Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Elektronica Forum - onsteking ??

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 695 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Elektronica Forum - Topic #55389 - onsteking ??
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 2270 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

mx-fox 21-3-2009 18:23 Print topicpost

Posts: 82
hallo,

vanmiddag ben ik met mij HM CRE wezen crossen en de brommer stopte er ineens mee. hij wil nog wel starten maar dan lijkt het niet of hij geen benzine krijgt. ook komen er de hele tijd van die pufjes uit de uitlaat. ik heb gehoord van een paar mensen die daar ook waren dat het de onsteking kon zijn. maar ik wil dit dus even zeker weten.
het gaat om een HM CRE met een HPI onsteking.

alvast bedankt.


 

jan-dx11 21-3-2009 18:29 Print reply

Posts: 4931
ploffe uit de uitlaat zou idd zeer goed de ontsteking kunnen zijn, check eens of hij niet verdraaid is ofzo
 
Er zijn meerdere wegen die naar de hoeren leiden.
mx-fox 21-3-2009 18:43 Print reply

Posts: 82
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jan-dx11
ploffe uit de uitlaat zou idd zeer goed de ontsteking kunnen zijn, check eens of hij niet verdraaid is ofzo


hoe bedoel je dat precies? dat de onsteking zelf is verdaait?
maar ik hoorde dat de cdi misschien kapot was als ik een nieuwe nodig heb welke moet ik dan ongeveer hebben want ik zag op www.josdijkman.nl 2 verschillende
 
jan-dx11 21-3-2009 19:06 Print reply

Posts: 4931
jah, de stator zou kunnen verdraaien (dus dat de 3 boutjes wat los zijn getrilt) maar de rotor zou ook kunnen verdraaien (dus dat de vliegwiel moer wat los heeft gezeten)
 
Er zijn meerdere wegen die naar de hoeren leiden.
mx-fox 21-3-2009 19:20 Print reply

Posts: 82
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jan-dx11
jah, de stator zou kunnen verdraaien (dus dat de 3 boutjes wat los zijn getrilt) maar de rotor zou ook kunnen verdraaien (dus dat de vliegwiel moer wat los heeft gezeten)


ik zal er morgen ofzo eens naar kijken maar zoals ik hierboven ook al zij kan het ook de CDI zijn???

Dit bericht is gewijzigd door mx-fox op 21-3-2009 om 19:34 uur.
 
Royal Club 21-3-2009 22:43 Print reply

Posts: 60390
vonktie nog?
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
mx-fox 22-3-2009 12:57 Print reply

Posts: 82
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
vonktie nog?


ja hij vonkt nog wel
 
Djrene007 22-3-2009 12:59 Print reply

Posts: 727
het is je CDI ik had volgens mij precies het zelfde met de quad. je moet alle kabeltjes van de cdi gewoon vervangen, hielp bij mij wel. en anders nieuwe cdi
 
Gang is alles, Boem is ho! plons is water...
- Kevin - 22-3-2009 13:03 Print reply

Posts: 8086
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Djrene007
het is je CDI ik had volgens mij precies het zelfde met de quad. je moet alle kabeltjes van de cdi gewoon vervangen, hielp bij mij wel. en anders nieuwe cdi


Dat hoeft helemaal niet

Het kan makkelijk zijn dat de onsteking niet meer op tijd staat.
 
mx-fox 22-3-2009 13:16 Print reply

Posts: 82
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jan-dx11
jah, de stator zou kunnen verdraaien (dus dat de 3 boutjes wat los zijn getrilt) maar de rotor zou ook kunnen verdraaien (dus dat de vliegwiel moer wat los heeft gezeten)


alles zat nog wel vast
 
banus19 22-3-2009 13:17 Print reply

Posts: 425
bobine kapot, kan ook.
 
Honda's are like: Rawr
mx-fox 24-3-2009 13:40 Print reply

Posts: 82
ik ben vanmorgen naar de brommerboer gegaan kijken wat hij zij.
hij vertelde mij dat er misschien te weinig benzine bij kwam maar er komt benzine genoeg dus zal het de cdi zijn ?
 
Tombrom 24-3-2009 13:42 Print reply

Posts: 15925
doe eens nieuwe bougi erin
 
mx-fox 24-3-2009 13:45 Print reply

Posts: 82
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tombrom
doe eens nieuwe bougi erin


heb al gedaan
 
Saknet 24-3-2009 13:49 Print reply

Posts: 10355
heb je ooit wel eens een brommer op zn reserve moeten hebben dan weet je precies hoe de motor reageert als er echt geen benzine komt.

maar die pufjes daarmee doel je op dat ie een beetje willekeurig gaat lopen wegvallen op een bepaald (laag) toerental?

Als hij daarbij erg rookt zoek et dan maar in je rechter krukaskeerring en anders in je ontsteking (als daarachter beetje oliedrap zit is het probleem je linker krukaskeerring)

gezien jouw ding aardig nieuw is gok ik eigenlijk wel gewoon op een electronisch probleem

Dit bericht is gewijzigd door Saknet op 24-3-2009 om 13:51 uur.
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
mx-fox 24-3-2009 13:54 Print reply

Posts: 82
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Saknet
heb je ooit wel eens een brommer op zn reserve moeten hebben dan weet je precies hoe de motor reageert als er echt geen benzine komt.

maar die pufjes daarmee doel je op dat ie een beetje willekeurig gaat lopen wegvallen op een bepaald (laag) toerental?

Als hij daarbij erg rookt zoek et dan maar in je rechter krukaskeerring en anders in je ontsteking (als daarachter beetje oliedrap zit is het probleem je linker krukaskeerring)

gezien jouw ding aardig nieuw is gok ik eigenlijk wel gewoon op een electronisch probleem

Dit bericht is gewijzigd door Saknet op 24-3-2009 om 13:51 uur.


mijn brommer heeft geen reserve op de tank
als ik de brommer (met moeite) aan heb dan moet ik volgas houden en dan komen er allemaal pufjes uit de uitlaat de hele tijd door gewoon
 

Dit topic is 2270 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved