Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - cilindertemperatuur

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1095 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #55423 - cilindertemperatuur
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1400 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Maeddy 22-3-2009 20:34 Print topicpost

Posts: 1059
Beste mensen,

Mijn hele brommer is ontgrenst, en ik heb mijn brommer daarop afgesteld. Sproeiertje 126 genomen (tzr schijnt een grote sproeier te moeten hebben). De bougiekleur is perfect: koffie met een scheutje melk. Maar mijn cilinder wordt echt veel warmer dan voorheen.
Toen mijn brommer begrensd was, toen kon ik mijn hand er bij wijze van spreken tien minuten tegen aan leggen zonder dat het zeer deed. Nu ben ik vandaag lekker een stuk wezen rijden, maar mijn cilinder wordt dus veel warmer nu. Na vijf seconden je hand er tegen aan houden, wil je hem er wel graag afhalen.
Nu mijn vraag: Is zo'n warme cilinder toch wel gewoon normaal? Ik ben namelijk wel huiverig voor een warmloper of iets dergelijks.
 
GO YAMAHA ! ! ! ! ! ! !

robert V 22-3-2009 20:36 Print reply
Posts: 253
meer snelheid meer wrijving dus meer warmte

 
robert V 22-3-2009 20:37 Print reply
Posts: 253
en als je rijd wordt hij tog goed gekoeld
 
kenny77 22-3-2009 20:37 Print reply

Posts: 29286
hij zal nu meer toeren maken, en wordt dus ook warmer.
 
Maeddy 22-3-2009 20:38 Print reply

Posts: 1059
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: robert V
meer snelheid meer wrijving dus meer warmte



Dat snap ik, maar als de afstelling goed is, hoef ik me dus geen zorgen te maken over een warmloper?
 
GO YAMAHA ! ! ! ! ! ! !
knoffy 22-3-2009 20:38 Print reply
Posts: 610
inderdaad

maar olie gaat nog wel op ? (oliepomp)
 
Maeddy 22-3-2009 20:40 Print reply

Posts: 1059
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: knoffy
inderdaad

maar olie gaat nog wel op ? (oliepomp)


Nouja, ik heb mijn oliepompje wel losgehad. De keerring lekte. Nu lekt er in iedergeval geen olie meer, en volgens mij is de oliepomp gewoon werkend.
Maar als ik nou tien kilometer heb gereden zonder smering zou mijn hele blok toch wel kapot zijn? En dat is niet het geval gelukkig.

Dit bericht is gewijzigd door Maeddy op 22-3-2009 om 20:40 uur.
 
GO YAMAHA ! ! ! ! ! ! !
robert V 22-3-2009 20:41 Print reply
Posts: 253
je blok wat dacht je van je cil dus dat pompje werkt gewoon
 
ChielTZR 22-3-2009 20:42 Print reply

Posts: 6016
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Maeddy
[...]


Nouja, ik heb mijn oliepompje wel losgehad. De keerring lekte. Nu lekt er in iedergeval geen olie meer, en volgens mij is de oliepomp gewoon werkend.
Maar als ik nou tien kilometer heb gereden zonder smering zou mijn hele blok toch wel kapot zijn? En dat is niet het geval gelukkig.

Dit bericht is gewijzigd door Maeddy op 22-3-2009 om 20:40 uur.


Als hij een keer goed warm is geweest, en hij heeft geen smering gehad, dan had je er wel iets van gemerkt denk ik zo. volgens mij kan het geen kwaad dat je cilinder zo warm wordt heeft de mijne ook, en ik heb hem nieuw (nog niks aan verandert tenminste)

 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
Maeddy 22-3-2009 20:42 Print reply

Posts: 1059
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: robert V
je blok wat dacht je van je cil dus dat pompje werkt gewoon


ja dat bedoel ik ook gewoon. sorry voor de typefout.
 
GO YAMAHA ! ! ! ! ! ! !
Garciyano 23-3-2009 7:49 Print reply

Posts: 616
Komt door het weer.

het is nu een stuk warmer als voorheen dus het is gewoon verbeelding

bijv. een auto 2 weken terug hoorde je het na het weg zetten van de auto geen getik, nu wel omdat het een stuk warmer is. trouwens bij me brommer hoor ik ook getik als ik net heb gereden dat is me uitlaat die uitzet door de hitte.

(hoe ik dit zo weet :P, ik had het zelfde probleem en ben toen na brommerboer geweest en die vertelde me dat het niks ernstigs was )

Dit bericht is gewijzigd door Garciyano op 23-3-2009 om 7:50 uur.
 
Senda DRD RACING 07 ||
jan-dx11 23-3-2009 9:03 Print reply

Posts: 4931
je moet wel meer lie mengen he

ontgrenzen = meer benzine gebruiken dus ook meer olie
 
Er zijn meerdere wegen die naar de hoeren leiden.
Johann 23-3-2009 9:11 Print reply

Posts: 1273
Hebbie die brommer zelf afgesteld
Ik heb een Yamaha dt nieuw model en heb de zelfde cilinder en carburateur ori als de tzr. Alleen de uitlaat loopt bij mij bovenlangs. Afgesteld rij ik sproeier 100 ori ontgrenst, vind ik het een beetje vaag dat jij er 126 ingooit
 
Maeddy 23-3-2009 11:06 Print reply

Posts: 1059
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Johann
Hebbie die brommer zelf afgesteld
Ik heb een Yamaha dt nieuw model en heb de zelfde cilinder en carburateur ori als de tzr. Alleen de uitlaat loopt bij mij bovenlangs. Afgesteld rij ik sproeier 100 ori ontgrenst, vind ik het een beetje vaag dat jij er 126 ingooit


Met die sproeier heeft de bougie de juiste kleur. Toen de prop er nog in zat, zat er een 116 in. De dealer raadde mij aan om er 120 in te zetten, maar deze was duidelijk te klein.
 
GO YAMAHA ! ! ! ! ! ! !
Johann 23-3-2009 11:55 Print reply

Posts: 1273
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Maeddy
[...]


Met die sproeier heeft de bougie de juiste kleur. Toen de prop er nog in zat, zat er een 116 in. De dealer raadde mij aan om er 120 in te zetten, maar deze was duidelijk te klein.


Huh vreemd, maar als die met 116 te arm rijd klopt het wel ongeveer. Al blijf ik het groot vinden. Kan iemand met een 50snel en turbokit uitlaatje die rijd ook 120 sproeier met tzr.

Maar dat hij wat warmer word klopt wel, kan opzich niet zoveel kwaad. Je kan wel even je koelwaterpomp en oliepomp nakijken, dat is nooit weg
 
Saknet 23-3-2009 11:55 Print reply

Posts: 10355
126 ja een TZR wel ja en een aprilia rs50 niet allebei am6 hoor.

kijk deze am6 dan met 17,5mm en sproeier 88 die gaat 95

http://www.brommerfo...ofile/voertuig/13981

Volgens mij zit er bij jouwe iets niet goed. Ik weet het haast wel zeker. Valse lucht ofzo. Cilinder mishandeld ofzo. Heb je het ding zelf nieuw gekocht of stond de teller niet meer op 0?

En zolang je temperatuur sensor niet in het rood komtof wegvalt naar beneden (dan loopt vaak je radiateur leeg door steenslag oid, m.a.w. dan heb je een vloeistofgekoelde achterband), kun je doorrijden.



Dit bericht is gewijzigd door Saknet op 23-3-2009 om 12:01 uur.
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.

Dit topic is 1400 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved