Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Begin Forum - Topic #55438 - Uitlaat honda mtx
|
Pagina 2 van 2
|
Dit topic is 3618 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Tom_hondamtx |
24-3-2009 16:40 |
Posts: 126 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: ikkejw
[...]
oh aha, dat zou inderdaad wel eens kunnen zijn. die athena's voor MTX heb ik nog nooit nagemeten.
en als ie voor MTX/MBX is, is het trouwens geen 125, maar 95cc ofzo.
jah 96 meende ik, maar een kameraad van mij blijft maar stug doorzeuren dat ik wel een 125 heb
maar goed, ik kan nergens zo'n proma of gianelli uitlaatje aankomen... of weet iemand anders nog een adressje??
want anders ga ik denk ik toch maar een uitlaat van een crossmotor omlassen
|
|
sex is not the answer, sex is the question. yes is the answer! |
|
ikkejw |
24-3-2009 16:46 |
Posts: 9886 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: maikel-1991
dat is da vast en cker de ahtena voor mt8 blok
hij heeft een mtx , dus een athena voor mtx-r en die zijn laagtoerig
afbeelding
Dit bericht is gewijzigd door maikel-1991 op 24-3-2009 om 16:37 uur.
die cilinders zijn ook apart zie ik wel, deck height van 3.6mm
timingen zijn wel iets normaler, maar laagtoerig is ie ZEKER niet.
uitlaattiming is 195 graden, blowdown zit op 29. dan zou je powerband ongeveer van 10 tot 12K lopen.
edit: 7777e post!!
Dit bericht is gewijzigd door ikkejw op 24-3-2009 om 16:48 uur.
|
|
Preserve nature - Always wear a helmet |
|
maikel-1991 |
24-3-2009 16:49 |
Posts: 545 |
heb je het nu over de athena voor mtx-r of mt8?
want ik heb zelf eentje voor mtx-r en die heeft toch echt een powerband van 5500 tot 9000
|
|
Mtx-sh 110cc 6 bak proma 80cc bovenlangs 26 mm mikuni > 35 roller in zn 1 =D |
|
ikkejw |
24-3-2009 16:56 |
Posts: 9886 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: maikel-1991
heb je het nu over de athena voor mtx-r of mt8?
want ik heb zelf eentje voor mtx-r en die heeft toch echt een powerband van 5500 tot 9000
die poortmap die je net postte, die is van MTX? die is namelijk goed hoogtoerig, als je de poorten volledig open laat komen (deck height op 3.6mm dus)
als je je deck height op 0mm zet, en je poorten dus maar half open gaan, is je uitlaattiming 175 en je blowdown 32. dat komt ongeveer overeen met een powerband van 7.5 tot 9K, klopt wel aardig dus.
maar nu komen je poorten niet helemaal open, heb je dus lage time-area en BMEP, waardoor je dus vermogen misloopt.
als je er een 3.5mm ophoogplaat tussen legt komen de poorten wel mooi open, maar dan zit je met een extreem lage compressieverhouding. waar je ook weer flink vermogen op inlevert.
|
|
Preserve nature - Always wear a helmet |
|
Banaan |
24-3-2009 16:59 |
Posts: 5725 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: ikkejw
[...]
die poortmap die je net postte, die is van MTX? die is namelijk goed hoogtoerig, als je de poorten volledig open laat komen (deck height op 3.6mm dus)
als je je deck height op 0mm zet, en je poorten dus maar half open gaan, is je uitlaattiming 175 en je blowdown 32. dat komt ongeveer overeen met een powerband van 7.5 tot 9K, klopt wel aardig dus.
maar nu komen je poorten niet helemaal open, heb je dus lage time-area en BMEP, waardoor je dus vermogen misloopt.
als je er een 3.5mm ophoogplaat tussen legt komen de poorten wel mooi open, maar dan zit je met een extreem lage compressieverhouding. waar je ook weer flink vermogen op inlevert.
Cil vanboven 3.5mm afdraaien dan?
Of begrijp ik t verkeerd?
(ben noob op tuningsgebied dus ja )
|
|
|
|
Tom_hondamtx |
24-3-2009 17:11 |
Posts: 126 |
oke, das tuurlijk ook allemaal leuk en aardig om te weten, maar dan denk ik dat ik toch maar een crossmotor uitlaat om ga lassen, namelijk van een kx 85/125 expansie aan de linker kant....
maar kan ik dan betern een 85 uitlaat of een van een 125??
denk zelf van 85 maar mischien dat jullie andere ideeen daarover hebben
|
|
sex is not the answer, sex is the question. yes is the answer! |
|
kenny77 |
24-3-2009 17:13 |
Posts: 29286 |
85cc.
|
|
|
|
ikkejw |
24-3-2009 17:28 |
Posts: 9886 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Banaan
[...]
Cil vanboven 3.5mm afdraaien dan?
Of begrijp ik t verkeerd?
(ben noob op tuningsgebied dus ja)
jup, afdraaien is dan de beste oplossing.
|
|
Preserve nature - Always wear a helmet |
|
Tom_hondamtx |
24-3-2009 18:27 |
Posts: 126 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: kenny77
85cc.
alleen zoals jij net al zei, waarom geen crossmotor uitlaat meer...
omdat ik denk dat een fabrieks uitlaat beter berekend is... maar das tuurlijk ook maar een gok... weten jullie anders soms iemand met ervarig of net wah dan ook daarmee??
|
|
sex is not the answer, sex is the question. yes is the answer! |
|
honda fryslan |
24-3-2009 18:51 |
Posts: 1914 |
ik had je al een inbox gestuurd maar ik heb zelf op een mbxblok met een 98cc athena een cr125 pijp gehad en liep best goed!
kun je ook nog proberen dus..
die uitlaat wil ik wel verkopen..
|
|
2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 Nederlandskampioen Brommersprint Automatenklasse |
|
Tom_hondamtx |
24-3-2009 20:56 |
Posts: 126 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: honda fryslan
ik had je al een inbox gestuurd maar ik heb zelf op een mbxblok met een 98cc athena een cr125 pijp gehad en liep best goed!
kun je ook nog proberen dus..
die uitlaat wil ik wel verkopen..
hmm oke, maar ik denk niet dat past op mijn mtx, en Friesland is wat ver voor mij, kom uit Brabant dus...
@ Kenny77, oke maar hier zegt honda fryslan dat een 125 uitlaat ook wel goed loopt, maar nou heb ik natuurlijk niet zo'n zwaar getunde brommert als fryslan hier, maar wat zou dan het best zijn ( voor mijn setup )
125 athena ( 96 cc )
24 mm mikuni
hpi 07
Dit bericht is gewijzigd door Tom_hondamtx op 24-3-2009 om 20:57 uur.
|
|
sex is not the answer, sex is the question. yes is the answer! |
|
Dit topic is 3618 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 2 van 2
|
|