Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Snelste Honda 80cc lc

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1094 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #55393 - Snelste Honda 80cc lc
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 7479 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Tobias Verhoef 21-3-2009 20:47 Print topicpost

Posts: 1832
Hallo

Ik wil waarschijnlijk van een honda MTX-sh en Honda MTX r2 een mooie wegbrommer gaan maken met 80cc (dus eigenlijk motor )

Maar nu vraag ik mij af wat is de snelste 80cc cilinder.
Of welke het beste te tunen is.

En dat tunen van een cilinder weten jullie miss een zaak die beetje voor mij in de buurt is?
Ik woon in wilnis (iedergeval een beetje in provincie utrecht
Zuid/noord holland)

alvast bedankt
 
Nou het is duidelijk je brommer heeft last van olicumiteren impulsieve hyper impulsen heeft een kwardratische....????

st.nyksterdriver 21-3-2009 20:49 Print reply
Posts: 3376
ns1 blok ?
(is eigenlijks 75 cc maar gaat harder dan 80 cc mbx blok oid)
 
Tobias Verhoef 21-3-2009 20:51 Print reply

Posts: 1832
bedankt voor reactie

maar ik wil gewoon een 80 blok wil later miss nog een keer 125cc onder mikken

owja en welke uitlaat loopt mooi bij 80cc
 
Nou het is duidelijk je brommer heeft last van olicumiteren impulsieve hyper impulsen heeft een kwardratische....????
kenny77 21-3-2009 20:53 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tobias Verhoef
bedankt voor reactie

maar ik wil gewoon een 80 blok wil later miss nog een keer 125cc onder mikken

owja en welke uitlaat loopt mooi bij 80cc


op ns1 kan je ook een 125 cc athena onder leggen, moet je alleen de diameter van de pistonpen , zien op te lossen.

125cc is 96cc echte.
maar een ns1 cilinder is geloof ik sneller als de 125cc.

of een mbx blok en de originele cilinder tunen en dan gelijk wat opboren naar wat meer cc.
dat zou je ook met het ns1 blok kunnen doen, kijk maar naar Frysk zijn mtx, met ns1 blok.
 
st.nyksterdriver 21-3-2009 21:11 Print reply
Posts: 3376
mijn monteur die heeft een ns1 blok met mbx cilinder of net anders om maar in ieder geval dta ding gaat ook loeierhard dikke 145 ofzo
 
Tobias Verhoef 21-3-2009 21:19 Print reply

Posts: 1832
Dus ns1 is zo'n beetje het snelst
en zijn ze nog een beetje te krijgen en onderdelen?

En is een cr cilinder redelijk pas te maken?

En van MBX is schakelen bij MTX toch precies andersom?
daar heb ik geen zin in.

Of ik doe gewoon die mbx cil gewoon op MTX blok ik weet niet of het past of goed passend te maken is.

Ik heb helaas niet veel verstand over honda wel een MTX gehad met 110 malossi eronder wel leuk spul

Ik wil een beetje info hebben voor mn projectje want ik wil mn derbi gpr 2008 gaan verkopen en maar weer naar het betrouwbare spul toe gaan.

Miss komt er nog een zundapp bij ofzo oud spul is juist vet om mee hard te gaan
 
Nou het is duidelijk je brommer heeft last van olicumiteren impulsieve hyper impulsen heeft een kwardratische....????
st.nyksterdriver 21-3-2009 21:22 Print reply
Posts: 3376
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tobias Verhoef
Dus ns1 is zo'n beetje het snelst
en zijn ze nog een beetje te krijgen en onderdelen?

En is een cr cilinder redelijk pas te maken?

En van MBX is schakelen bij MTX toch precies andersom?
daar heb ik geen zin in.

Of ik doe gewoon die mbx cil gewoon op MTX blok ik weet niet of het past of goed passend te maken is.

Ik heb helaas niet veel verstand over honda wel een MTX gehad met 110 malossi eronder wel leuk spul

Ik wil een beetje info hebben voor mn projectje want ik wil mn derbi gpr 2008 gaan verkopen en maar weer naar het betrouwbare spul toe gaan.

Miss komt er nog een zundapp bij ofzo oud spul is juist vet om mee hard te gaan

een mtx-r(80) is het zelfde als mbx aleen dan is de versnellings bak dus anders om
 
kenny77 21-3-2009 21:23 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tobias Verhoef
Dus ns1 is zo'n beetje het snelst
en zijn ze nog een beetje te krijgen en onderdelen?

En is een cr cilinder redelijk pas te maken?

En van MBX is schakelen bij MTX toch precies andersom?
daar heb ik geen zin in.

Of ik doe gewoon die mbx cil gewoon op MTX blok ik weet niet of het past of goed passend te maken is.

Ik heb helaas niet veel verstand over honda wel een MTX gehad met 110 malossi eronder wel leuk spul

Ik wil een beetje info hebben voor mn projectje want ik wil mn derbi gpr 2008 gaan verkopen en maar weer naar het betrouwbare spul toe gaan.

Miss komt er nog een zundapp bij ofzo oud spul is juist vet om mee hard te gaan


of een mtx r1of2 blok kopen , hebben volgens mij ook meer pk als het mbx blok.
het andersom schakelen wen je snel aan, ik vind het persoonlijk wel handig, kan je lekker snel door schakelen.

CR cilinder pas maken, niet aan beginnen, te veel werk en slijt te snel.

een 80cc cilinder past niet op je mtx-sh blok

ns1 blokken zijn wel wat moeilijker te vinden, mbx is het makkelijkst.
 
Tobias Verhoef 21-3-2009 21:30 Print reply

Posts: 1832
daarom wou ik van een MTX r2 en sh 1 goeie brommer bouwen
MTX sh kappen frame r2 blok en remschrijf
 
Nou het is duidelijk je brommer heeft last van olicumiteren impulsieve hyper impulsen heeft een kwardratische....????
grasmaaier89 21-3-2009 21:34 Print reply

Posts: 14412
R2 blok

meer trekkracht, maar minder topsnelheid.
Maar dat heeft toch geen nut, de meeste brommers worden door de luchtweerstand toch tegengehouden bij 100km/h
 
Krupperdekrupp! <<< Never miss an apex >>> Zeejat Leejon
Tobias Verhoef 21-3-2009 22:02 Print reply

Posts: 1832
nog 1 klein vraagje is ns1 andersom schakelen bij mtx
volgens mij wel maar ik wil even zeker weten
 
Nou het is duidelijk je brommer heeft last van olicumiteren impulsieve hyper impulsen heeft een kwardratische....????
gerwin88 21-3-2009 22:08 Print reply

Posts: 5197
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tobias Verhoef
nog 1 klein vraagje is ns1 andersom schakelen bij mtx
volgens mij wel maar ik wil even zeker weten


dacht eigenlijk dat het hetzelfde was.
wel super fijne blokjes, heb er zelf ook 1 gehad.
gigantisch lopen dat het deed, liep 135.
heb nog wel een fototje in mn pro erges staan.
 
VW rider for live
Tobias Verhoef 21-3-2009 22:28 Print reply

Posts: 1832
wat is het nou precies?

Als je ns1 blok op een mtx zet hoe schakel je dan??

1=omhoog
of
1=omlaag
 
Nou het is duidelijk je brommer heeft last van olicumiteren impulsieve hyper impulsen heeft een kwardratische....????
kenny77 21-3-2009 22:29 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tobias Verhoef
wat is het nou precies?

Als je ns1 blok op een mtx zet hoe schakel je dan??

1=omhoog
of
1=omlaag


ik kan me herinneren dat Frysk een andere bak wilde (of vorken) om weer normaal te schakelen.
dus zal wel 1 omhoog en rest omlaag zijn.
 
Tobias Verhoef 21-3-2009 22:30 Print reply

Posts: 1832
oke bedankt
 
Nou het is duidelijk je brommer heeft last van olicumiteren impulsieve hyper impulsen heeft een kwardratische....????
Royal Club 21-3-2009 23:19 Print reply

Posts: 60390
even contact opnemen met niek de wildt, die maakt van een ori mbx80 wel een snelle cilinder
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten

Dit topic is 7479 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved