Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Motorhispania RX afstelprobleem

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1157 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #55384 - Motorhispania RX afstelprobleem
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1560 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

MH RX MAARTEN 21-3-2009 16:50 Print topicpost
Posts: 129
nadat ik mijn RX ontgrensd heb heb ik m goed afgesteld(spr.maat 118) en heeft hij een hele tijd TOP gelopen, goed trekken, top van 90. maar op een moment maakte hij op top met vol gas bluuh geluid. ik dacht te grote sproeier, dus kleinere erin gedraaid(115). hij liep alleen maar baggerder(meer bluuhgeluid, motor viel hele tijd weg, blok begon beetje te ratelen).toen heb ik ff gezocht en kwam erachter dat bluuh geluid te kleine sproeier is en heb er grotere ingedraaid(120). hij stottert nu niet meer en geen bluuh-geluid, maar hij trekt nu niet zo lekker en na 8000 toeren stottert ie. Wat moet ik doen
ligt het aan sproeier of heb ik zuiger(veren) naar de klote geholpen?

als iemand me kan helpen, heel graag, alvast bedankt

Dit bericht is gewijzigd door MH RX MAARTEN op 21-3-2009 om 16:53 uur.
 

drannello 21-3-2009 17:43 Print reply

Posts: 244
het zou kunnen dat hij mischien de hele tijd na het ongrenzen te arm heeft gereden en dan kan je je zuigerveren verbranden,,
Kijk is naar de kleur van je bougi en naar je zuigerveren
Veel succ6
 
MH RX MAARTEN 21-3-2009 19:33 Print reply
Posts: 129
kleur van mijn bougie klopt dan ook niet echt, want toen die goed liep was mijn bougie mooi chocolade รก la koffiebruim, maar toen nadat ik sproeier 115 had geprobeerd(wat dus te klein was) was die zwart. dit duid toch aan dat sproeier te groot is , maar als het niet aan de sproeier ligt betekent het dus dat mijn zuigerveren naar de klote zijn??
 
Derbi GPR Roy 21-3-2009 19:35 Print reply

Posts: 708
ik heb ook ongeveer hetzelfde probleem gehad. bij mij waren toen de membraan klepjes naar de klote.
check die eerst eens ff
 
MH RX MAARTEN 21-3-2009 20:00 Print reply
Posts: 129
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi GPR Roy
ik heb ook ongeveer hetzelfde probleem gehad. bij mij waren toen de membraan klepjes naar de klote.
check die eerst eens ff


bedankt voor tip, maar dat doe ik morgen wel weer
vanavond zuipen dus geen tijd voor brommerreparaties

morgen maar eens kijken of ik verder kom

Dit bericht is gewijzigd door MH RX MAARTEN op 21-3-2009 om 20:14 uur.
 
markhispania3 21-3-2009 20:36 Print reply

Posts: 1971
Als hij altijd goed gelopen heeft met 118 zou ik die er lekker in laten zitten. Als hij het plotseling niet meer doet heeft dat niet met de afstelling te maken. De kans is groot dat er vuil in je carb zit of dat je ergens valse lucht hebt.
 
Derbi GPR Roy 21-3-2009 20:39 Print reply

Posts: 708
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: markhispania3
Als hij altijd goed gelopen heeft met 118 zou ik die er lekker in laten zitten. Als hij het plotseling niet meer doet heeft dat niet met de afstelling te maken. De kans is groot dat er vuil in je carb zit of dat je ergens valse lucht hebt.


ik denk dat het membraan nr de klote is. de klepjes iig.
ik had hetzelfde probleem met zo'n tering Hebo membraan.

zie hier:



 
MH RX MAARTEN 22-3-2009 18:47 Print reply
Posts: 129
bedankt voor de tips, waarschijnlijk is dus mijn membraan of trekt ie valse lucht. ik ga wel ff kijken en hopen dat dat het is. zolang ik maar niet mijn cilinder en zuiger(veren) naar de tyfus heb geholpen.
 
sathana 22-3-2009 18:50 Print reply

Posts: 1838
http://brommerforum....12bf2d37e52bae985be1

kijk dan de 2e is na... heb ik ook gehad

fftjes laten ophonen en nieuwe zuiger derin en kees is klaar...

valt me wel op dat de laatste 2 weken veel mensen hiervan last hebben...
 
Nun das Warten hat ein Ende, leiht euer Ohr einer Legende.
MH RX MAARTEN 23-3-2009 19:03 Print reply
Posts: 129
ik heb membraan ook al gecontroleerd => niks mis mee.
heb sproeier die ik ervoor in had weer in gedraaid(118), want daar ligt het ook niet aan, van een grotere of kleinere rijdt hij alleen maar baggerder. bougie heb ik nieuwe in gedraaid en carb is ook gewoon schoon. hij rijdt nu nog steeds slecht: hij trekt minder, hij stottert als een gek bij 7500-8500 touren en komt dus niet verder als dat, en hij valt soms een paar seconde weg. weet iemand wat het zou kunnen zijn
alvast bedankt
 
J.wally 23-3-2009 19:31 Print reply

Posts: 2301
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MH RX MAARTEN
ik heb membraan ook al gecontroleerd => niks mis mee.
heb sproeier die ik ervoor in had weer in gedraaid(118), want daar ligt het ook niet aan, van een grotere of kleinere rijdt hij alleen maar baggerder. bougie heb ik nieuwe in gedraaid en carb is ook gewoon schoon. hij rijdt nu nog steeds slecht: hij trekt minder, hij stottert als een gek bij 7500-8500 touren en komt dus niet verder als dat, en hij valt soms een paar seconde weg. weet iemand wat het zou kunnen zijn
alvast bedankt


ik zou eens naar je gasnaald kijken

 
MH RX MAARTEN 23-3-2009 19:34 Print reply
Posts: 129

ik zou eens naar je gasnaald kijken



voordat ik dit kreeg reedt ie perfect en heb gasnaaldstand niet veranderd, daar ligt te echt niet aan

 
J.wally 23-3-2009 19:35 Print reply

Posts: 2301
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MH RX MAARTEN

ik zou eens naar je gasnaald kijken



voordat ik dit kreeg reedt ie perfect en heb gasnaaldstand niet veranderd, daar ligt te echt niet aan



miss zit je clipje wel scheef,

kijk of je gasschuif schroefje goed vastzit kan die valse lucht zuigen kunnen zoveel dingen zijn
 

Dit topic is 1560 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved