Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - hoe werkt een snelle uitlaat ? (mina.verticaal tunen)

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1083 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #55336 - hoe werkt een snelle uitlaat ? (min...
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 2844 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

knijnt 18-3-2009 23:04 Print topicpost
Posts: 28
hoe zit het nu met een uitlaat van een 2 takt scooter ?

bij een auto is het zo hoe minder weerstand hoe beter ,

waarom is dat bij een brommer niet zo ?

en waarom zit er een expansie gedeelte op (is massief staal dat zet niet uit)?

en waarom heeft de bocht na het expansie deel een veel kleinere diameter en het dempertje zelf dus ook ?

dit zou ik graag willen weten?

heb zelf een mina. verticaal met 70 cc dr , 17,5 delorto handshoke en orgineel luchtfilter
en een verlast technigas uitlaatje (komt miss. een nieuwe)

verder is de koppeling op andere rollen na orgineel ook de orginele drukveer.

wat zou ik nog kunnen veranderen om het blokje de stoepstenen uit de grond te laten trekken ? topsnelheid is niet zo belangrijk 65 a 70 kmh is al goed

bvd.arno
 

mtx-motard 18-3-2009 23:07 Print reply

Posts: 14947
ga jij je maar even verdiepen in het 2takt en 4takt gebeuren. je begrijpt er iid helemaal niks van
 
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami
Tommyofzo 18-3-2009 23:13 Print reply

Posts: 6934
Martijn II - Forum en Sales Moderator 18-3-2009 23:13 Print reply

Posts: 9841
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mtx-motard
ga jij je maar even verdiepen in het 2takt en 4takt gebeuren. je begrijpt er iid helemaal niks van


nou hij denkt er iig over na.
Er is idd veel te vinden op internet dus zoeken kan geen kwaad


Een 2t heeft een expansie nodig omdat tijdens de uitlaatslag de uitlaatpoort geopend en gesloten wordt door de zuiger. Bij een 4t gebeurt dat met kleppen en hebben de uitlaatgassen tijdens de klepoverlap niet echt veel invloed op het verse mengsel.

Bij een tweetakt is er ook een overlap, de spoelpoorten staan namelijk tegelijk open met de uitlaatpoort... je kunt begrijpen dat er hierdoor maar een bepaald toerental is waarbij dit optimaal werkt.
Buiten dat optimale gebied zullen er óf uitlaatgassen achterblijven, óf wordt er vers mengsel direct door de uitlaatgassen mee de uitlaat ingezogen...beide niet relaxt.

De expansie werkt met de schokgolven (geluidsgolven als je het zo wilt noemen) waardoor het mengsel wat direct door de uitlaatpoort naarbuiten wordt geduwd weer terug wordt geduwd via de uitlaatpoort...dus eigenlijk wordt je cilinder en een deel van je uitlaat gevuld met vers mengsel, en terwijl je spoelpoorten sluiten douwt je uitlaat nog eens dat 'verloren' mengsel terug in je cilinder, waardoor je eigenlijk een nog betere cilindervulling krijgt.

dat is je powerband.

op/aanmerkingen hierop zijn altijd welkom....ik heb het vast niet precies perfect uitgelegd maar als het principe maar duidelijk is.

 
Too cool for school!
knijnt 18-3-2009 23:21 Print reply
Posts: 28
kijk dank u wel.

ik denk ook dat ik er een zwaardere drukveer in moet zetten achter om ervoor te zorgen dat hij harder trekt ? omdat dan de poelie achter langer groter blijft in diameter

en voor zware rolletjes zodat de rollen minder snel naar buiten gaan en de poelie voor dus langer in diameter klein blijft.

want mijn scoot. trekt rustig naar de +- 40 kmh en jankt dan snel door naar zijn top van ongeveer 75 kmh

dat kan beter lijkt mij met een 70 cc?
 
klebbs 19-3-2009 0:07 Print reply
Posts: 5
als je zwaardere rolletjes hebt dan zet ie juist sneller uit..
dat zijn centrifugale krachten
 
jan-dx11 19-3-2009 8:29 Print reply

Posts: 4931
http://www.brommerforum.nl/showtopic/53005/1

kijk hier eerst eens rond
 
Er zijn meerdere wegen die naar de hoeren leiden.

Dit topic is 2844 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved