Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Katalysator Senda

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 550 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #55456 - Katalysator Senda
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 747 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Gary - Forum en Gallery Moderator 23-3-2009 22:07 Print topicpost

Posts: 12846
Bf-ers,

Van het weekend de brommer van mn broertje ontgrenst. Allemaal gelukt, maar toen ik de uitlaat weer wilde monteren bleek de katalysator los te liggen. Nou heb ik uit oudere topics gehaalt dat je de uitlaat kunt open slijpen, katalysator eruit en dichtlassen.
Nou wil ik graag weten van mensen die dit eerder gedaan hebben (of gelijkwaardige lasbeurten) waarmee ze dit gelast hebben en met welke instellingen (dus graag antwoorden van mensen die zelf lassen).
Heb op school de mogelijkheid tot elke lastechniek, alleen wil ik ervaringen horen .

Gerrit
 
Echte mannen eten geen honing. Echte mannen kauwen bijen.....

harm0ss 23-3-2009 22:19 Print reply

Posts: 1247
in je expansie zit een buis, je slijpt hem los trekt die buis eruit en last het weer dicht met migmag of tig oid (heb t zelf ook gedaan)
 
Tombrom 23-3-2009 22:22 Print reply

Posts: 15925
zou de kat lekker laten zitten je hebt er haast/geen winst van
 
Gary - Forum en Gallery Moderator 23-3-2009 22:23 Print reply

Posts: 12846
Zover was ik zelf ook. TIG zou ik ook wel kunnen, alleen ik MIG/MAG makkelijker. Ben dus benieuwd hoe mensen dit geregeld hebben.
 
Echte mannen eten geen honing. Echte mannen kauwen bijen.....
stevoo 23-3-2009 22:23 Print reply

Posts: 689
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tombrom
zou de kat lekker laten zitten je hebt er haast/geen winst van


maja als ie uitelkaar licht on de in je expansie dan rateld het als een gek en moet ie dus wel open

klas genoot heeft hem gewoom met mig mag dicht gelast

Dit bericht is gewijzigd door stevoo op 23-3-2009 om 22:26 uur.
 
MembraaNN beunhaas!!
alex4421 23-3-2009 22:25 Print reply
Posts: 119
gewoon mooi openzagen of slijpen dingetje eruit halen weer juist tegen elkaar zetten twee puntlasjes ofzo en dan op het gemak rond gaan :p
 
Joel_koningslust 23-3-2009 22:28 Print reply

Posts: 14514
ik heb er zelfs een met electrode gelast. dat was zelfs goed te doen

maar voor het mooie zou je het ff met tig moeten doen
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
stevoo 23-3-2009 22:30 Print reply

Posts: 689
en dan is het mooist om ook nog gas in je uitlaat te hebben tegen "bloemkolen"
 
MembraaNN beunhaas!!
Jozeff - Forum en Sales Moderator 23-3-2009 22:31 Print reply

Posts: 10835
instellingen is haast niet te zeggen omdat elk aparaat wel anders is.

ik zou hem gewoon met co2 apparaat dicht maken, veel makkelijker dan tiggen.

Anders even proeflassen met plaatmateriaal van zelfde dikte
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
Gary - Forum en Gallery Moderator 23-3-2009 22:33 Print reply

Posts: 12846
Specifieke instellingen verwacht ik ook niet, enkel globaal is misschien makkelijk. Verder leek mij het beste om hem op het dikste stuk (over de fabriekslas) te slijpen en te lassen. Mensen die dit kunnen bevestigen?
 
Echte mannen eten geen honing. Echte mannen kauwen bijen.....
Jozeff - Forum en Sales Moderator 23-3-2009 22:34 Print reply

Posts: 10835
maakt weinig uit.
Ikzelf zou hem een stukje daarvan af doen omdat je dan 2 stukken van dezelfde dikte aan elkaar moet lassen.
Dat is over het algemeen makkelijker dan een dik en een dun stuk aan elkaar lassen. Maar is misschien persoonlijk.
Uiteindelijk zal het niet heel veel verschillen.
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.

Dit topic is 747 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved