Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - CB50 Blok onder NSR?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1044 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #55515 - CB50 Blok onder NSR?
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 2703 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

NSR50 Rider 26-3-2009 13:51 Print topicpost

Posts: 155
Hoi

Ik heb wel eens gehoort dat het blok van een Honda CB50 direct onder NSR past. Er staat ook een filmpje op Youtube van een duitser die een NSR 4 takt gemaakt had en ik meende dat dat ook een CB50 blok was.

Mijn vraag is dus, past dit makkelijk? Ook qua bedrading (12v?) etc.

Gr Rinse
 
[img]http://img231.imageshack.us/img231/4115/hondabannergr3.jpg[/img]

RoelTrachsler 26-3-2009 14:41 Print reply
Posts: 141
Bedrading is compleet anders:
6v -> 12v
punten -> cdi

of het past weet ik niet, maar ik ik hoor het graag als het lukt

 
kenny77 26-3-2009 14:43 Print reply

Posts: 29286
lijkt me niet aangezien een cb50 blok een veel hogere cilinder en cilinderkop heeft.
dan kom je tegen de bovenste buis van het frame aan.
 
Lex ss50 26-3-2009 14:45 Print reply

Posts: 657
Dan kan je er beter een liggend viertaktblok onder maken. Een cb50 blok is te hoog denk ik
 
-
honda-mbx 26-3-2009 14:52 Print reply

Posts: 1688
de bedrading is best op te lossen. dat lijkt me geen probleem.
voor het mooie moet je dan gewoon een CB boom er bij hebben.

je zou de hoogte van het CB blok even moeten op meten en dan even kijken hoeveel ruimte je nodig bent. in het ergste geval zou je het frame moeten aanpassen.

met wat oplossend denk niveau en wat handigheid is alles pas te maken.
 
ik vlam je..
Iceburn 26-3-2009 14:55 Print reply

Posts: 310
Beetje laffe opmerking misschien, maar ik snap niet wat je met een Cb50 blok onder een NSR wilt Lijkt me dus he-le-maal niks, maar dat is mijn mening Als je het wat lijkt, zeker doen.

Ontopic: Ik denk dat het lastig word inderdaad door het formaat.. Een TSX ofzo zoals uncleblam dat heeft is geschikter voor zo'n project..



....Waarvan dit idee trouwens?? Heb je me zien rijden?

Dit bericht is gewijzigd door Iceburn op 26-3-2009 om 14:59 uur.
 
4-stroke 4-ever
Iceburn 26-3-2009 15:22 Print reply

Posts: 310
Gaat dus blijkbaar om dit filmpje:
http://www.youtube.com/watch?v=q7-EowWURls

Dan kom ik terug op m'n vorige post: best grappig.. Maar waarom dan niet meteen een old-skool CB50?
 
4-stroke 4-ever
Banaan 26-3-2009 15:23 Print reply

Posts: 5725
For sale! Bei Interesse oder Fragen nsr4takt@freenet.de

Zal waarschijnlijk al verkocht zijn, filmpje is van mei '08

Dit bericht is gewijzigd door Banaan op 26-3-2009 om 15:24 uur.
 
NSR50 Rider 26-3-2009 22:06 Print reply

Posts: 155
dank voor alle reacties, en ja het ging om dat filmpje idd.

ik doe het zelf niet, ik schaf zaterdag een stel carters met 6 bak en koppeling en krukas aan voor nsr.

maar ik was gewoon erg nieuwsgierig of het paste etc, mischien wat voor later
 
[img]http://img231.imageshack.us/img231/4115/hondabannergr3.jpg[/img]
Malaguti RST 26-3-2009 23:31 Print reply

Posts: 1668
Zou wel vet zijn
 
[[-]] (()) [[\]] [[)) //-\\
NSR50 Rider 27-3-2009 12:34 Print reply

Posts: 155
ik heb hem van het filmpje even een mailtje gestuurd. hieronder de kopie:


---------------------------------------------------------------------
Hello

I have seen your NSR on Youtube and I'm impressed that an NSR can have a 4 Takt engine in it.
What kind of engine did you use? Is it an XR75/50 or a CB50 engine?

What did you had to change other than the exhaust? Did the engine just slide in or did you have to make some adjustments to the frame?
And the electricalpart; did you modified the orginal wiring of the NSR, or did you put in the wiring from the moped where you took the engine from?

I know, those are many questions, but maybe I will do it my self, if it is not to difficult.

I hope to hear from you!

Kind regards,
Rinse Ringma (The Netherlands/Holland)
---------------------------------------------------------------------

als ik antwoord heb dan plaats ik die hier ook
 
[img]http://img231.imageshack.us/img231/4115/hondabannergr3.jpg[/img]
Iceburn 27-3-2009 14:09 Print reply

Posts: 310
Pf, nice english.. do ik je niet na

Ik wil best eens met mn CB50 - donor blokje langskomen zodat je de ophanging kunt bekijken Maar het is natuurlijk altijd goed om die man (of vrouw ) even te raadplegen hoe die dat gefixed heeft idd..

..denk trouwens dat het geen XR80 of XR75 blok is, maar gewoon een CB50 / XL50 / CY50.. Aan het gasreactie te horen

Dit bericht is gewijzigd door Iceburn op 27-3-2009 om 14:10 uur.
 
4-stroke 4-ever
BIET 27-3-2009 15:13 Print reply

Posts: 22355
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Iceburn
Pf, nice english.. do ik je niet na

Ik wil best eens met mn CB50 - donor blokje langskomen zodat je de ophanging kunt bekijken Maar het is natuurlijk altijd goed om die man (of vrouw ) even te raadplegen hoe die dat gefixed heeft idd..

..denk trouwens dat het geen XR80 of XR75 blok is, maar gewoon een CB50 / XL50 / CY50.. Aan het gasreactie te horen

Dit bericht is gewijzigd door Iceburn op 27-3-2009 om 14:10 uur.

Zo nice Engels is het niet, vol met grammatica fouten maargoed... Zo te zien komt hij met de hoogte prima uit. Lijkt wel erg op een cb50 blokje.

Is er eigenlijk niet iets van een filmpje waarop dat ding rijd?
 
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel!
Iceburn 27-3-2009 17:38 Print reply

Posts: 310
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BIET
[...]

Zo nice Engels is het niet, vol met grammatica fouten maargoed... Zo te zien komt hij met de hoogte prima uit. Lijkt wel erg op een cb50 blokje.

Is er eigenlijk niet iets van een filmpje waarop dat ding rijd?


Zo nice vind ik dit engels wel, als je het vergelijkt met het ABN van de meeste leden hier. maar goed lekker boeiend.

 
4-stroke 4-ever
NSR50 Rider 27-3-2009 17:58 Print reply

Posts: 155
Hoi

Ik heb reactie, tis eigenlijk vrij simpel:

-----------------------------------------------------------------------
Hi,

it´s a tuned CB50 Engine. The exhaust, pipe and muffler are complete selfmade. Only the outer skin of the muffler is original NSR. Yes, i have to make some adjustments to the frame. I used for it small metal plates of the original fastening spots of the frame to connect with the new engine. The frame was not changed. Also the electricalpart is a mix of NSR and CB50.

I hope you understand my english.

Much fun

Scott Octane
-----------------------------------------------------------------------

ik denk dat het electrische deel het moeilijkste is. en de uitlaat moet je ff fixen.
 
[img]http://img231.imageshack.us/img231/4115/hondabannergr3.jpg[/img]
Henk-88 27-3-2009 18:17 Print reply

Posts: 26703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: NSR50 Rider
Scott Octane



Je zal maar zo heten
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'

Dit topic is 2703 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved