Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - AM6 blok vs Derbi Blok

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1144 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #55407 - AM6 blok vs Derbi Blok
Pagina 2 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 6189 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

rubbert 22-3-2009 13:50 Print reply

Posts: 8825
oh, bij jou kan je hem niet vast zetten op de bout door je achterbrug?

dan zou ik idd. ook voor am6 gaan, je kunt het zo doen, maar dan andersom zeg maar, dat je 1 bout door je blok hebt die naar 2 ophaningspunten lopen


maar dat is wel heel veel werk om goed te krijgen

Dit bericht is gewijzigd door rubbert op 22-3-2009 om 13:51 uur.
 
Draai- ontwerpwerk?--->PM
J.wally 22-3-2009 13:59 Print reply

Posts: 2301
derbi blok trilt erg veel en lopen sneller kapot naar mijn ervaring vooral als ze al veel kilometertjes hebben gelopen, am6 blijft na veel kilometers uit eigen ervaring dan goed lopen,

maat van me had vroeger een rs met am5 blok hij heeft hier ook niet erg veel succes mee gehad..

veel vrienden van me rijden tegenwoordig met am6 en ze hebben allemaal weinig tot geen problemen gehad.
 
Malaguti RST 22-3-2009 14:19 Print reply

Posts: 1668
Hoe erg is het schakelen met zo een AM6/AM5 hoor van een maat van me dat het bijna niet me te rijden is (maar ja hij is altijd mega negatief en haat minareli)
 
[[-]] (()) [[\]] [[)) //-\\
Tombrom 22-3-2009 14:41 Print reply

Posts: 15925
doe maar am5/6 erin leggen

is veel makkelijker pas te maken

bij derbi blok moet je stuk uit je achterbrug gaan slijpen anders past die niet
 
Malaguti RST 22-3-2009 14:44 Print reply

Posts: 1668
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tombrom
doe maar am5/6 erin leggen

is veel makkelijker pas te maken

bij derbi blok moet je stuk uit je achterbrug gaan slijpen anders past die niet

Thnx word dus am5/6



Kleine vraag je hoe zitten de ophanging punten van een NSR blok?
 
[[-]] (()) [[\]] [[)) //-\\
Tombrom 22-3-2009 14:45 Print reply

Posts: 15925
zelfde idee als am5/6
 
Malaguti RST 22-3-2009 14:47 Print reply

Posts: 1668
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tombrom
zelfde idee als am5/6

NSR zelfde (soort gelijk dan) ophang punten als AM
dat zou echt vet wezen. allen de ontsteking is kompleet anders.

Dit bericht is gewijzigd door Malaguti RST op 22-3-2009 om 14:47 uur.
 
[[-]] (()) [[\]] [[)) //-\\
Tombrom 22-3-2009 14:48 Print reply

Posts: 15925
het heeft er ook 2 achter dus 1 boven en 1 onder

en 1 voor
 
Malaguti RST 22-3-2009 14:49 Print reply

Posts: 1668
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tombrom
het heeft er ook 2 achter dus 1 boven en 1 onder

en 1 voor

.....................
ja daar kom je ver mee......

maar heb je dan niet zelfde problemen als de derbi?
 
[[-]] (()) [[\]] [[)) //-\\
knoffy 22-3-2009 14:50 Print reply
Posts: 610
waarom zou je een am5/6 willen? is duur en schakelt niet lekker vooral die am6 niet tussen 5en6 zit nog een vrij en je moet heel goed je olie indegaten houden
 
Malaguti RST 22-3-2009 14:51 Print reply

Posts: 1668
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: knoffy
waarom zou je een am5/6 willen? is duur en schakelt niet lekker vooral die am6 niet tussen 5en6 zit nog een vrij en je moet heel goed je olie indegaten houden

Ja ik weet dat het niet perfect is maar het de AM past "redelijk" makkelijk in me frame.

Het liefst zou ik een NS1 blok willen hebben maar ben bang dat dat zo veel gekloot word en dat ie nog ook andere elektronica nodig heb.
 
[[-]] (()) [[\]] [[)) //-\\
YZ50crosser 22-3-2009 14:52 Print reply

Posts: 2241
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: knoffy
waarom zou je een am5/6 willen? is duur en schakelt niet lekker vooral die am6 niet tussen 5en6 zit nog een vrij en je moet heel goed je olie indegaten houden


olie moet je bij derbi ook in de gaten houden
 
www.bxteamlg.tk
jan-dx11 22-3-2009 14:52 Print reply

Posts: 4931
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: J.wally
derbi blok trilt erg veel en lopen sneller kapot naar mijn ervaring vooral als ze al veel kilometertjes hebben gelopen, am6 blijft na veel kilometers uit eigen ervaring dan goed lopen,

maat van me had vroeger een rs met am5 blok hij heeft hier ook niet erg veel succes mee gehad..

veel vrienden van me rijden tegenwoordig met am6 en ze hebben allemaal weinig tot geen problemen gehad.

am5 is prima hoor, alleen de versnellingsbak is anders
 
Er zijn meerdere wegen die naar de hoeren leiden.
knoffy 22-3-2009 14:54 Print reply
Posts: 610
ns1 blok is niet makkelijk te vinden en je elektonica is toch niet veel cdi bobine ? en je licht moet je ff kijken waar de stroom op staat.

en wat hangt er nu onder ? of is dat helemaal kapot



Dit bericht is gewijzigd door knoffy op 22-3-2009 om 14:54 uur.
 
Malaguti RST 22-3-2009 14:54 Print reply

Posts: 1668
5 bak gaat me voor keur toch naar uit vind mijn huidige 3 bak gwn te weinig. ik heb daar voor 4 bak gehad maar 5 lijkt me perfect voor een brommer.
 
[[-]] (()) [[\]] [[)) //-\\

Dit topic is 6189 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved