Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Derbi GPR 2002 vraagjes.

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 965 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #55360 - Derbi GPR 2002 vraagjes.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 2482 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

dwildeman 19-3-2009 22:20 Print topicpost
Posts: 11
hallo,

ik heb een GPR replica uit 2002 maar nu heb ik een paar vraagjes waarvan ik het antwoordt nergens kan vinden. mischien dat jullie me kunnen helpen.

1: wat is het beste tandwiel verhouding voor een onbegrenste gpr uit 2002 die voor de rest helemaal orgineel is vindt namelijk dat zijn 1 en 2 nu wel heel erg kort zijn.

2: past er een 130 achterband op? en zoja weten jullie waar deze te verkijgen is voor 16 inch?

3: doen malossi kopellingveertjes het goed onder een onbegrenste gpr? en merk je hier iets van? wil namelijk iets beter kunnne optrekken maar heb geen zin om een anderen caburateur erop te gaan zetten. mischien anderen tips?

4: ik las dat de standaard uitlaat best goed was alleen dat hij het nog beter doet in samenwerking met een anderen demper weet iemand wat voor demper op de orginele uitlaat past? en als ik de demper van binnnen uitbrand zou hij dan iets meer lawaai maken want hij is wel heel erg stil en ik vindt een beetje sound ook niet verkeerd:P.

5: ik las dat de carburateur ook begrenst was en dat je hem op een of anderen manier naar een 17,5 mm kan transformeren weet iemand hoe?

ik hoop dat jullie me kunnen helpen
alvast bedankt!

Gr
dennis

Dit bericht is gewijzigd door dwildeman op 19-3-2009 om 22:20 uur.
 

pckor 19-3-2009 22:23 Print reply

Posts: 1364
Een andere demper helpt geen zak.
 
dwildeman 19-3-2009 22:24 Print reply
Posts: 11
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: pckor
Een andere demper helpt geen zak.

dat leek mij ook inderdaad . bedankt


Dit bericht is gewijzigd door dwildeman op 19-3-2009 om 22:24 uur.
 
DRDLimited 19-3-2009 22:26 Print reply

Posts: 2136
5: 2002 modellen hebben dat niet

3: merk je amper wat van (is geen scooter)

1: 12/48


 
DE KAASBAAS 19-3-2009 22:27 Print reply

Posts: 269
4: je kan je demper uit elkaar halen wat demperwol eruit halen voor meer herrie, of een universeel dempertje kopen
 
senda
dwildeman 19-3-2009 22:28 Print reply
Posts: 11
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: DRDLimited
5: 2002 modellen hebben dat niet

3: merk je amper wat van (is geen scooter)

1: 12/48




Oke bedankt voor de snelle reactie!.
had ik echt niet verwacht.
 
-simon- 19-3-2009 22:29 Print reply

Posts: 8211
die veertjes zijn ervoor dat je koppeling minder snel slipt. maar je gaat er niks niet harder van rijden of optrekken.

derbimike meen ik dat hij heette had er volgens mij wel een 130 opliggen, maar ze zijn heel moeilijk te vinden en of het een vooruitgang kwa wegligging weet ik ook niet.
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed
dwildeman 19-3-2009 22:39 Print reply
Posts: 11
oke bedankt!.
ik heb net eventjes gekeken en heb er nu een 52 achtertandwiel op zitten. volgens mij een 12 voor ( dit is orgineel toch). zou het veel fijner rijden met een 48 achtertandwiel? mijn brommer is op een snelle bocht een een ontgrensde uitlaat na orgineel
 
2SLOW4ME 19-3-2009 22:41 Print reply

Posts: 1944
hey, ik heb ook een gpr uit dat tijdperk...

achter heb je ori 52 als ik me niet vergis, dus 11/12 52 is een goede verhouding.

er zou wel een 130 op passen, maar ik raad het af aangezien je dan ontzettend op moet passen moet het spannen van je ketting omdat er ontzettend wijnig speling op zit.
Zelf ga ik er een 120/70 band proberen te regelen via een motor zaak, schijnt beter te zijn voor de wegligging in de bochten.

ik heb zelf malossi koppelingsveren, koppelt niet heel veel zwaarder.. en harder optrekken doe je er sowiezo niet door. (zie vorige posts..) bij een schakel doe je als je vlotter wil optrekken gewoon een kleiner voor tandwiel (dat betreft raad ik je 11/52 aan)

Je kunt net zoals hiervoor vermeld vast wel een andere passende demper vinden waar wat meer herrie uit komt. zelf vond ik dat mn ori demper wel een lekker geluidje maakte (heb het type ook waarvan de demper zit vast gelast, dus valt weinig aan de veranderen).

Je hebt ori een 14mm carb als het goed is. daar valt niets aan te transformeren... je kunt wel gewoon een 17.5mm kopen, hem opnieuw afstellen maar erg veel effect zal het niet hebben op je ori setup.

Voor meer vragen over je gpr mag je gerust inboxen...

je kunt beter het achtertandwiel laten zitten. des te kleiner je achter tandwiel, des te minder snel je optrekt. des te kleiner je voortandwiel, des te sneller je optrekt.
Het voortandwiel is bovenalles ook een stuk makkelijker te verwisselen.

Dit bericht is gewijzigd door 2SLOW4ME op 19-3-2009 om 22:42 uur.
 
It's better to regret something you did, than to regret something you didn't do..
dwildeman 19-3-2009 22:56 Print reply
Posts: 11
oke maar het achtertandwiel hoef ik dus niet te vervangen?
hij rijdt dus met een 11/52 goed?
er zit toch orgineel een 12 onder?

wordt het geluid trouwens niet wat harder als ik de demper weer helemaal schoonbrand?

Dit bericht is gewijzigd door dwildeman op 19-3-2009 om 22:57 uur.
 
mtx-motard 19-3-2009 22:57 Print reply

Posts: 14947
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: dwildeman
oke maar het achtertandwiel hoef ik dus niet te vervangen?
hij rijdt dus met een 11/52 goed?
er zit toch orgineel een 12 onder?



als ie origineel 12-52 is zou ik nu een 13 of 14-52 proberen.
 
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami
2SLOW4ME 19-3-2009 23:04 Print reply

Posts: 1944
sorry, ik dacht dat je sneller wou optrekken.. dan had je namelijk 12-52 moeten doen..

Probeer inderdaad 13 en 14 / 52 eens.
achtertandwiel hoef je inderdaad niet te vervangen, laat maar mooi zitten.
 
It's better to regret something you did, than to regret something you didn't do..
dwildeman 19-3-2009 23:09 Print reply
Posts: 11
oke bedankt dan ga ik eens een 13 proberen en neem ik ook een 11 kijken wat nou fijner rijdt. zou het een heel groot verschil maken met optrekken tussen een 12 en 13 voortandwiel?

 
dwildeman 19-3-2009 23:10 Print reply
Posts: 11
trouwens helpt een ander membraam goed of is dit alleen leuk als je ook een anderen carburateur hebt?

bedankt voor de snelle en behulpzame reacties jongens!



Dit bericht is gewijzigd door dwildeman op 19-3-2009 om 23:13 uur.
 
2SLOW4ME 19-3-2009 23:15 Print reply

Posts: 1944
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: dwildeman
trouwens helpt een ander membraam goed of is dit alleen leuk als je ook een anderen carburateur hebt?




als je std rijd helpt een ander membraan vrijwel niet... tenzij je oude kapot is natuurlijk.
tussen 12 en 13 zit wel een voelbaar verschil ja.
 
It's better to regret something you did, than to regret something you didn't do..
Derbi GPR Roy 20-3-2009 19:13 Print reply

Posts: 708
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: 2SLOW4ME
hey, ik heb ook een gpr uit dat tijdperk...

er zou wel een 130 op passen, maar ik raad het af aangezien je dan ontzettend op moet passen moet het spannen van je ketting omdat er ontzettend wijnig speling op zit.
Zelf ga ik er een 120/70 band proberen te regelen via een motor zaak, schijnt beter te zijn voor de wegligging in de bochten.




ik het ook een gpr met hetzelfde frame. ik heb exact dezelfde velgen maar dan 17 inch ipv 16 raar maar waar.
ik heb er nu Michelin Pilot Sporty 130/70-17 onder liggen en heb geen problemen met de achterbrug oid.
 

Dit topic is 2482 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved