Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Nieuwe cilinder erop zetten

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1279 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #55338 - Nieuwe cilinder erop zetten
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 3353 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Kruz 19-3-2009 11:53 Print topicpost
Posts: 5
Ik probeer nu voor t eerst n nieuwe cilinder erop te zetten, zelfs nog nooit eerder afgehaald :P maar ik begin met goede moed, maar ik heb een engelse handleiding en ik kom er niet uit wat ik met deze voorwerpen moet doen



Dit bericht is gewijzigd door Kruz op 19-3-2009 om 11:53 uur.
 

grasmaaier89 19-3-2009 11:56 Print reply

Posts: 14412
Wat voor een cilinder/brommer is t?
 
Krupperdekrupp! <<< Never miss an apex >>> Zeejat Leejon
J.wally 19-3-2009 11:59 Print reply

Posts: 2301
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Kruz
Ik probeer nu voor t eerst n nieuwe cilinder erop te zetten, zelfs nog nooit eerder afgehaald :P maar ik begin met goede moed, maar ik heb een engelse handleiding en ik kom er niet uit wat ik met deze voorwerpen moet doen

afbeelding

Dit bericht is gewijzigd door Kruz op 19-3-2009 om 11:53 uur.


zijn o ringen voor in je cil kop wss
 
Kruz 19-3-2009 12:03 Print reply
Posts: 5
Top performance 75cc

Waar die bouten inkomen bedoel je?

Dit bericht is gewijzigd door Kruz op 19-3-2009 om 12:04 uur.

Dan moetk alleen nog weten waarvoor die 2 grotere en die ijzere voor is

Dit bericht is gewijzigd door Kruz op 19-3-2009 om 12:06 uur.
 
Tommyofzo 19-3-2009 12:11 Print reply

Posts: 6934
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Kruz
Ik probeer nu voor t eerst n nieuwe cilinder erop te zetten, zelfs nog nooit eerder afgehaald :P maar ik begin met goede moed, maar ik heb een engelse handleiding en ik kom er niet uit wat ik met deze voorwerpen moet doen

afbeelding

Dit bericht is gewijzigd door Kruz op 19-3-2009 om 11:53 uur.

Beetje meer info over brommer enzo. En wat doet de Engelse handleiding zeggen?
 
Royal Club 19-3-2009 12:14 Print reply

Posts: 60390
die middelste is voor in je uitlaatpoort schacht, die grootste is voor in je kop zelf, in die groef die buitenom loopt, die kleine zijn voor je tapeinden en die laatste voor nder je bougie denk ik, die hoeft niet per sé
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
DTbakbrommer 19-3-2009 12:19 Print reply
Posts: 173
oke, dan gaan we nu van start!

ik ga ervan uit dat je je oude ac cilinder vervangt voor een nieuwe originele ac cilinder. het loshalen van een cilinder is niet zo'n groot probleem, eerst haal je je carubrateur los van het spruitstuk. daarna maak je je uitlaat los. daarna 4 moeren op de cilinderkop losdraaien, en je kunt je cilinderkop er al af halen
dan kun je daarna je koppakking wegpakken. de derde stap is je cilinder van je blok af pakken, doe dit netjes en geconcentreerd met 2 handen,1 hand pakt beweegt de cilinder in naar boven, parallel aan de draadeinden die door de cilinder heen steken, de andere hand pakt, op het moment dat de cilinder hoog genoeg is, de zuiger vast om deze rustig uit de cilinder te geleiden.

dan heb je je cilinder eraf, en gaan we de zuiger los halen: pak een schone doek, en dek daarmee de ontstane opening in je carter: de krukasholte, af.

pak een pistonpentanggetje (of een tangetje dat past) en pak aan beide zeiden van je zuiger de clipjes weg die je pistonpen op hun plaats houden

druk met je vingers of een kruiskopschroevendraaier je piston pen eruit en pak je zuiger van de krukas af, denk ook om het lager waar de pistonpen in draait!

dan krijgen we nu het installeren van je nieuwe cilinder!

1: pak de nieuwe zuiger, nieuwe pistonpen, nieuw pistonpenlager en nieuwe clipjes.
2: pak ook een nieuwe voetpakking en koppakking.
3: plaats het pistonpenlager in het small end van je krukas (waar je oude lager uit komt)
4: pak de zuiger en pistonpen, plaats de zuiger over het small end van je krukas en duw de pistonpen door de zuiger, door het lager, door het smallend van je krukas naar de ndere kant van de zuiger.
5: borg de pistonpen aan beide zijden van de zuiger met de clipjes
6: plaats de nieuwe voetpakking op je carter
7: pak de cilinder, en de zuiger bij de zuigerveren, beetje 2taktolie op de veren, schuif de veren in de zuiger (samendrukken met je hand) en duw voorzichtig je zuiger in de cilinder, terwijl je de cilinder over de draadeinden naar beneden laat zakken.
8: als dit allemaal een beetje soepel gaat, laat de cilinder in je carter zakken.
9: plaats de koppakking over de draadeinden op je cilinder
10: pak je cilinderkop en laat deze over je draadeinden op je cilinder zakken
11: plaats ringen en moeren op de draadeinden en draai dit aan op het moment dat in je werkplaatshandboek is aangegeven
12: draai je bougie in de cilinderkop en sluit de uitlaat weer aan.
13: maak je spruitstuk op je cilinder door een pakking op het spruitstik te plaatsen en dit geheel op de cilinder te bouten. plaats daarna je carburateur.
14 controleer alle bouten en moeren, uitlaat en zo.

goed: benzine erin en aantrappen die handel, kijken of het wil lopen. niet gelijk vol in toeren janken, gewoon een paar slagen maken en weer af laten slaan.
als het wil lopen, beetje kijken wat het allemaal doet en of je erop kunt rijden: letten op geluid

verder is het een kwestie van afstellen: hieroverkun je een faq vinden op dit bf.

AMEN

 
met 350 kilo 65 km/h.... 60cc en een 4bak for life:D
stephan777 19-3-2009 12:40 Print reply

Posts: 7259
wow wat een verhaal

maar zo gaat het denk wel lukken.
 
Kruz 19-3-2009 12:41 Print reply
Posts: 5
Thanks
 
DTbakbrommer 19-3-2009 12:44 Print reply
Posts: 173
ik moet eigenlijk tentamen leren, dus dit is in het kader van SOG (StudieOntwijkendGedrag)
 
met 350 kilo 65 km/h.... 60cc en een 4bak for life:D
Kruz 19-3-2009 12:46 Print reply
Posts: 5
Hehe, ik pleit wel voor je als je zakt xD
 
DTbakbrommer 19-3-2009 12:54 Print reply
Posts: 173
das goed, tentamen is morgenmiddag, dus ik zou zeggen, tot morgen
 
met 350 kilo 65 km/h.... 60cc en een 4bak for life:D
Banaan 19-3-2009 12:56 Print reply

Posts: 5725
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: DTbakbrommer
oke, dan gaan we nu van start!

ik ga ervan uit dat je je oude ac cilinder vervangt voor een nieuwe originele ac cilinder. het loshalen van een cilinder is niet zo'n groot probleem, eerst haal je je carubrateur los van het spruitstuk. daarna maak je je uitlaat los. daarna 4 moeren op de cilinderkop losdraaien, en je kunt je cilinderkop er al af halen
dan kun je daarna je koppakking wegpakken. de derde stap is je cilinder van je blok af pakken, doe dit netjes en geconcentreerd met 2 handen,1 hand pakt beweegt de cilinder in naar boven, parallel aan de draadeinden die door de cilinder heen steken, de andere hand pakt, op het moment dat de cilinder hoog genoeg is, de zuiger vast om deze rustig uit de cilinder te geleiden.

dan heb je je cilinder eraf, en gaan we de zuiger los halen: pak een schone doek, en dek daarmee de ontstane opening in je carter: de krukasholte, af.

pak een pistonpentanggetje (of een tangetje dat past) en pak aan beide zeiden van je zuiger de clipjes weg die je pistonpen op hun plaats houden

druk met je vingers of een kruiskopschroevendraaier je piston pen eruit en pak je zuiger van de krukas af, denk ook om het lager waar de pistonpen in draait!

dan krijgen we nu het installeren van je nieuwe cilinder!

1: pak de nieuwe zuiger, nieuwe pistonpen, nieuw pistonpenlager en nieuwe clipjes.
2: pak ook een nieuwe voetpakking en koppakking.
3: plaats het pistonpenlager in het small end van je krukas (waar je oude lager uit komt)
4: pak de zuiger en pistonpen, plaats de zuiger over het small end van je krukas en duw de pistonpen door de zuiger, door het lager, door het smallend van je krukas naar de ndere kant van de zuiger.
5: borg de pistonpen aan beide zijden van de zuiger met de clipjes
6: plaats de nieuwe voetpakking op je carter
7: pak de cilinder, en de zuiger bij de zuigerveren, beetje 2taktolie op de veren, schuif de veren in de zuiger (samendrukken met je hand) en duw voorzichtig je zuiger in de cilinder, terwijl je de cilinder over de draadeinden naar beneden laat zakken.
8: als dit allemaal een beetje soepel gaat, laat de cilinder in je carter zakken.
9: plaats de koppakking over de draadeinden op je cilinder
10: pak je cilinderkop en laat deze over je draadeinden op je cilinder zakken
11: plaats ringen en moeren op de draadeinden en draai dit aan op het moment dat in je werkplaatshandboek is aangegeven
12: draai je bougie in de cilinderkop en sluit de uitlaat weer aan.
13: maak je spruitstuk op je cilinder door een pakking op het spruitstik te plaatsen en dit geheel op de cilinder te bouten. plaats daarna je carburateur.
14 controleer alle bouten en moeren, uitlaat en zo.

goed: benzine erin en aantrappen die handel, kijken of het wil lopen. niet gelijk vol in toeren janken, gewoon een paar slagen maken en weer af laten slaan.
als het wil lopen, beetje kijken wat het allemaal doet en of je erop kunt rijden: letten op geluid

verder is het een kwestie van afstellen: hieroverkun je een faq vinden op dit bf.

AMEN



Tis geen ac maar lc.

 
DTbakbrommer 19-3-2009 12:59 Print reply
Posts: 173
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Banaan
[...]


Tis geen ac maar lc.




moet ik je dat ook nog uitleggen? BANAAAAAAAAAAAAAAAAAN!
 
met 350 kilo 65 km/h.... 60cc en een 4bak for life:D
Kruz 19-3-2009 13:11 Print reply
Posts: 5
Huh? :P
 
Banaan 19-3-2009 13:11 Print reply

Posts: 5725
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: DTbakbrommer
[...]



moet ik je dat ook nog uitleggen? BANAAAAAAAAAAAAAAAAAN!


Nee, dat hoef je mij niet uit te leggen, maar hem mischien wel.
 

Dit topic is 3353 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved