Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Elektronica Forum - Mtx-sh geen vonk

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 699 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Elektronica Forum - Topic #55512 - Mtx-sh geen vonk
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 3596 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Derbi-Olaf 27-3-2009 10:23 Print reply

Posts: 14999
niet met spanningen meten meet met weerstanden.
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Nipo_5 27-3-2009 19:37 Print reply
Posts: 193
Ja maar hoe kun je je cdi op weerstand doormeten? Er zijn maar 2 contacten die verbonden een weerstand van 1200 ohm geven, voorderest niets. Dus de enige manier om dat te testen is volgens mij een nieuwe cdi ertussen gooien.

Verder meet ik namelijk dat alles goed is alleen ik krijg helemaal geen uitgangssignaal uit me cdi, dus die is naar mijn idee stuk. Tis alleen klote dat ik het niet allemaal heb liggen want dan heb je het probleem zo gevonden als je ff nieuwe onderdelen erop kan knallen.
 
Nipo_5 31-3-2009 22:01 Print reply
Posts: 193
Sinds ik mijn brommer in elkaar gezet heb na revisatie start ie niet meer omdat ie geen vonk heeft.

Bobine vervangen, doet niets, cdi vervangen geen verbetering.

Van de grote spoel meet ik een spanning van 12 volt naar me cdi, de kleine pulsspoel geeft veel minder, nog niet eens 1 volt.

Als ik de grote spoel meet op weerstand heeft deze contact met mijn massa op me frame.

Wanneer ik dit doe met die kleine spoel krijg ik een oneindige weerstand, is dit goed?

Iemand misschien suggesties, ben nu al 2 weken aan het kloten en ik kom er niet meer uit...



Dit bericht is gewijzigd door Nipo_5 op 31-3-2009 om 23:20 uur.
 
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 1-4-2009 1:58 Print reply

Posts: 8612
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Nipo_5
Ja maar hoe kun je je cdi op weerstand doormeten? Er zijn maar 2 contacten die verbonden een weerstand van 1200 ohm geven, voorderest niets. Dus de enige manier om dat te testen is volgens mij een nieuwe cdi ertussen gooien.

Verder meet ik namelijk dat alles goed is alleen ik krijg helemaal geen uitgangssignaal uit me cdi, dus die is naar mijn idee stuk. Tis alleen klote dat ik het niet allemaal heb liggen want dan heb je het probleem zo gevonden als je ff nieuwe onderdelen erop kan knallen.


Een CDI moet je dynamisch meten, dat kan je niet zomaar. Het staat hier wel in de knowledge base maar daar heb je niets aan.
Volgens mij moet je het echt na je cdi zoeken...heb je je bougiekabel al vervangen ?

 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.
Nipo_5 1-4-2009 19:11 Print reply
Posts: 193
Bougiekabel vervangen, samen met een nieuwe bobine en cdi. Als ingangssignaal meet ik nu naar me cdi 20 volt op de rood zwarte draad, en 1,5 volt op de blauw gele draad.

Na me cdi meet ik 2,5 volt op die zwart gele draad naar me bobine toe. Als ik mijn bobine aansluit meet ik helemaal niets meer in die draad, en geeft ie ook geen vonk.

Als de bougiekabel of bougiedop doormeet dan meet ik niets.

Bij mijn zusje d'r tomos meet ik naar de bobine toe 20 volt en in de bougiedop over de 1000 volt.

Dan zou je denken dat het ligt aan het signaal van me cdi af maar wat moet ik eraan doen? Zit al een nieuwe cdi op.
 
Nipo_5 1-4-2009 23:36 Print reply
Posts: 193
Als ik kijk naar de volgende FAQ:

http://www.brommerforum.nl/faq/artikel/84

Staat er dat de pulser (puls spoel) 1,4 volt moet aangeven.

Omdat mijn probleem nog niet opgelost is ben ik hier naar gaan kijken en hij geeft 1,5 a 1,6 volt aan.

Ook staat er in de FAQ dat de weerstand van de pulser tussen de 20 en de 30 ohm moet liggen. Als ik deze opmeet kom ik op 52 kiloOhm, dus 52.000 Ohm.

Zou dit de reden kunnen zijn dat ie zo'n lage output spanning naar me bobine geeft vanaf de cdi?




Dit bericht is gewijzigd door Nipo_5 op 1-4-2009 om 23:41 uur.
 
Martijn II - Forum en Sales Moderator 1-4-2009 23:54 Print reply

Posts: 9841
weet je zeker dat je wel de goede spoel meet?

52kohm is btw wel zwaar veel...dan ga ik haast denken dat dat ding is doorgebrand, maar dan zou je dat misschien wel moeten merken in de outputspanning.

Dit bericht is gewijzigd door Martijn II op 1-4-2009 om 23:58 uur.
 
Too cool for school!
Nipo_5 2-4-2009 16:36 Print reply
Posts: 193
Ja dat dacht ik ook, ik meet gewoon netjes 1,6 volt uit de pulser en 15 volt uit de zwart rode draad.

Vervolgens meet ik bij de cdi een uitgangsspanning naar me bobine van 1 volt ofzo. Bij de uitgang naar me contact en me killswitch meet ik 15 volt.

Als ik me bobine aansluit meet ik niets meer op de zwart gele draad en ook niets in de bougiedop...

Ik snap er echt niets meer van ben al dik 2 weken aan het zoeken op internet, heb bobine en cdi vervangen, geen verschil?

Iemand ooit dit probleem gehad of moet ik gewoon die brommer maar weggooien?
 

Dit topic is 3596 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved