfilter gedaan.

Gewoon even wat aan je stationair schroef draaien, en het is weer klaar
 
Make the most of now
JeVeeHa 28-3-2009 13:52 Print reply

Posts: 537
Draai je luchtschroef es een beetje open, halve slag oid.
 
I'm Corrupt 2 The Core - Radium - Terminal Trauma
w0ut3r 28-3-2009 14:17 Print reply

Posts: 1350
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jasper Strahiem
[...]

Gewoon even wat aan je stationair schroef draaien, en het is weer klaar


Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JeVeeHa

Draai je luchtschroef es een beetje open, halve slag oid.


Ik ga morgen is ff kijke(ben nu niet thuis)
Bedankt!


Dit bericht is gewijzigd door w0ut3r op 28-3-2009 om 14:17 uur.
 
www.TheGreenBoxz.nl
Saknet 28-3-2009 15:19 Print reply

Posts: 10355
normaal is het zo dat hij koud eerst ffies iets hoger loopt vandaar dat je normaal gesproken altijd op choke start.

dus idd goed afstellen met warme motor dan krijgt je choke vanzelf z'n functie terug.
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
IgnorantDinosaur 28-3-2009 17:38 Print reply

Posts: 81
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jasper Strahiem
[...]

Gewoon even wat aan je stationair schroef draaien, en het is weer klaar

zo simpel is het als het goed is, dan krijgt je motor een beetje meer brandstof als hij stationair loopt.
 
ChielTZR 28-3-2009 19:58 Print reply

Posts: 6016
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Saknet
normaal is het zo dat hij koud eerst ffies iets hoger loopt vandaar dat je normaal gesproken altijd op choke start.

dus idd goed afstellen met warme motor dan krijgt je choke vanzelf z'n functie terug.


Het nut van een choke is echt niet om de brommer minder toeren te laten maken. Er komt gewoon in verhouding wat meer benzine dan lucht bij. Zo draait hij dus minder toeren, maar dat is een bijkomstige zaak.
 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
lukebanning 28-3-2009 20:01 Print reply

Posts: 565
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: chieltl
[...]


Het nut van een choke is echt niet om de brommer minder toeren te laten maken. Er komt gewoon in verhouding wat meer benzine dan lucht bij. Zo draait hij dus minder toeren, maar dat is een bijkomstige zaak.

Inderdaad :p
Normaal gesproken, moet een brommer onder normale omstandigheden (droog) en een graad of 10 echt makkelijk zonder choke starten
Iig, effe de stationairsschroef een halve slag ofzo indraaien en dan draait ie waarschijnlijk prima.
 

Dit topic is 8192 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved