Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Krukas(lagers) of drijfstanglagers kapot?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1041 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #55391 - Krukas(lagers) of drijfstanglagers ...
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 24659 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

ds-sm-apple 21-3-2009 20:03 Print topicpost
Posts: 602
Hoe valt te merken of je krukas of krukaslagers kapot zijn/scheef zijn, of je drijfstanglagers kapot zijn bij een scooter (in dit geval yamaha slider)
 

ChielTZR 21-3-2009 20:11 Print reply

Posts: 6016
voelen of je speling hebt (waar je ontsteking zit)?
aantrappen (als je kickstr hebt)?
maar, met een kapotte krukas kom je normaal gesproken niet ver meer..
 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
ds-sm-apple 21-3-2009 20:13 Print reply
Posts: 602
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: chieltl
voelen of je speling hebt (waar je ontsteking zit)?
aantrappen (als je kickstr hebt)?
maar, met een kapotte krukas kom je normaal gesproken niet ver meer..

ik kan geen speling voelen, maar ik vermoed idd ook niet dat het de krukas is, eerder de lagers, ik heb een erg rammelend geluid, wat vanuit de vario daar komt, maar soms is dat enorm hard, en dan is het weer even weg, dus voor mij 1 groot raadsel wat het is (en heb de scooter pas sinds gister)
 
Pixl 21-3-2009 20:41 Print reply

Posts: 3125
Blok uit elkaar halen en niet verder rijden. Als je lagers naar de kloten zijn en je rijd verder bestaat de kans dat je je lagers uit elkaar rijd, en dus alles verspreid in het blok komt. Daar word je niet blij van

 
So fuckin' what!?
ds-sm-apple 21-3-2009 20:47 Print reply
Posts: 602
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Pixl
Blok uit elkaar halen en niet verder rijden. Als je lagers naar de kloten zijn en je rijd verder bestaat de kans dat je je lagers uit elkaar rijd, en dus alles verspreid in het blok komt. Daar word je niet blij van


zoiets was ik al van plan, maar ik betwijfel zeer of het wel de lagers zijn, vandaar de vraag hoe kom je erachter dat je krukaslagers kapot zijn.

is het zo dat als je lagers kapot zijn, dat de motor dan het ene moment even "geluidloos" draait, en het ander moment een flinke herrie produceert? of zijn het dan niet de lagers maar wat anders?
 
ds-sm-apple 21-3-2009 21:04 Print reply
Posts: 602
ik heb trouwens wel 2 of 3 keer (perongelijk) de scooter gekickt, met de zuigerstop erin, iemand weet of dit directe gevolgen heeft/kan hebben?
 
ChielTZR 21-3-2009 21:10 Print reply

Posts: 6016
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ds-sm-apple
ik heb trouwens wel 2 of 3 keer (perongelijk) de scooter gekickt, met de zuigerstop erin, iemand weet of dit directe gevolgen heeft/kan hebben?


Kan gevolgen hebben voor je cilinderkop, deze krijgt dan een fikse opdonder als je kickt. maar, hoe krijg je het voor mekaar om 2-3 keer te kicken? normaal gesproken staat hij na 1 keer kicken tegen de zuigerstop aan omdat hij niet verder kan?
 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
ds-sm-apple 21-3-2009 21:12 Print reply
Posts: 602
natuurlijk geen 3 keer achter elkaar, maar ik vergeet het telkens als ik mn vario er weer even afhaal,

maar weetje misschien een verklaring voor het rammelend geluid in het blok, kunnen het inderdaad de krukaslagers zijn? want dan kan ik dadelijk eens het blok er onderuit halen, als niemand hier een idee heeft wat het verder zou kunnen zijn
 
ChielTZR 21-3-2009 21:19 Print reply

Posts: 6016
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ds-sm-apple
natuurlijk geen 3 keer achter elkaar, maar ik vergeet het telkens als ik mn vario er weer even afhaal,

maar weetje misschien een verklaring voor het rammelend geluid in het blok, kunnen het inderdaad de krukaslagers zijn? want dan kan ik dadelijk eens het blok er onderuit halen, als niemand hier een idee heeft wat het verder zou kunnen zijn


Rammelend geluid kan je bigend lager zijn, krukaslagers of zelfs cilinderveren.

 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
ds-sm-apple 21-3-2009 21:21 Print reply
Posts: 602
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: chieltl
[...]


Rammelend geluid kan je bigend lager zijn, krukaslagers of zelfs cilinderveren.



en welke van de 3 zou kapot kunnen zijn, als de brommer t 't ene moment goed doet, en het andere moment hard gaat rammelen en grof geluid vertoont uit het blok?
 
ChielTZR 21-3-2009 21:25 Print reply

Posts: 6016
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ds-sm-apple
[...]


en welke van de 3 zou kapot kunnen zijn, als de brommer t 't ene moment goed doet, en het andere moment hard gaat rammelen en grof geluid vertoont uit het blok?


Tja.. ligt eraan, begon hij ook direct slechter te lopen?
 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
ds-sm-apple 21-3-2009 21:30 Print reply
Posts: 602
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: chieltl
[...]


Tja.. ligt eraan, begon hij ook direct slechter te lopen?


Jep, van het ene op het andere moment begon hij slecht te lopen. Maar het gekke is, als ik hem start is de kans groot dat hij even lekker geruisloos loopt, en als ik dan weg rijd dat hij begint met het grovve geluid, en er dan ook niet meer mee op houd totdat je m uitzet. Daarom betwijfel ik wel of het de lagers wel zijn, want jez ouz eggen bij lagers, kapot is kapot, dan loopt de brommer toch altijd slecht?
 
ChielTZR 21-3-2009 21:33 Print reply

Posts: 6016
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ds-sm-apple
[...]


Jep, van het ene op het andere moment begon hij slecht te lopen. Maar het gekke is, als ik hem start is de kans groot dat hij even lekker geruisloos loopt, en als ik dan weg rijd dat hij begint met het grovve geluid, en er dan ook niet meer mee op houd totdat je m uitzet. Daarom betwijfel ik wel of het de lagers wel zijn, want jez ouz eggen bij lagers, kapot is kapot, dan loopt de brommer toch altijd slecht?



Hmn.. Ik geloof jou wel hoor, maar ik vind het een raar verhaal! Ik weet nu ook niet mee rwaar het aan kan liggen. Ik zou voor de zekerheid effe je blok bekijken, of alles spelingsvrij is en vast zit waar het hoort te zitten.

en kapot = kapot ja!
 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
Saknet 21-3-2009 21:37 Print reply

Posts: 10355
kapotte lagers hebben verkeerde wrijving hierdoor worden ze meestal heel gauw heel heet waardoor ze simpelweg de motor begrenzen, als ze niet volledig vastslaan. Ik heb wel met een lager gereden waarvan er gewoon balletjes heetgestookt en gesmeed worden aan me cilinderkop. Ging precies als jouwe, rammelen dan weer niet, dan weer wat meer gang dan weer wat minder. tot dus die balletjes loskwamen. Toen deed ie het niet meer maar had het vliegwiel geen speling. Echter als je hem een halve slag draaide had hij opeens een heleboel speling.

balletjes = kogels

Dit bericht is gewijzigd door Saknet op 21-3-2009 om 21:41 uur.
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
ds-sm-apple 21-3-2009 21:37 Print reply
Posts: 602
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: chieltl
[...]



Hmn.. Ik geloof jou wel hoor, maar ik vind het een raar verhaal! Ik weet nu ook niet mee rwaar het aan kan liggen. Ik zou voor de zekerheid effe je blok bekijken, of alles spelingsvrij is en vast zit waar het hoort te zitten.

en kapot = kapot ja!

haha ja zo denk ik er dus ook over, maarja ik had stiekem gehoopt dat iemand hier nog een andere optie kon geven wat het dan kan zijn, ik zal toch zeker niet dee erste zijn met dit probleem ? :P
 
ds-sm-apple 21-3-2009 21:42 Print reply
Posts: 602
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Saknet
kapotte lagers hebben verkeerde wrijving hierdoor worden ze meestal heel gauw heel heet waardoor ze simpelweg de motor begrenzen, als ze niet volledig vastslaan. Ik heb wel met een lager gereden waarvan er gewoon balletjes heetgestookt en gesmeed worden aan me cilinderkop. Ging precies als jouwe, rammelen dan weer niet, dan weer wat meer gang dan weer wat minder. tot dus die balletjes loskwamen. Toen deed ie het niet meer maar had het vliegwiel geen speling. Echter als je hem een halve slag draaide had hij opeens een heleboel speling.

Dit bericht is gewijzigd door Saknet op 21-3-2009 om 21:40 uur.

dus dat zou goed eens het probleem kunnen zijn? misschien dati k morge eens ga kijken dan, en hopen dat ik een stel kapotte lagers tegen kom
 

Dit topic is 24659 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved